تحصیلات تکمیلی و توسعه فرهنگی رویکرد دانشگاه پیام نور است

دسته: دانشگاه
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 17 اسفند 1391
ئیس دانشگاه پیام نور استان یزد:
تحصیلات تکمیلی و توسعه فرهنگی رویکرد دانشگاه پیام نور است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد گفت: تحصیلات تکمیلی و توسعه فرهنگی رویکرد دانشگاه پیام نور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، محمدرضا امینی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور بافق با اشاره به جایگاه علمی این دانشگاه در دنیا اظهار داشت: دانشگاه پیام نور با داشتن بیش از یک میلیون و 50 هزار دانشجو، یکی از ابر دانشگاه‌های جهان است.

وی خاطرنشان کرد: رتبه این دانشگاه در آسیا دوم و از نظر آموزشی باز در جهان رتبه ششم را داراست.

امینی عنوان کرد: دانشگاه پیام نور با 500 واحد و مرکز آموزشی در استان یزد دارای 266هزار دانشجو است که در 10 واحد و مرکز در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در حال تحصیل هستند.

امینی همچنین با بیان اینکه توسعه فرهنگی و تحصیلات تکمیلی نیز از اهداف دانشگاه پیام نور است، عنوان کرد: در این راستا دو پروژه بزرگ علمی فرهنگی در استان در این دانشگاه در حال احداث است که به زودی با مجوز وزارت علوم مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: پژوهشکده نانو فناوری و مواد انرژی اردکان از مهم‌ترین پروژه‌های پژوهشی است که تاکنون 80 درصد آن انجام شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد همچنین گفت: به منظور انجام تحصیلات تکمیلی افزایش چند رشته دکتری در استان نیز در دستور کار است.

وی همچنین به پروژه‌های عمرانی و آموزشی پژوهشی این دانشگاه در بافق اشاره کرد و بیان داشت: با تامین اعتبار و تخصیص بودجه لازم، طرح‌های مختلف عمرانی در واحد بافق اجرا می‌شود.

امینی، رویکرد دانشگاه در زمینه عمرانی را توجه به موضوع خَیّری عنوان کرد و افزود: هدف اصلی و سیاست این مرکز استفاده از پتانسیل بخش خیران و ظرفیت‌های خدادادی شهرستان بافق است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد در بافق اشاره کرد و گفت: شرط افزایش رشته کارشناسی ارشد وجود یک استادیار در واحد است که این موضوع در زمنیه ایجاد رشته فلسفه در بافق فراهم شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد همچنین افزود: با پیگیری‌های انجام شده، زمینه افزایش رشته حقوق و مدیریت در دانشگاه بافق در مقطع کارشناسی ارشد فراهم می‌شود.

در این مراسم از فعالیت‌ها و خدمات حمیدرضا زارع تقدیر و حجت عباسی به عنوان رئیس جدید دانشگاه پیام نور بافق معرفی شد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page