تشکیل دومین نشست کار گروه فرهنگی – مذهبی ،اجتماعی بافق
دومین نشست کارگروه فرهنگی- مذهبی ،اجتماعی مجمع هم اندیشی توسعه بافق با حضور اکثریت اعضاء در محل سالن کنفرانس فرمانداری بافق برگزار شد.
در ابتدای این جلسه ؛ مهدی دهقان خاوری فرماندار بافق با بیان نقطه نظرات خویش در خصوص فرهنگ عمومی بافق در افق 1404 ؛ مجمع هم اندیشی توسعه بافق را دارای ویژگی منحصر بفردی دانست که اعضای آن جدای از شخصیت حقوقی خویش در آن عضو بوده و به عنوان اتاق فکر برای نهادهای فرهنگی شهرستان عمل خواهند نمود و در آینده ای نه چندان دور مجمع هم اندیش توسعه بافق می تواند الگویی برای فعالیت سایر نقاط استان و کشورباشد.
فرماندار بافق با اشاره به تعویق افتادن زمان برگزاری کنگره وحشی بافقی دلیل آن را استفاده بیشتر از پتانسیل موجود و قوی شهرستان در برگزاری و برنددار کردن این کنگره عنوان کرد و درگیر بودن تمام توان اجرایی شهرستان در زمان قبلی تعیین شده برای برگزاری کنگره در موضوع انتخابات را مخل به نحو احسن برگزار شدن این کنگره دانست.
خاوری با بیان اینکه شهریور 92 زمان برگزاری کنگره وحشی بافقی در شهرستان خواهد بودازاعضای کارگروه فرهنگی خواست با مشارکت فعال در کنگره وحشی بافقی موجب برگزاری هر چه بهتر و شایسته تر کنگره این شاعر شهیر ایران زمین شوند.
در ادامه این جلسه محمد علی قاسم زاده به اتفاق آراء بعنوان دبیر کارگروه فرهنگی – مذهبی مجمع هم اندیش توسعه بافق انتخاب و جلسه رسما وارد دستور کار شد.
موضوع گردشگردی ، فرصتها و تهدیدات آن در تعطیلات نوروزبافق با محوریت فضاهای مذهبی و آثار تاریخی و همچنین کمپ فرهنگی – تفریحی شهید برزگری صادق آباد مهمترین موضوعی بود که اعضای کارگروه به مدت بیش از 2 ساعت نقطه نظرات خویش را درباره آن بیان نمودند.
اظهار نظر در خصوص معرفی نماد فرهنگی بافق موضوع دیگری بود که مقرر شد در جلسات آتی کارگروه بیشتر مورد بحث و بررسی اعضا قرار بگیرد.
شایان ذکر است کارگره فرهنگی – مذهبی،اجتماعی شهرستان بافق یکی از چهار کارگروه مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان بافق است که از سال 91 تشکیل و قرار است اول فرودین 92 پنجمین جلسه این مجمع با حضور فرهیختگان و نخبگان بافقی برگزار گردد.
احمد برزگری بافقی
سلام.اگرقراراست در بافق کارفرهنگی انجام دهید پس باید زود بجنبید که ما در حال سقوط دردره بی اخلاقی هستیم.ایا با حرف زدن کاری درست می شود.وضعیت فرهنگی جامعه فوق العاده افتضاح است.نمونه اش رواج خرافات وباورهای غلط درمیان مردم.هرچند که رواج خرافات بیشتر به خاطر درماندگی وبیچارگی مردم است واگر وضع اقتصادی مردم خوب میشد شاید فرهنگ ان ها هم درست می شد.مردمی که فقط به فکربرنج خریدن ومرغ خریدن هستند وهرروز بایک چیزی سرشان راگرم می کنند دیگه فرهنگ کیلویی چند.
مردبقال ازمن پرسید چندمن خربزه می خواهی
من به او گفتم دل خوش سیری چند؟