دستگیری 197 سارق در یک ماه گذشته / بیشترین سرقت‌ها در حوزه موتورسیکلت

دسته: اخبار ایران
بدون دیدگاه
جمعه - 3 خرداد 1392

رئیس پلیس آگاهی یزد از دستگیری 197 سارق در یک‌ماه گذشته از سوی پلیس آگاهی استان خبر داد و گفت: بیشترین سرقت‌ها در حوزه موتورسیکلت صورت گرفته است.

سرهنگ علیرضا خالقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: در یک ماه گذشته 234 فقره انواع سرقت کشف شد که سارقان شناسایی و پس از دستگیری به مراجع قضایی استان تحویل داده شدند.

وی با اظهار تاسف از اینکه بیشترین سرقت مربوط به وسایل نقلیه است، ادامه داد: سرقت موتورسیکلت در شهر یزد در صدر سرقت‌ها قرار دارد که لازم است شهروندانی که به تردد با موتورسیکلت اقدام می‌کنند، نکات ایمنی را رعایت کنند.

رئیس پلیس آگاهی یزد افزود: راکبان موتورسیکلت برای جلوگیری از سرقت، از رها کردن موتورسیکلت در مکان‌های خلوت و کم‌تردد خودداری کنند و تجهیزات ایمنی را همواره همراه خود داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سارقان از خلوتی شب و تاریکی برای سرقت بهره می‌برند، بیان داشت: راکبان سعی کنند در صورت امکان موتورسیکلت خود را در هنگام پارک در محل پررفت و آمد و دارای روشنایی کافی پارک کنند و چنانچه در مکانی فاقد روشنایی و خلوت توقف می‌کنند، موتورسیکلت خود را بدون قفل و زنجیر رها نکنند.

خالقی با انتقاد از اینکه برخی شهروندان با استناد بر اینکه برای یک لحظه اتفاقی نمی‌افتد و در مکان خلوت کسی برای سرقت نیست، موتورسیکلت خود را روشن رها می‌کنند، اظهار داشت: هنگام ترک موتور سیکلت برای کوتاه‌ترین زمان هم سوییچ آن را بردارید و حتی برای لحظه‌ای آن را روشن نگذارید چرا که سارقان با کمین در مکان‌های خلوت از هر فرصتی برای عملی کردن نیت شوم خود استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: در مراجعه به اماکن عمومی و شلوغ مانند بازار، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز از ضریب ایمنی موتورسیکلت اطمینان حاصل کنند و تا حد امکان از پارکینگ‌های عمومی سطح شهر استفاده کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان یزد از دیگر جرایم مربوط به سرقت در حوزه وسایل نقلیه را سرقت محتویات وسیله نقلیه برشمرد و گفت: این موضوع به سرقت داخل خودرو نیز مرتبط است اما ضریب امنیتی بیشتری نسبت به موتور سیکلت دارد.

وی افزود: برخی از شهروندان اسناد و مدارک مهم یا وجه نقد و چک را در زیر زین موتورسیکلت جاسازی می‌کنند که این مسئله انگیزه سرقت را برای سارقان افزایش می‌دهد.

رئیس پلیس آگاهی یزد با بیان اینکه زین موتورسیکلت از استحکام بالایی برخوردار نیست و به راحتی قابل دسترس است، توصیه کرد: شهروندان برای جلوگیری از بروز سرقت و مسائل و دشواری‌های بعدی، از قرار دادن اشیاء و اسناد و مدارک ارزشمند خود در زیر زین موتورسیکلت جدا خودداری کنند.

خالقی یادآور شد: با قراردادن مدارک در زیر زین موتورسیکلت در صورت سرقت موتورسیکلت، اسناد و مدارک هویتی و مدارک موتورسیکلت هم به سرقت می‌رود و امکان رسیدگی پلیس به این جرایم دشوارتر خواهد بود.

وی با تاکید بر پیشگیری از سرقت از سوی شهروندان ادامه داد: از بین بردن زمینه مساعد برای سرقت، انگیزه سرقت را از بین می‌برد و این مسئله تاثیر بالایی در کاهش سرقت و ارتکاب به جرم دارد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page