حسن سبحانی ثبت‌نام کرد/ وزیرکشور: پرونده کاندیداها روزانه به شورای نگهبان ارسال می‌شود

دسته: اخبار ایران
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 18 اردیبهشت 1392
در حال بروزرسانی/
حسن سبحانی ثبت‌نام کرد/ وزیرکشور: پرونده کاندیداها روزانه به شورای نگهبان ارسال می‌شود

آخرین اخبار مربوط به حضور نامزدها در وزارت کشور در دومین روز ثبت‌نام‌ به صورت لحظه به لحظه در این خبر تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، دومین روز ثبت‌نام از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد که در این خبر به صورت لحظه به لحظه اخبار آن تکمیل می‌شود.

*دومین روز ثبت‌نام از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد

ثبت‌نام از کاندیدای ریاست جمهوری از روز گذشته (سه‌شنبه) 17 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا روز شنبه هفته آتی ادامه می‌یابد.

داوطلبان می‌توانند از ساعت 8:00 تا 18:00با در دست داشتن مدارک اعلام شده در اطلاعیه 9 وزارت کشور اقدام به ثبت‌نام برای نامزدی انتخابات کنند.

روز گذشته کامران باقری لنکرانی، حجت‌الاسلام حسن روحانی، محمد سعیدی‌کیا، مصطفی کواکبیان و واعظ‌زاده از جمله چهره‌های مطرحی بودند که با حضور در ستاد انتخابات کشور برای نامزدی در انتخابات ثبت‌نام کردند.

*نام ‌نویسی 75 نفر در اولین روز ثبت‌نام/ ارسال روزانه پرونده کاندیداها به شورای نگهبان

مصطفی محمدنجار وزیر کشور صبح امروز چهارشنبه همزمان با آغاز دومین روز از ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ضمن بازدید از بخش‌های مختلف ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت:همزمان با صدور آغاز ثبت‌نام، همکاران ما در این وزارتخانه کار ثبت‌نام از کاندیداها را آغاز کردند.

وی با اشاره به بازدید خود از وزارت کشور آمادگی افراد حاضر در این ستاد را مطلوب ارزیابی کرد.

نجار با بیان اینکه روز گذشته 75 نفر تا ساعت 18 برای نامزدی در انتخابات ثبت‌نام کردند اظهار داشت: ثبت‌نام‌ها در حداقل زمان ممکن انجام شد که از 75 نفر افراد ثبت‌نام کرده 5 نفر چهره مطرح و 70 نفر چهره غیرمطرح بودند.

وزیر کشور با بیان اینکه از نامزدها تقاضا داریم که در روزهای انتهایی برای ثبت‌نام مراجعه نکنند، خاطرنشان کرد:‌از نامزدها به دلیل همکاری خود برای اجرای بهتر روند ثبت‌نام تشکر می‌کنم و از آنها و هوادارانشان درخواست می‌کنم در برابر قانون التزام داشته و از انجام کاری که شائبه تبلیغات زودرس را در ذهن تداعی کند، خودداری کنند.

وی در پایان اعلام کرد که پرونده و اسامی کاندیداها در پایان هر روز به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

 

* ثبت‌نام اولین زن در انتخابات ریاست جمهوری/ «به سؤال سیاسی پاسخ نمی‌دهم»

 

«راضیه امیدوار» به عنوان اولین زن در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

 

وی که 46 سال سن داشت خدمت به مردم و تلاش برای بهبود اوضاع کشور را از جمله اهداف خود برای کاندیداتوری اعلام کرد.

 

امیدوار پس از انجام مراحل ثبت‌نام در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که آیا خود را رجل سیاسی مذهبی می‌دانید، ‌گفت که به سؤالات سیاسی پاسخ نمی‌دهم.

 

این فرد همچنین در پاسخ به این سؤال که چگونه بیان می‌کنید به سؤالات سیاسی پاسخ نمی‌دهد اما برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات کشور آمده‌اید، گفت: حرفی در این باره ندارم.

 

امیدوار همچنین اعلام کرد که برنامه‌هایی برای مهار گرانی‌ها دارد.

* رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ثبت نام کرد

محمود مظفر رئیس سازمان امداد و نجات دقایقی پیش برای ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات وزارت کشور آمد.

 

*  محمود مظفر: هاشمی را در کابینه‌ام نمی گذارم/ جریان انحرافی وجود ندارد

 

مظفر رئیس سازمان امداد و نجات امروز (چهارشنبه) بعد از ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر است و من به همین دلیل ثبت نام کردم.

 

وی با بیان اینکه شعارم صلح و دوستی برای همه و برای همیشه است، افزود: بنده ۳ اصل صداقت، دیانت و کرامت را محور برنامه‌هایم قرار داده‌ام؛ استفاده از مجریان صالح، مؤمن و جوان از اولویت‌های کاری بنده است تا انشاءالله بتوانیم به سوی پیشرفت حرکت کنیم.

 

مظفر در پاسخ به سؤال در مورد گردهمایی ۱۰۰ هزارنفری در استادیوم آزادی گفت: میزبان آن برنامه سازمان گردشگری بود و ما همه مهمان آنها بودیم.

 

وی در پاسخ به سؤال دیگری اضافه کرد: من با توکل به خدا و پشتیبانی مردم وارد عرصه شدم لذا به نفع هیچ ائتلاف و یا شخصی کنار نمی‌روم.

 

مظفر اظهار داشت: اگر فقط به فکر مشکلات اقتصادی مردم باشید شأن مردم را پائین آورده‌اید و اگر به افق‌های بلندتری بیندیشیم موفق‌تر خواهیم بود.

 

وی در پاسخ به سؤالی در مورد استفاده از هاشمی رفسنجانی در کابینه‌اش، گفت: بنده از نیروهای جوان در کابینه استفاده می‌کنم لذا هاشمی را در کابینه نمی‌گذارم.

 

مظفر در مورد مشایی هم اظهار داشت: مشایی فردی است که در دولت تلاش می‌کند و تلاش‌های خوبی را هم انجام می‌دهد؛ جریان انحرافی در جامعه به اعتقاد من وجود ندارد و ساخته ذهن افراد است.

 

رئیس سازمان امداد و نجات، اضافه کرد: هدفمندی یارانه‌ها را هدفمند می‌‌کنم و به سمت گروه‌های ضعیف هدایتش می‌کنم.

 

مظفر افزود:‌غنی‌سازی اورانیوم هم حق مردم است و از آن حمایت می‌کنم.

 

وی در پاسخ به سؤالی درباره گشت ارشاد گفت: من هیچ اعتقادی به برخوردهای زننده و تند به مردم ندارم و باید امر به معروف و نهی از منکر به زبان نرم باشد.

* حسن سبحانی ثبت نام کرد

«حسن سبحانی» استاد اقتصاد دانشگاه تهران با حضور در وزارت کشور رسما برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

سبحانی بزرگترین انگیزه اش برای ورود به انتخابات را اصلاح مسیر اجرایی کشور برای افزایش کارآمدی دولت و جلوگیری از  تعرض به مشروعیت نظام معرفی کرده است.

وی که با شعار انتخاباتی «دولت قانون» وارد رقابت با دیگر کاندیدا شده است، در سال 1332 در دامغان بدنیا آمد . او فرزند دوم یک خانواده مذهبی 4 نفره است بود. تحصیلات ابتدائی را در دبستان قائم مقام و دوره سه ساله اول متوسطه را در دبیرستان فردوسی زادگاه خود گذراند و سپس برای کمک به اقتصاد خانواده اش ، راهی دانشسرای مقدماتی دامغان شد که با هزینه دولت و بطور شبانه روزی اداره می شد.

سبحانی در پایان دوره دو ساله دانشسرای مقدماتی با توجه به اینکه در همه سال های تحصیل و از جمله در این دوره شاگرد اول بود بجای اینکه «معلم» روستا شود «معلم» شهر شد و در همان دبستانی که دوره ابتدائی خود را گذرانده بود آموزگار کلاس اول شد و این در حالی بود که 18 سال از عمرش می گذشت .

حسن سبحانی در همان سال اول تدریس ، سال ششم متوسطه را در رشته ریاضی به پایان برد و در فاصله سال های 1351 – 1353 دوره نظام وظیفه را به عنوان سپاهی دانش در گرگان و بیرجند گذرانید. سپس در بهمن 1353 تحصیل در دوره کارشناسی اقتصاد را در دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه ملی ایران ( دانشگاه شهید بهشتی فعلی ) آغاز کرد در حالی که ناگزیر بود شغل معلمی را هم داشته باشد این دوره در خرداد 1358 به پایان رسید.

وی که در حین تحصیل دبیر دبیرستان های دامغان شده بود به خاطر اقدامات و تلاش هایی که در سال های منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه مخالفت با رژیم حاکم داشت بلافاصله در فردای پیروزی انقلاب به عضویت کمیته انقلاب اسلامی دامغان که در واقع تمامی کارهای شهر را در وضعیت بهم ریخته نظام اداری آن ایام مدیریت می کرد درآمد .

سبحانی در سال 1358 با شرکت در انتخابات شورای شهر از طرف مردم به عنوان عضو شورای شهر انتخاب و سپس از طرف اعضای منتخب به ریاست شورای شهر دامغان برگزیده شد . وی در همین سال ازدواج کرد و دارای 3 فرزند است. در سال 1359 برای ارائه خدمات به وزارت ارشاد اسلامی دعوت شد و مسئولیت هایی همچون معاون دفتر وزارتی و روابط عمومی و مدیر کلی دفتر تبلیغات دولت را عهده دار گردید . سبحانی در سال 1361 در دوره مدرسی اقتصاد (کارشناسی ارشد) مدرسه تربیت مدرس ( دانشگاه تربیت مدرس فعلی ) پذیرفته شد و این دوره را در سال 1365 به پایان رسانید . سپس با انتقال از وزارت آموزش و پرورش به دانشگاه تهران ، تدریس را در این سال در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران به عنوان مربی آغاز کرد.

وی در سال 1367 تحصیل در اولین دوره دکتری علوم اقتصادی دانشگاه تهران (پس از پیروزی انقلاب اسلامی) را شروع کرد و این دوره را هم در اسفند 1371 با دفاع از رساله دکتری خود تحت عنوان «نظام اقتصادی اسلام»به پایان رسانید . وی اولین فارغ التحصیل این دوره می باشد .

سبحانی در سال 1371 به مرتبه استادیاری و در سال 1382 به مرتبه دانشیاری و در سال 1391 به مرتبه استادی اقتصاد در دانشگاه تهران ارتقاء یافت و اینک به عنوان مدیر گروه اقتصاد اسلامی ، پولی و مالی این دانشگاه به خدمات خود ادامه می دهد.

وی در تمام دوره 34 ساله پس از پیروزی انقلاب دارای مسئولیت های سیاسی ، علمی ، اجرائی و پژوهشی بسیاری از جمله نماینده مجلس در دوره‌های پنجم، ششم و هفتم از طرف مردم دامغان. وی در سه دوره نمایندگی، از فعالترین نمایندگان ادوار مجلس بوده‌است.

سبحانی عنوان می‌کند که در دوره‌های نمایندگی، به هیچ یک از جناح‌ها تعلق خاطر نداشته‌است و بنا به گفته خودش، هزینه‌های انتخاباتی وی در چهار دوره کاندیداتوری مجلس، مجموعا چهار میلیون و دویست هزار تومان بوده‌است.

از دیگر مسئولیت های وی، معاونت پژوهشی و آموزشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است

عضو کمیته انقلاب اسلامی دامغان در سال های  1357 – 1358،رئیس شورای شهر دامغان در سال‌های 1358 – 1359، رئیس شورای اقتصادی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سال‌های 1384 – 1385 و مدیر گروه آموزشی اقتصاد اسلامی، پولی و مالی دانشگاه تهران 1390 تاکنون.

 

ادامه دارد…


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page