ضریح مطهر امامزاده عبدالله (ع) بافق غبارروبی شد

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 28 اسفند 1390

در آستانه حلول سال نو/ ضریح مطهر امامزاده عبدالله (ع) بافق غبارروبی شد  مراسم معنوی غبارروبی ضریح مطهر امامزاده ظهیرالدین عبدالله بن موسی الکاظم (ع) بافق در فضایی آکنده از معنویت و ذکر دعا و صلوات با گلاب ناب شستشو و عطرافشانی شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافق صبح یکشنبه در حاشیه آیین غبارروبی ضریح مطهر امامزاده عبدالله بافق اظهار داشت: امروز علاوه بر غبارروبی و عطر افشانی، نذورات بقعه متبرکه نیز جمع آوری و به حساب مربوطه واریز شد.

حجت الاسلام محمدعلی فلاح عنوان کرد: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و تقویت باورهای دینی و نیز بهره برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان مرکز فرهنگی قرآنی اوقاف نیز در این مکان مقدس راه اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه مراسم تحویل سال نو در جوار بقاع متبرکه با حضور روحانیون، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف جامعه برگزار می شود، افزود: این مراسم با قرائت قرآن، سخنرانی، اجرای برنامه های مدیحه سرایی و دعای تحویل سال نو و پخش پیام نوروزی رهبر انقلاب و … برگزار می شود.

فلاح همچنین با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری همزمان با سراسر استان در امامزاده عبدالله بافق یادآور شد: این طرح به منظور استفاده از ظرفیت تعطیلات عید نوروزی، ارتقای سطح فکری، فرهنگی زائران و مسافران نوروزی، احیا، تبلیغ و ترویج سنت ‌های اصیل اسلامی به هموطنان در عید نوروز، خدمت ر‌سانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقمندی در زائران بقعه متبرکه در این مکان اجرا می شود.

وی همچنین افزود: عطر افشانی و گلباران قبور مطهر شهدا در جوار آستان مقدس امامزاده عبدالله بافق نیز پس از مراسم سال تحویل صورت می گیرد.

امامزاده عبدالله بافق دارای بقعه ای بسیار زیبا و باشکوه و گنبدی عظیم است که کاشی کاری و تزئینات داخلی آن قابل توجه بوده و از کارهای ملاحسن نقاش باشی بافقی است.

ساختمان و نوع معماری این زیارتگاه، تزئینات داخل و بیرون آن، وجود سنگ قبرهایی از بزرگان که برخی از آنها به قرن ششم هجری قمری می رسد، حکایت از منزلت و جایگاه امامزاده نزد عامه مردم دارد.

این بارگاه مطهر که چون نگینی در مرکز شهرستان بافق قرار دارد از فرزندان امام موسی بن جعفر (ع) است که مردم استان یزد و دیگر مناطق کشور اعتقاد راسخی به آن داشته و همواره از کراماتش بهره‌ مند شده ‌اند

علی عبداللهی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page