دوره آموزشی ترویجی «آشنایی با طرح‌های مرتع‌داری» در بافق برگزار شد

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 20 تیر 1392

دوره آموزشی یک روزه «آشنایی با طرح‌های مرتع‌داری» با حضور جمعی از شوراهای اسلامی روستاها، دهیاران و مرتع‌داران شهرستان بافق برگزار شد.

خبرگزاری فارس: دوره آموزشی ترویجی «آشنایی با طرح‌های مرتع‌داری» در بافق برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، کارشناس ستادی مرتع اداره کل منابع طبیعی استان یزد، صبح امروز در این کارگاه آموزشی، به تشریح چگونگی تهیه طرح مرتع‌داری پرداخت.

رضا رسایی با یادآوری مواد قانونی برای تهیه طرح اظهار داشت: طبق بندهای 18 و 19 دستورالعمل ممیزی مراتع، مرتعداران موظفند ظرف مدت  دو سال پس از صدور پروانه چرای مرتع خود نسبت به تهیه طرح مرتعداری اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: مرتعدار می‌تواند با مراجعه به اداره منابع طبیعی درخواست تهیه طرح کند، سپس کارشناس مربوطه مراحل تهیه طرح را انجام داده و پس از رفع نقص توسط اداره منابع طبیعی، تأیید نهایی اداره مرتع  و تصویب طرح در کمیته فنی، سند مرتعداری 30 ساله در دفترخانه برای بهره‌برداری مرتعدار تنظیم می‌شود.

رسایی با اشاره به مزایای تهیه طرح مرتعداری عنوان کرد: مرتعداران با تهیه طرح مرتع خود می‌توانند از مزایایی نظیر تسهیلات بانکی برای اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده در طرح و بیمه مراتع در زمان خشکسالی استفاده کنند.

وی خاطرنشا کرد: عدم پرداخت عوارض تبصره ماده 28 که به ازای هر دام مجاز از مرتعدار در سال 92 چهار هزار ریال در نظر گرفته شده است و سود حاصل از اجرای برنامه‌های احیاء و اصلاح مرتع در مدت تعیین شده از دیگر مزایای طرح مرتعداری است.

در این کارگاه آموزشی، دامداران  با پرسش‌هایی به بیان مشکلات خود پرداختند که توسط کارشناس مربوطه به  آن پاسخ‌های لازم ارائه شد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page