مرحوم یحیی‌زاده امیر نفس خود بود

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 25 فروردین 1392

یکی از اساتید حوزه علمیه مشهد مقدس، با تسلیت درگذشت حجت‌الاسلام یحیی‌زاده، نماینده فقید مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: مرحوم یحیی‌زاده امیر نفس خود بود و با ساده‌زیستی توانسته بود امیال دنیایی را زیر پا بگذارد.

حجت‌الاسلام علی امانی در مراسم گرامیداشت مرحوم حجت‌الاسلام سید جلال یحیی‌زاده که با حضور امام جمعه، فرماندار، مسئولان محلی شهرستان بافق و قشرهای مختلف مردم این شهرستان همزمان با سالروز شهادت دخت گرامی نبی مکرم اسلام، در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت ام ابیها حضرت زهرا (س) و گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حجت‌الاسلام یحیی‌زاده به بیان نکاتی از فقه اسلامی و شیعه و آثار آن در زندگی پرداخت.

MTB_0045

وی اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین الگو برای زنان به لحاظ اخلاق اجتماعی، عبادی، پاکدامنی، عفاف و حجاب است.

امانی با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) افزود: توجه و عمل به سیره حضرت زهرا (س) سعادت دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

این استاد حوزه علمیه مشهد بیان کرد: تکریم و احترام فرزندان حضرت زهرا (س) که سادات هستند باید سرلوحه همگان قرار گیرد و همه به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

MTB_0025

وی همچنین درگذشت نماینده مردم تفت و میبد را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: زندگی ساده و بی‌آلایش این روحانی خدمتگزار نشان از روحیات معنوی و تکامل شخصیت این عالم وارسته دارد.

امانی، سه دوره حضور حجت‌الاسلام یحیی‌زاده در مجلس شورای اسلامی را بیانگر مردمداری و عزت‌نفس وی عنوان کرد و گفت: چهره مردمی و محبوبی که این نماینده در بین مردم کسب کرده است به خاطر تملک بر نفس خود بوده و او در واقع امیر نفس خود بوده است.

MTB_0046

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مرد عمل بودن دل شیر می‌خواهد، یادآور شد: اگر انسان از شخصیت و پرستیژ کاذب خود خارج شود، به سادگی به اوج و کمال انسانیت می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر حماسه سیاسی و اقتصادی در سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: زیربنای مکتب اسلام، تقوی است و توجه به این موضوع  که اساس کار مسلمانان است، در اقتصاد انسان نیز تاثیر دارد.

MTB_0009

در این مراسم همچنین چند نفر از روحانیون شهر پیرامون زندگانی حضرت زهرا (س) سخنرانی کرده و هیئت‌های عزاداری به سوگواری پرداختند.

شایان دکر است این مراسم از طرف امام جمعه،فرماندار و نماینده مردم بافق در مجلش شورای اسلامی برگزار شد.

MTB_0004

عبداللهی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page