نحوه و میزان سود ودیعه‌گذاران حج تشریح شد

دسته: اخبار ایران
بدون دیدگاه
شنبه - 28 اردیبهشت 1392

معاون اداره کل روابط عمومی بانک ملی در خصوص طرح برخی ابهامات درباره‌ی سود ودیعه‌گذاران حج گفت: این سود از بهمن‌ماه سال گذشته به مبلغ 20 درصد است.

حسن افشار محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: سپرده‌گذاری طبق قوانین شورای پول و اعتبار مشمول نرخ سود در همان سالی است که فرد متقاضی به بانک مراجعه کرده و سپرده‌گذاری می‌کند؛ به عنوان مثال کسی که در سال 84 و 85 سپرده‌گذاری کرده نرخ سودش 17 درصد بود که این روند تا پایان دوره‌ی سپرده‌گذاری بلندمدت ادامه دارد.

وی افزود: زمانی که نرخ اعلام شده توسط شورای پول و اعتبارتغییر کرده و 20 درصد اعلام شد ما نیز تابع دستور بانک مرکزی بوده و از تاریخ ابلاغ دستورالعمل، 20 درصد سود را به ودیعه‌گذاران حج پرداخت می‌کنیم.

افشار محمدیان ادامه داد: البته این بدان معنا نیست که سود ارائه شده در بهمن‌ماه را به سال‌های قبل از آن تعمیم دهیم چون هر زمانی سود مربوط به آن دوره را دارد و هر زمان که دستورالعمل تغییر کرد بر اساس آن عمل کردیم.

وی خطاب به رسانه‌هایی که اعلام کردند سود پرداختی به ودیعه متقاضیان حج در سال‌های قبل کمتر از 20 درصد بوده، گفت: ما براساس مصوبات شورای پول و اعتبار و دستورالعمل بانک مرکزی عمل می‌کنیم و هر میزان سودی که آنها تعیین کنند براساس آن اقدام کرده و خواهیم کرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page