بیش از2تن موادغذایی غیر بهداشتی در شهرستان بافق معدوم شد

دسته: علمی - پزشکی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 14 اسفند 1391

رئیس مرکزبهداشت بافق با اشاره به روز 11 اسفند و نام گذاری این روز بنام روز بهداشت محیط، گفت: هر ساله در این روز بازنگری و مروری در خصوص فعالیت های بهداشت محیط در طول سال داریم و  قصد داریم فعالیت ها و برنامه های سال آینده را پررنگ تر  و برجسته تربینیم.

370

جوادفتاحی، با بیان این نکته که بهداشت محیط همه حیطه های آب، فاضلاب، غذا و مسکن را شامل می شود، افزود : در تمام زمینه های ذکر شده شامل 380 مورد نمونه برداری از آب شرب شهرستان، تذکر نکات لازم در زمینه جمع آوری و دفن بهداشتی زباله، تعداد 130 مورد رسیدگی به شکایات مردی در زمینه های بهداشتی و غیره را در دستورکار داشتیم، لیکن فعالیت در زمینه مواد غذایی بیشتر دیده می شود.

وی  با بیان این نکته  که در سطح شهرستان حدود 600 مورد اماکن تهیه و توزیع و نیز اماکن عمومی داریم، ادامه داد: اماکن تهیه و توزیع شامل؛ رستوران ها و ساندویچی ها و غیره و  اماکن عمومی مانند؛ مساجد، آرایشگاه و غیره را شامل می گردد که نزدیک به 3200 مورد توسط مامورین این مراکز در طول سال گذشته مورد بازدید قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: 285 مورد اماکن تهیه و توزیع و 307 مورد اماکن عمومی در سطح شهرستان وجود دارد.

فتاحی اضافه کرد: همچنین20 مورد برخورد با دست فروشان و دوره گرد ها نیز صورت گرفته است.

رئیس مرکز بهداشت بافق به معدوم سازی بیش از 2 تن مواد غذایی غیربهداشتی در طول یکسال گذشته در شهرستان اشاره کرد و افزود: مواد غذایی تاریخ گذشته و یا اجناس فاقد مشخصات بهداشتی از جمله موارد مواد جمع آوری شده است.

جواد فتاحی،  در توصیه ای از تهیه و تولیدکنندگان مواد غذایی خواست تا دستور العمل ها این مرکز را به دقت رعایت کنند و همچنین از توزیع کنندگان و مغازه داران نیز خواست تا به مجوز بهداشتی و یا ورود و نیز تاریخ تولید و انقضا کالاها توجه و همچنین موادغذایی را نیز در شرایط مناسب نگداری نمایند.

رئیس مرکز بهداشت بافق، از شهروندان  نیز  خواست تا در خریدهایشان به  نکات بهداشتی ذکرشده ازجمله تاریخ تولید و مصرف دقت داشته و موارد فاقد مشخصات را با شماره تلفن 4224150 در میان بگذارند تا طبق قانون برخورد لازم صورت گیرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page