واکنش احمدی مقدم به حوادث شرق اصفهان

دسته: عمومی
یک دیدگاه
یکشنبه - 13 اسفند 1391

 

افکار: فرمانده نیروی انتظامی توضیحی درباره حوادث اصفهان ارائه کرد: مشکل اصلی بر سر نیامدن باران است.

سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه همایش علمی مهارت و دیانت گفت: چندی پیش مردم شرق اصفهان با تراکتور جلوی استانداری تجمع کردند.

او گفت: در اعتراضات شرق اصفهان در جایی لوله آب را قطع کرده بودند، این اعتراضات کشته‌ای نداشت و چند تن به صورت جزئی مجروح شدند که با وساطت ریش سفیدان، نیروی انتظامی و غیره اوضاع تا حدی آرام شد. اما مسئله همچنان باقی است.

احمدی مقدم همچنین در سخنانش در این همایش دراین باره گفت: وقتی منابع آب کم می شود عده ای می روند و برای اعتراض آب یزد را قطع می کنند. اگر ۵۰ سال پیش این اتفاق پیش می آمد مردم نماز باران می خواندند اما الان می گویند دولت باید برای ما آب بیاورد. پیش بینی ها این است که در سال ۲۰۳۰ بارندگی ها در خاورمیانه کاهش پیدا کند و درگیری و نزاع بر سر آب افزایش یابد. البته مردم ما بسیار فهیم هستند و مدیران نیز باید آنها را قانع کنند و بهتر اوضاع را مدیریت کنند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه میزان آب متناسب با مصرف نیست، گفت: اگر قرار باشد آب را از جایی به جای دیگر منتقل کنیم این تنها جابجا کردن مشکل از جایی به جای دیگر است، امیدواریم با بهبود بارندگی، سطح آب تخصیص داده شده به مناطق افزایش یابد.

او گفت: امسال بارندگی‌ها تا قدری بهبود یافته است و مدیریت آب نیز بر عهده وزارت نیرو است. با وزیر نیرو نیز صحبت کرده‌ایم. مشکل اصلی در این منطقه کم آبی است.

گفتنی است در دو سه روز گذشته تلویزیون ها فارسی زبان در خبرهای تایید نشده ای از این حادثه، از کشته شدن چند نفر در اعتراضات خبر داده بود. ضمن اینکه منبع رسمی و موثقی دراین باره ارائه نکرده بودند.

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۱
برچسب ها:
دیدگاه ها
بافقي این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 13 اسفند 1391 - 2:46 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بافق ما هم چون باران نيامد يا اينكه اصلا”كسي نيامد.بابا بي خيال .اوسا قدوس حلش ميكنه

You cannot copy content of this page