اعتراض مردم بافق به مسکن مهر/ مسکنی که به درد اقشار کم درآمدنخورد

دسته: عمومی
یک دیدگاه
جمعه - 27 اردیبهشت 1392

ضمن عرض تقدیر و تشکر از انعکاس اخبار مسکن مهر کویر بافق به استحضار می رساند که بعضی از مباحث مطرح شده از سوی اعضای محترم تعاونی مسکن مهرکویر بافق در رابطه با روند اجرایی پروژه خلاف واقع بوده که به هر کدام از آنها اشاره شده و مقتضی است نسبت به انعکاس آن اقدام لازم به عمل آید .

28430

1-     یکی از اعضا با بیان اینکه افرادی که واحدهای آنها با پارکینگ بوده 15 میلیون تومان پرداخت و واحدهای بدون پارکینگ 20 میلیون تومانپرداخت نموده اند بایستی متذکر شد که این مطلب کاملا به صورت خلاف واقع بیان شده است ، به عبارتی افراد دارای واحد با پارکینگ 20 میلیون و بدون پارکینگ 15 میلیون تومان پرداخت نموده اند .

2-     یکی دیگر از اعضای محترم اظهار داشته اند که از سال 87 تا کنون 15میلیون تومان نقدا پرداخت نموده اند که این موضوع صحت ندارد . شروع پروژه از اواخر سال 1388 بوده و 15میلیون طی مدت 3 سال به صورت تدریجی پرداخت نموده اند و میانگین پرداخت سالیانه 5 میلیون تومان می باشد .

IMG_28280

28390

3-     در رابطه با در و پنجره غیر استاندارد نیز بایستی دقت کافی به عمل آمده تا مشاهده گردد که کلیه درب و پنجره های بکار رفته در پروژه از نوع UPVC و شیشه دوجداره و دارای بهترین کیفیت می باشد . همچنین کلیه واحد ها دارای کنتور آب و برق مجزا بوده که هم اکنون کنتور آب و برق آن وصل و آماده بهره برداری می باشد .

4-     موضوع دیگر در رابطه با عدم داشتن آسانسور می باشد که خلاف واقع بوده و هم اکنون عملیات شاسی کشی 16 بلوک انجام و نصب درب و ریل 8 بلوک آن نیز به اتمام رسیده است و مابقی عملیات اجرایی مربوطه در حال انجام می باشد.

28310

5-     در رابطه با مطلب بیان شده از طرف اینجانب که عدم پرداخت وام از سوی بانک مسکن را علت افزایش قیمت تمام شده مسکن مهر این شهرستان دانسته اند متذکر می شود که این مطلب به صورت غیرواقع مطرح شده است و این در صورتی است که اصل مطلب بدین شکل است که اگر مبلغ پرداخت وام از طرف بانک مسکن بیشتر صورت می گرفت و از 200 میلیون  تومان به 300 میلیون تومان افزایش پیدا می کرد در سرعت بخشیدن پیشرفت پروژه می توانست نقش قابل توجهی داشته باشد .

لازم به ذکر است که با مقایسه مسکن مهر بافق با سایر واحدهای در حال ساخت در مجاورت این پروژه که 100 متر زیربنا داشته و یک خوابه با در و پنجرا آهنی می باشد و با در نظر گرفتن قیمت تمام شده این واحد ها و کیفیت درب و پنجره و متراژ زیربنا و تعداد اتاق خوابها و نوع سیستم فاضلاب اجرا شده در می یابیم که قیمت تمام شده آن به هیچ وجه قابل مقایسه نمی باشد . واحد های مسکن مهر با 123 متر مربع زیربنا ، دارای پارکینگ ، درب و پنجره UPVCو شیشه دوجداره ، دو اتاق خواب و سیستم فاضلاب با تصفیه خانه صنعتی با درنظر گرفتن تورم قیمت تمام شده آن ، 53 میلیون تومان می باشد که پس از کسر مبلغ وام 25 میلیون تومانی ، سهم آورده اعضا 28 میلیون می باشد . همچنین با مقایسه این مبلغ با مسکن مهر مرکز استان این مبلغ بسیار کمتر می باشد . در برخی از پروژه های مسکن مهر این مبلغ به بالای 30 میلیون تومان می رسد .

ضمنا در تاریخ 20/09/1391 که پیمانکار قبلی خلع ید شده و تعاونی مسکن مهر راسا شروع بکار نموده است ، سرعت پیشرفت پروژه به نحو قابل ملاحظه و چشمگیری ارتقا یافته است که این امر توسط اکثر اعضای محترم این شرکت تعاونی مورد تائید قرار گرفته است .

شایان ذکر است هم اکنون 3 بلوک آماده تحویل و 6 بلوک آن نیز تا حدود بیست روز آینده تکمیل خواهد گردید .

با توجه به شرایط حاکم بر بازار و افزایش بی رویه قیمت مصالح ساختمانی ، لوازم الکتریکی ، لوازم و اتصالات شبکه فاضلاب ، آسانسور و همچنین دستمزد نیروی انسانی که در یکسال گذشته شروع و تا کنون نیز ادامه داشته گاها بیشتر از 2-3 برابر قیمتها رشد داشته است لذا افزایش سهم آورده اعضا امری اجتناب ناپذیر بوده  و این موضوع در بیشتر پروژه های مسکن مهر شهرستان و همچنین استان نقش خود را به وضوح نشان داده است .

ضمنا حدود 40-50 نفر از اعضا سهم آورده خود را که مبلغی حدود 400 میلیون تومان می باشد را تا کنون پرداخت ننموده که این موضوع می تواند در پیشرفت پروژه نقض مهمی داشته باشد .

لازم به یادآوری است عمده دلیل تاخیر در تحویل واحد ها عدم انجام تعهدات پیمانکار قبلی بوده که با خلع ید پیمانکار ، هم اکنون سرعت پیشرفت پروژه درحد مطلوب می باشد و اینک از اعضای محترم تقاضامندیم همانطور که قبلا با ما همکاری داشته اند با صبوری  خود و همکاری بیشتر ما را در امر اتمام هرچه سریعتر و مطلوبتر پروژه یاری نمایند .

(( در پایان از طرف کلیه اعضای شرکت تعاونی مسکن مهر کویر بافق از زحمات و تلاشهای شبانه روزی فرماندار محترم جناب آقای دهقان خاوری و همچنین معاونت محترم فرمانداری جناب آقای رنجبر تقدیر و تشکر به عمل می اید )) .


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۲۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 - 8:17 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

میگویند مدال مسکن مهر کشور به مسولین بافق میرسه آخرشدن هم هنره….

You cannot copy content of this page