317 هزار نفر ساعت در آموزشگاه فنی حرفه‌ای امام علی (ع) بافق آموزش ديدند

دسته: اقتصادی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 9 مرداد 1392
317 هزار نفر ساعت در آموزشگاه فنی حرفه‌ای امام علی (ع) بافق آموزش ديدند
رئيس آموزشگاه فني و حرفه اي امام علي (ع) بافق از آموزش 317هزار نفر ساعت در آموزشگاه فني و حرفه‌اي امام علي (ع) اين شهرستان طي سال گذشته خبر داد.

محمدعلي ناظمي در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تلفيق دانش و مهارت و خلاقيت براي جوانان اين مرزو بوم زمينه ساز اشتغال پايدار، توام با كارآفريني است كه تاثير بسزايي در توسعه اقتصادي و توانمند سازي جامعه دارد.

وي عنوان كرد: از اينرو امروز فني و حرفه اي به عنوان متولي اصلي آموزش مهارت ها در تربيت نيروي انساني ماهر و متخصص در بخش هاي مختلف صنعت و خدمات رسالت مهمي بر عهده دارد.

ناظمي ادامه داد: آموزشگاه فني و حرفه اي امام علي (ع) شهرستان بافق نيز در اين راستا و در تحقق شعار مقام معظم رهبري مبني بر حماسه اقتصادي با آموزش بيش از 317هزار و 931 نفر ساعت در اين زمينه همواره پيشرو بوده است.

وي بيان كرد: همچنین از اين تعداد یک هزار و 919 نفر در این دوره ها شرکت كرده اند که تعداد خواهران شرکت کننده در این دوره ها 935 نفر و سهم برادران از این آموزش‌ها 977 نفر ساعت بوده است.

رئيس آموزشگاه فني و حرفه اي امام علي (ع) ادامه داد:‌ شاخص ترین فعالیت انجام شده در سال گذشته برگزاري دوره لکوموتیورانی با همکاری راه آهن بافق و شرکت مشتاق بوده که تعداد 21 نفراز متقاضیان آموزش دیده در این دوره بعد از اتمام دوره به عنوان لوکومتیوران در راه آهن بافق ویزد مشغول به کار شده اند.

وي افزود: ‌یکی از طرح های موفق مرکز آموزش فنی و حرفه ای بافق در سال گذشته، طرح استاد شاگردی نوین بوده است که به صورت مشارکتی با اصناف و کارگاه‌های تولیدی در حال اجراست.

ناظمي خاطرنشان كرد:‌ در اين طرح تلاش شده تا افرادی که به هر نحوی از آموزش محروم و در کارگاه ها و صنوف مشغول به کار شده اند، شناسايی و با اولویت رشته هايی که مرکز، توانایی برگزاری این رشته ها را به دلیل نداشتن تجهیزات و امکانات ندارد را جذب و به عنوان کارآموز پذیرش كند.

وي بيان داشت: ‌اين افراد پس از طی مدت زمان آموزش در محل کارگاه صنوف این افراد به آزمون معرفی و پس از قبولی در آزمون، برای آنها گواهینامه مهارت صادر شده که می توانند از مزایای این گواهینامه ها مانند دریافت وام خود اشتغالی و همچنین پروانه کسب استفاده كنند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page