با حضور استاندار يزدجلسه بررسي مسائل و مشكلات شهرستان بهاباد برگزار شد

دسته: عمومی
یک دیدگاه
چهارشنبه - 16 اسفند 1391

صبح دوشنبه جلسه ای با حضور محمدرضا فلاح زاده استاندار یزد درمورد بررسی مسائل و مشکلات شهرستان بهاباد برگزار شد.

در این جلسه که از ساعت۸ تا ۱۰ صبح در محل مهمانسرای استانداری یزد تشکیل شد استاندار و ۴معاون وی،مشاور روحانیت استاندار و مدیران کل آب و فاضلاب،برق منطقه ای،گاز،صنعت،معدن و تجارت و معاون مدیرکل تعاون از طرف استان و فرماندار،امام جمعه و آقایان سیدمحمود میرابوالقاسمی رئیس شورای شهر،محمدباقری یکی از نمایندگان،علی اصغر خوش خوش آبادی رئیس شورای شهرستان و حاج حسن دهقان رئیس دفتر حجه الاسلام دخیل عباس زارع زاده از طرف شهرستان بهاباد حضور داشتند.

در این جلسه ابتدا استاندار به صورت کلی مطالبی در مورد ضرورت حل مسائل و مشکلات شهرستان بهاباد بیان می کند و سپس از مدیران کل می خواهد گزارش کاری در مورد کارهای صورت گرفته ارائه کنند.

گاز بهاباد:مطالعه گاز رسانی به بهاباد به پایان رسیده و این طرح آماده اجرا می باشد.با ۱۰ میلیارد تومانی که معدن چادرملو تامین کرده است مشکل گاز رسانی به داخل شهر بهاباد حل شده است و فقط نیاز به ۳ قطعه زمین (۲۵۰ متر در بالادست و ۲قطعه زمین ۱۱۰ متری داخل شهر)می باشد.قرار شد قطعه ۲۵۰ متری توسط منابع طبیعی و قطعات ۱۱۰ متری توسط شهرداری و شورای شهر تهیه شده و در اختیار شرکت گاز قرار گیرد.

همچنین اعلام شد که کار گاز رسانی از بافق به بهاباد در مراحل نهایی قرار دارد و برای شروع عملیات نیاز به دستور وزیر دارد که قرار شد هفته آینده این دستور اخذ شده و به سرعت کار آغاز شود.

آب زاینده رود:لیست پمپ و تجهیزات مورد نیاز پروژه انتقال آب زاینده رود تهیه شده و در اختیار آقای نوریان قرار گرفته تا حداکثر تا ۱۰ روز خریداری شود.چنانچه این تجهیزات که ۳میلیارد تومان هزینه در بردارد در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار گیرد ۳ ماه بعد، کار آب رسانی به بهاباد به پایان خواهد رسید.

کنتور هوشمند: چون معدن چادرملو درمورد نصب کنتور هوشمند تاکنون کوتاهی نموده است به دستور استاندار قرار شد برای تسریع در کار، این کنتور ظرف حداکثر یک هفته توسط شرکت آب منطقه ای تهیه شده و نصب شود و فاکتور خرید آن به معدن چادرملو برای پرداخت ارسال شود.

مرکز آموزش عالی:در مورد مرکز آموزش عالی اعلام شد که چون ساخت دانشگاه آزاد توسط دولت غیرقانونی است بنابراین یک مجتمع آموزش عالی دولتی توسط دولت احداث خواهد شد و این هفته مبلغی اولیه برای شروع کار واریز خواهد شد.همچنین نقشه چند دانشگاه ساخته شده در نقاط دیگر استان در اختیار فرماندار قرار گرفت تا یکی از آنها توسط فرمانداری برای ساخت این مجتمع انتخاب شود.

همچنین در مورد ساختمان موزه علوم طبیعی هم مبلغی اولیه برای شروع کار ،این هفته به حساب واریز خواهد شد.

کارخانه گندله:چون سند زمین واگذاری کارخانه با وضعیت فعلی زمین اندکی مغایرت دارد مقرر شد برای پیشگیری از مشکلات احتمالی ،سند جدیدی با ترک تشریفات اداری ظرف مدت یک هفته برای آن صادر شود و همزمان عملیات ساخت آن ادامه یابد.همچنین کارهای تسطیح،میخ کوبی،نقشه برداری و ساخت نگهبانی کارخانه آغاز شده است و آقای مهندس غضنفری به عنوان مدیر عامل و مهندس شاه کرمی به عنوان سرپرست کارگاه انتخاب شده اند.

برق فشار قوی:پست برق فشار قوی بهاباد به بهره برداری رسیده است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

آب بها:آب بهای بهاباد طبق صورتجلسه تصویب شده بر اساس تعرفه آب زاینده رود محاسبه می شود که مبلغ آن ۳۱۰ میلیون تومان خواهد بود.استاندار برخی نقل قول ها از جانب وی مبنی بر پرداخت مبلغ یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان برای آب بهاباد را تکذیب کرد.مقرر شد هرچه سریعتر شرکت توسعه و اشتغال بهاباد ثبت داده شود تا حقابه یکساله (حدود ۳میلیارد و هفتصد میلیون تومان)به صورت یکجا توسط معدن چادرملو پرداخت شود.یادآوری می شود طبق بند۶ صورتجلسه اول استانداری،شرکت توسعه و اشتغال بهاباد با عضویت فرماندار،امام جمعه ،رئیس شورای شهرستان و ۴ نفر معتمد محلی برای تصمیم گیری درباره نحوه هزینه کرد حق آبه تشکیل خواهد شد.

راه بهاباد – بافق:در مورد این جاده اعلام شد که علیرغم تلاشهایی که برای گنجاندن این طرح در بودجه ۹۲ صورت گرفت به علت محدودیت های دولت و اهتمام دولت برای تکمیل طرح های مهر ماندگار ،این تلاشها موفقیت آمیز نبوده و نتیجه ای به دنبال نداشته است.مقرر شد با پیگیری رییس شورای شهر بهاباد و حمایت های استاندار ،این پروژه کمیسیون ماده ۳۲ را در نیمه اول سال ۹۲ طی کند تا از سایر منابع بودجه ای سال ۹۲ و یا بودجه سال ۹۳ هزینه انجام آن تامین گردد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۵
برچسب ها:
دیدگاه ها
شمع بی زبان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 16 اسفند 1391 - 3:22 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام نوشتید چون چادرملودر مورد نصب کنتور کوتاهی کرده است پس…..
واقعا عجب دنیایی است یعنی چی که کوتاهی کرده است یعنی هرکس هر کاردلش خواست می کند وبعد که همه فهمیدند این دفعه می گوییم ببخشید ان ها کوتاهی کردند .ایا نباید امران به این کوتاهی و سهل انگاری مورد سوال واقع شوند .چادرملو که شخص نیست ایا مسئولی رئیسی مدیری دستور دهنده ای داشته یا نداشته.
به این می گویند سیاست شیره مالی کردن .بله ان ها کوتاهی کردند وحالا بعد از این همه وقت ما به این کوتاهی پی بردیم و جلوی ان ها را می گیریم .اگر تازه این هم درست باشد.ما نفهمیدیم اخر باید دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس.
دوم این که تورا به خدا دست از سر این دانشگاه سازی بردارید الان تمام دانشگاهها دربدر دنبال دانشجو می گردند واقعا چرا برای راضی کردن مردم کارهایی می کنید که هیچ ارزشی ندارد شما اول دانشجویش را پیداکنید بعد مجتمع اموزش عالی بزنید.مثل مساجدی که در شهرستان ها با مخارج بالا ساخته می شود و نمازگزاری پیدا نمی شود. چقدر در اوایل انقلاب پول بی زبان این ملت را صرف مدرسه سازی در روستاهایی کردید که فقط دوسه نفر جمعیت داشت .خواهشا نگاه و نگرش تخصصی به مسائل داشته باشید.ببینید مردم چه نیازی دارند ان را براورده سازید از این طرح های عوام پسندانه دست بردارید. ما که دیگ خسته شدیم شما را نمی دانیم.

You cannot copy content of this page