بنگاههای زود بازده باید در كانون توجه مسوولان قرار گیرد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 8 اردیبهشت 1392
T80630713-3894951

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ‘ سید جوادسلیمانی’ در دیدار اعضای كمیته كارگری بافق افزود: قبل از ایجاد یك كار تعاونی ، باید با كارشناسی دقیق یك شغلی كه به سرمایه اندك احتیاج دارد و زود بازده است انتخاب شود.

امام جمعه بافق گفت در جامعه نمونه هایی زیادی از افراد وجود دارند كه به دولت وابسته نبوده و با سرمایه كم مشاغل سود آوری ایجاد كردند و امروز در امور اقتصادی هم خود موفق شده و هم برای چند نفر شغل به وجود آورده اند.

وی به فعالیت شركت تعاونی گل گندم بافق در تولیدی نان محلی اشاره كرد و افزود: این شركت برای 15 تا 25 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد كرده است.

امام جمعه بافق این نمونه كار آفرینی را با سرمایه اندك و زود بازده عنوان كرد و گفت: همت انسان باید بلند باشد و اگر در انجام امور اعتماد به نفس داشته باشیم ،كارها به سرانجام مطلوب خواهد رسید.

معاون فرماندار بافق هم دراین دیدار تجلیل از كارگران نمونه را یاد آورشد و گفت: پیشنهاد می كنم گزارش كار واقعی كارفرمایان و تعاونی ها از طریق رسانه های محلی به سمع و نظر مردم برسد تا آن ها آگاهی های لازم را كسب كنند.

‘علی اصغر رنجبر’ با اشاره به آغاز هفته كار و كارگر تصریح كرد: حقوق افراد كارگر باید مراعات شود و حتی المقدور بیش از حداقل ها برای آن ها در نظر گرفته شود.

وی در رابطه با عدم استقبال بافقی ها از فرصت های شغلی گفت: می بایست اطلاعات جامع درباره هر فرصت شغلی را در قالب های مختلف به اطلاع مردم برسانیم و آن ها را در این خصوص توجیه كنیم.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان بافق در ادامه افزود: با توجه به اینكه روند اجرایی انتخابات آغاز شده است ، می بایست همه یاری كنند تا مشاركت مردم شهرستان بافق در انتخابات پیش رو ، به مانند قبل زبانزد خاص و عام شود.

رئیس تعاون ، كار و امور اجتماعی بافق هم با تبریك فرارسیدن هفته كارگر و گرامیداشت سالروز شكست مفتضحانه آمریكا در صحرای طبس ، گزارشی از فعالیت های این اداره در سال گذشته ارائه كرد.

‘علی اصغر نوری’ تعهد ایجاد اشتغال در بافق در سال گذشته را 1370نفر عنوان كرد و افزود: با احتساب ایجاد اشتغال از سوی شركت سنگ آهن مركزی برای 470 نفر ، تمام سهمیه شهرستان برای اشتغالزایی تحقق یافته است.

نوری ادامه داد: متاسفانه برخی فرصت های شغلی كه در بافق معرفی می شوند ، مورد استقبال جوانان قرار نمی گیرد زیرا آنها تمایل به اشتغال در شركت سنگ آهن مركزی دارند.

در پایان این دیدار، اعضای كمیته كارگری بافق به آستان امامزاده عبدالله (ع) رفته و مزار مطهر شهدای مدفون در این آستان را گلباران كردند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page