احمدی نژاد بعضی امور ناشدنی را شدنی کرد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 18 تیر 1392

به گزارش سرویس سیاسی برنا، در راستای بررسی نقاط قوت دولت احمدی نژاد که لازم است دولت روحانی نیز آن را ادامه دهد و همچنین برخی مسائل مطرح این روزهای دنیای سیاست مانند انتخاب وزیران دولت یازدهم و طرح جدید مجلس برای انتخاب کابینه و شعار اعتدال دکتر روحانی، گفت و گویی با آقای دخیل عباس زارع زاده مهریزی نماینده مردم ابرکوه، بافق،خاتم و مهریز و سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ترتیب دادیم، که متن کامل آن به شرح زیر است:

مجلس برای رای اعتماد دادن به وزیران، قید و شرط هایی را مطرح کرده است. دلیل این محدودیت ها چیست؟
به خاطر این که متاسفانه در گذشته بعضی از افراد به وزارتخانه هایی رسیدند که سابقه اجرایی در آن وزارتخانه را نداشتند، که باعث می شد مقداری از زمان ورودشان به صورت آزمایشی سپری شود و کار وزارتخانه معتل بماند. تجربه حداقل ده سال در آن مجموعه و مدرک فوق لیسانس مرتبط با مسوولیت در آن وزارتخانه باعث می شود که زمان تلف نشود و افراد با تجربه در آن وزارتخانه باشند.
کسی که به کارش مسلط نیست معمولا تحت تاثیر افراد قرار می گیرد و مدیریتی که نسبت به امور محوله دارد حاکم است،مدیریتی ضعیف می شود.
مجلس این طرح را به عنوان یک اصل قانون اساسی مطرح کرده است تا وزرایی با سلطه کاری بالا انتخاب شوند تا بتوانند موفق تر عمل کنند.

آیا این طرح به دولت دکتر روحانی می رسد و برای دولت یازدهم اعمال می شود؟

بله. این طرح به دولت اعلام شده و قابل اجرا است.

نظر شما درباره شعار اعتدال که سر لوحه کار آقای روحانی قرار دارد چیست؟
متاسفانه در گذشته هر جریانی که حاکمیت را در دست می گرفت، سمت و سویش این بوده که خودش را در یک حزب یا جریان خاص محدود کرده است و موجب ایجاد شکافی در کشور شده است.
اعتدال باعث می شود اختلافات از برخورد ها و نفی جریان مخالف به هم فکری و همسویی تغییر کند. البته اعتدال آقای روحانی با چینش کابینه وزرای ایشان معلوم می شود.

نقاط قوت دکتر احمدی نژاد که دکتر روحانی باید ادامه دهنده آنها باشد چیست؟
دکتر احمدی نژاد یک فعال سیار بود. احمدی نژاد بعضی از امور ناشدنی را شدنی کرد.
دولت های نهم و دهم دارای وزرای بسیار دلسوز و کارآمد و اهل ارتباط بود. احمدی نژاد بیشتر در درون مردم نفوذ کرد و ازطریق کانال ها خواسته های مردم را نگرفت و از بدنه مردم خواسته هایشان را می شنید. نکته دیگری که جز نقاط قوت احمدی نژاد محسوب می شود، ساده زیستی و بی آلایشی اوست. این نکته بسیار پر اهمیت است چون که این ویژگی می تواند ارتباط مردم و دولت را قوی کند و شناخت درستی را از دولت به مردم بدهد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page