روزنه اي به سمت آرامش

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 22 اسفند 1390

آرامش واژه اي است که بعضي آنرا به راحتي خيال و بعضي حالتي مي دانند که در وضعيت مناسب کسب ميشود . مدتي قبل دوستي در پيامي کوتاه اين چنين آرامش را فرستاده بود که نگاه به گذشته و شکر خدا و البته نگاه به آينده و اعتماد به خدا آرامش است .

آرامش بيشتر هدفي ايده آل مي ماند تا هدفي دست يافتني در هر زمان . چرا که بعضي معتقدند زماني در آرامش قرار ميگيريم که بر گستره اي که قرار داريم خود يا افراد مورد اعتمادمان بر آن مصلحت باشند البته در کنار اين موقعيت مي بايست از بروز مواردي که آرامش را به خطر مي اندازد جلوگيري کرد و اگر نمي توان پيشگيري کرد فکري براي درمان آن داشت .

در دل طوفاني سهمگين ، در زير آسماني با ابرهايي سياه و غرنده آرامش ميتواند براي پرنده اي باشد که لانه اي محکم ساخته است پس طرح و برنامه و پيشبيني آينده ميتواند در دل تحرکات سهمگين و سخت ، آرامش را به ارمغان بياورد .

اگر باور کنيم که خيلي از مسائل مهم نيست آنگاه بهتر ميتوان ريسک کرد چراکه ديگر استرس و اضطراب رسيدن به هدف اصلي شدت ندارد . اگر براي شکست يا پيروزي ريسک جلوي رويمان برنامه داشته باشيم در زمان ريسک کردن آرامش خواهيم داشت . چرا که در مقابل بدترين حالت پيش آمده آماده قدم برداشتن هستيم و در زمان قرار گرفتن در بهترين حالت به اصطلاح دست و پايمان را گم نخواهيم کرد.

آرامش از به منصه ظهور رسيدن جمله بزرگي که مي گويد : خدايا آن خواهم که هيچ نخواهم ، حتي مي تواند در صحنه جنگ و دفاع پيش آيد .

امروز روز آنهايست که با بي نياز کردن خود ، با تمام وجود ريسک کردن خود توانستند روزنه اي به سمت آرامش ، براي  هموطنانشان باز کنند و البته خود در آرامش قرار گيرند .

امروز 22 اسفند ماه روز شهداست گرامي با اين روز که هرگز بر روي هيچ جوينده اي بسته نشده است .

محمد مهدی علیزاده فلاح


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page