استان یزد دومین استان كم بارش كشور اعلام شد

دسته: عمومی
یک دیدگاه
شنبه - 26 اسفند 1391

یزد- استان یزد با بارش 74میلیمتر از ابتدای امسال تاكنون و با وجود 37درصد افزایش نسبت به سال گذشته ،دومین استان كم بارش كشور شد .

به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، سیستان و بلوچستان كم بارش ترین استان كشور از ابتدای سال آبی جاری تاكنون گزارش شده است.

حجم بارش های استان سیستان و بلوچستان از ابتدای سال آبی جاری تاكنون، 64 میلیمتر ثبت شده كه این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته، 78 درصد افزایش و در قیاس با دوره درازمدت 42 ساله 18درصد كاهش نشان می دهد.

پس از این استان، یزد با 74 میلیمتر و كرمان با 81 میلیمتر بارندگی از ابتدای سال آبی جاری تاكنون، دیگر استان های كم بارش كشور گزارش شده اند.

میزان بارش استان یزد در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته 37درصد و در قیاس با دوره درازمدت 42 ساله 16درصد افزایش نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، میزان بارش استان كرمان نیز در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته 17 درصد افزایش و در قیاس با دوره درازمدت 42 ساله هشت درصد كاهش نشان می دهد.

بر پایه این گزارش ، همچنین از ابتدای سال آبی جاری تاكنون ، كهگیلویه و بویراحمد، گیلان و چهارمحال و بختیاری استان های پر بارش كشور استان های كشور از ابتدای سال آبی جاری تاكنون گزارش شده است.

استان كهگیلویه و بویراحمد با 515 میلیمتر بارش از ابتدای سال آبی جاری تاكنون، عنوان پربارش ترین استان كشور را به خود اختصاص داده است.

میزان بارش استان كهگیلویه و بویر احمد در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته، 10درصد افزایش و در قیاس با دوره درازمدت بدون تغییر باقی مانده است.

از ابتدای سال آبی جاری تاكنون در استان گیلان 501 میلیمتر بارش رخ داده كه این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته، 31 درصد كاهش و در قیاس با دوره درازمدت 11 درصد كاهش نشان می دهد.

همچنین از ابتدای مهرماه سال جاری تاكنون، در استان چهارمحال و بختیاری 452 میلیمتر بارندگی صورت گرفته است كه میزان بارش این استان نیز در مقایسه با سال آبی گذشته 12درصد افزایش یافته و در قیاس با دوره درازمدت 42 ساله یك درصد كاهش نشان می دهد .ك/1


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
ر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 26 اسفند 1391 - 3:05 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

ان شاالله امسال بارندگی خوبی خواهیم داشت

You cannot copy content of this page