مردم با فکر و اندیشه نامزد اصلح خود را انتخاب کنند

دسته: سیاسی , فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
شنبه - 18 خرداد 1392
امام جمعه بافق:
مردم با فکر و اندیشه نامزد اصلح خود را انتخاب کنند

امام جمعه بافق گفت: مردم با تحقیق و فکر و اندیشه نامزد اصلح خود را انتخاب کنند و به کسی رای دهند که توان مدیریت کشور را داشته باشد.

خبرگزاری فارس: مردم با فکر و اندیشه نامزد اصلح خود را انتخاب کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حجت‌الاسلام سیدجواد سلیمانی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه بافق با تبریک سالروز مبعث حضرت محمد مصطفی (ص) اظهار داشت: بعثت حادثه عظیمی بود که در تاریخ انبیاء الهی اتفاق افتاد و سرآغاز هدایت انسان‌ها به سوی تعالیم اسلام شد.

امام جمعه بافق با اشاره به اهداف بعثت افزود: مبارزه با طاغوت، فساد، گمراهی و هدایت جامعه به کمالات انسانی و اسلامی از مهم‌ترین اهداف این رویداد بزرگ تاریخ اسلام است.

وی همچنین با بیان آیاتی از کلام وحی در زمینه روشنگری و هدایت خاطرنشان کرد: 236 آیه در قرآن در زمینه هدایت انسان آمده است که بیانگر این است که مسیر هدایت انسان‌ها در تعالیم اسلام به خوبی روشن شده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه در دوران قبل از بعثت، فتنه‌ها و فساد و بی‌فرهنگی و بی‌عاطفه‌گری‌ها، جامعه آن زمان را به چالش کشیده بود، تصریح کرد: با آغاز بعثت رسول مکرم اسلام (ص)، مبارزه با این مسائل در اجتماع آن روز آغاز شد و هدف مبعث در طول تاریخ همچنان در همه ادیان استمرار داشته است.

امام جمعه بافق در ادامه سخنان خود به انتخابات 24 خرداد اشاره کرد و ابراز داشت: هرکس که رابطه‌ای با نظام و انقلاب دارد، باید حضور خود را در این عرضه آزمایش نشان دهد.

سلیمانی با بیان برخی از ملاک‌های انتخاب اصلح عنوان کرد: اقتدار و مدیریت و انتخاب با عقل و تدبیر از نشانه‌هایی است که همگان باید برای انتخاب خود در نظر بگیرند.

وی با تاکید بر ضرورت حضور گسترده مردم در انتخابات پیش‌رو خاطرنشان کرد: برای انتخاب اصلح عقل و اندیشه خود را به کار گیرید و تحقیق کنید و کسی را انتخاب کنید که توان مدیریت و تحمل بار سنگین اداره کشور را داشته باشد.

وی، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را نیز نماد مردم‌سالاری و دخالت مردم در عمران و آبادانی شهر و روستا عنوان کرد و بیان داشت: توقع مردم از فردی که انتخاب می‌شود این است که در برخود با مسائل و مشکلات و برخی از موضوعات مهم، با تدبیر عمل کند.

امام جمعه بافق همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از مردم بافق برای حضور گسترده در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) به سخنان مقام معظم رهبری در مرقد امام اشاره کرد و گفت: مسیری که حضرت امام خمینی (ره) برای همگان تعیین کرد، راه روشنی است که باید سرلوحه امور قرار گیرد.

سلیمانی با بیان برخی از سیاست‌های خارجی و داخلی حضرت امام (ره) افزود: مقام معظم رهبری، اندیشه‌های حضرت امام را در دو محور خارجی و داخلی برای مردم تبیین کردند که در واقع سیره عملی آن حضرت است.

وی همچنین با اشاره به دیدگاه امام در زمینه فرهنگ اسلام یادآور شد: فرهنگ اسلامی یک فرهنگ اصیل و غنی است و بلاد اسلامی همواره در علم و فرهنگ پیشتازند.

امام جمعه بافق دیدگاه امام راحل نسبت به اقتصاد اسلامی را نیز مورد بررسی قرار داد و گفت: اقتصاد اسلامی، یک اقتصاد کامل و غنی است که اگر ما مسلمانان به درستی با آن برخورد کنیم، چالش‌های موجود در زمینه اقتصاد کشور حل می‌شود و اقشار محروم جامعه نیز از این اقتصاد بهره‌مند می‌شوند.

گرامیداشت سالروز ولادت حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار و ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز، تحلیل مسائل مربوط به ترکیه و دخالت این کشور در سوریه، بررسی مسائل سیاسی عربستان و … از مهم‌ترین مسائلی بود که امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به آن اشاره کرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page