برنامه بهنگام سازی اطلاعات کدپستی اماکن شهری بافق

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 3 فروردین 1391

حسین برات با بیان این مطلب که برنامه بهنگام سازی اطلاعات کدپستی اماکن شهری بافق انجام شده است، گفت: بزودی پس از داده آمایی توسط اداره کدگزاری و جغرافیایی پست یزد در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. وی افزود: این طرح هر پنج سال یکبار و با هدف منظم نمودن و بررسی کدپستی ها برای سهولت استفاده، صورت می گیرد.

سرپرست پست بافق در پاسخ به سوالی در زمینه اختصاص کدپستی به واحدهای و اماکن جدید گفت: کدپستی از ضروریات زندگی امروز شهری است و این کد از ابزار مهم کار ما است و نیاز زیادی به آن داریم، در این راستا شهرستان بافق به چهارقسمت تقسیم شد و در طرحی به نام برنامه بهنگام سازی اطلاعات اماکن شهری، فهرست قبلی کنترل و کدهای قبلی که بر اثر تخریب و یا قرارگرفتن در طرحهای عمرانی کاملا تخریب شده مشخص و اماکن جدید نیز معین  شد. برات تصریح کرد: امکان حذف کدپستی در صورت تخریب کامل ملک مورنظر هم امکان دارد مثلا املاکی که در مسیر خیابانهای جدید احداث شده قرار می گیرند و تخریب می شوند.

وی در تشریح نحوه تخصیص کدپستی گفت: کدپستی شامل ده رقم است و از اعداد2 و صفر در آن استفاده نمی شود. وی ادامه داد: کشور به هشت قسمت تقسیم شده و به استانهای کشور عدد اولیه بخصوصی اختصاص داده شده است به عنوان مثال؛ تهران و کرج با 1و3 استان اصفهان و یزد با 8 شروع میشود و استان یزد با عدد 89 و شهر یزد 891 و شهرستان بافق 897 تخصیص یافته است یا میبد896 یا اردکان895 است و در مکانهای مختلف از ترتیب خاصی پیروی می نماید یعنی در هر محله با محله دیگر متفاوت است.
حسین برات گفت: تا کنون  275 کدپستی جدید برای مکانهای فاقد کدپستی تعیین شده است.

 وی همچنین یادآوری کرد: بر اساس رایزنی های انجام شده در طرح اختصاص کدپستی به روستاها در هر شهرستان یک روستا بعنوان نمونه پایلوت  انتخاب شده که در شهرستان بافق روستای مبارکه برای این طرح برگزیده و در حال انجام است و بزودی تخصیص کد به سایر روستاها نیز با همکاری شرکت تعاونی دهیاران شروع می شود.

سرپرست پست بافق اظهار داشت: صندوق های پستی که در حال حاضر در اختیار شهروندان قرار می گیرد مانند کدپستی آدرسی است که تبدیل به عدد شده است. وی توضیح داد: مثلاعدد 89 نشان دهنده استان یزد و 897 نشانی شهرستان بافق و عدد بعدی گشت(محله) و به همین ترتیب تا محل دقیق ملک را نشان می دهد.

حسین برات در زمینه دریافت صندوق پستی خاطرنشان کرد: صندوقهای معمولی به اندازه کافی وجود دارد و همشهریان می توانند با مراجعه به اداره پست درخواست تخصیص و نصب نمایند.وی گفت: در سالجاری بیش از 210 صندوق پستی درب منازل، نصب شده است.

.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page