بافق استعداد خوبی در هندبال دارد

دسته: ورزشی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 17 مرداد 1392

مربی تیم هندبال سنگ آهن بافق در خصوص ارزیابیش ازاستعداد بافق در ورزش هندبال، گفت: باید اعتراف کنم استعداد بسیارخوبی در بافق وجود دارد.

IMG_10000000003762

مهدی رهبری، در گفتگو با خبرنگار «بافق فردا» در زمینه سوابق فعالیتی اش، عنوان داشت: مربیگری را از 19 سال پیش در تیم های پایه ی سپاهان آغاز و  سال 83 نیز مدرک مربیگری درجه یک را که بالاترین مدرکیست که در این رشته در ایران صادر می شود را کسب نمودم.

 مربی تیم لیگ برتری هندبال سنگ آهن بافق ادامه داد: همان سال مدرک همبستگی المپیک(سولیداریتی) را نزد کلوزفلدمن، مدرس آلمانی، زیر نظر فدراسیون جهانی هندبال و سال 87 دروه آموزش عالی را نیز نزد پرفسور تاربوفسکی، رئیس کمیته مربیان اروپا، گذراندم.

رهبری اضافه کرد: سال 87 از تیم های پایه سپاهان به عنوان کمک مربی تیم سپاهان نوین در سوپرلیگ و سپس 2 فصل نیز در تیم هندبال سنگ آهن بافق فعالیت نمودم.

  این مربی، افزود: کمک مربی تیم ملی هندبال جوانان کشور در سال 83 که این تیم موفق به کسب مقام سوم آسیا شد و سال 84 نیز سرمربی تیم ملی نوجوانان که مقام نخست بازیهای اسیایی را کسب کردیم.

 این مربی کشوری، یادآورشد: سال 85 و 87 در مسابقات آسیایی به عنوان کمک مربی تیم ملی نوجوانان و همچنین درکنار مربیان خارجی در مسابقات جهانی 2007 بحرین و 2009 تونس شرکت داشتیم که دربردارنده تجربیان ارزنده ی برای بنده بود.

آن برهه از زمان، یک دوره ی درخشان برای ورزش شهرستان بود

مهدی رهبری، در خصوص علل کناره گیری تیم هندبال سنگ آهن در آن دوره و آیا اینکه کناره گیری بدلایل فنی و تیمی بود، گفت: اگر دیدگاهمان به ورزش؛ انسانی، اجتماعی واخلاقی  باشد، اینجا ما ورزش را به راحتی دستخوش سلیقه مان نمی کنیم،  بلندمدت برنامه ریزی می کنیم، تا ورزش را برای جوانان و نوجوانان اجتماع داشته باشیم و همینطور تاثیر مثبتی بر روی روحیه مردم شهر یااجتماع داشته باشیم و اینجاست که اگر تغییر سلایقی اتفاق بیافتد روی هدفمان ثابت قدم می مانیم و تیم های ورزشی مان را نگه می داریم.

این مربی افزود: خاطرم هست در آن برهه از زمان، یک دوره ی درخشان برای ورزش شهرستان بود و تیم های  فوتبال، والیبال و هندبال در لیگ های دسته یک و برتر فعالیت داشتند و همه مسئولین شهر و شرکت سنگ آهن روی اهداف؛ انسانی واجتماعی ورزش متفق النظر بودند و لذا سرمایه گذاری خوبی روی ورزش اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد:  اما اتفاقات جدیدی که واقع شد و تغیر مدیریتی که اتفاق افتاد شاید باعث شد همه آن بلند نظری ها و عنایت ها و توجه هایی که نسبت به ورزش از این بعد درنظر گرفته شده بود دستخوش سلایق و تغییر گردد و تیم های فوتبال، والیبال و هندبال واگذار و بطور کلی منحل گردد.

مهدی رهبری در خصوص ارزیابیش ازاستعداد بافق در ورزش هندبال، گفت: باید اعتراف کنم استعداد بسیارخوبی در بافق وجود دارد و اگر بخواهم مستدل بگویم؛ در آن دوره با سه تن از مربیان محلی آقایان؛ دهقانزاده، کوشکی زاده و غیب اللهی  در یک دوره با بچه های پایه کار کردیم و خیلی زود نتیجه گرفتیم و پیامد آن کسب قهرمانی در مقاطع ابتدایی و راهنمایی و در مقطع دبیرستان نایب قهرمانی استان یزد بود.

وی بیان کرد: وقتی اینقدر خوب سطح کیفی و رشد بازیکنان نتیجه میدهد کما اینکه هنوز هم بافق از پایه های آنزمان در تمام رده های؛ نوجوانان، جوانان و بزرگسالان حائز مقام و جایگاه هست، طبیعتا اگر بلندمدت تر عمل کنیم در تمام رده های سنی موفق هستند.

DSC1000000000408

4 بازیکن در رده برزگسالان، 4 جوان و 2 بازیکن در رده نوجوانان از بافق در تمرینات این تیم شرکت دارند

مربی تیم هندبال سنگ آهن بافق همکاری و همراهی مجموعه این شرکت را در تمام زمینه ها بویژه جذب بازیکنان مدنظرش خوب ارزیابی کرد و افزود: اکنون 13 بازیکن از شهرهای مختلف برای شرکت در تمرینات و آزمون ها شرکت نمودند و همچنین 4 بازیکن در رده برزگسالان، 4 جوان و 2 بازیکن در رده نوجوانان از بافق در تمرینات این تیم شرکت دارند.

وی یادآورشد: در کادر مربیگری تیم نیز واحد تفکری و علی منصوریان به عنوان مربی و مشاور و امیرمعینی نیز به عنوان سرپرست تیم با بنده همکاری دارند.

مهدی رهبری در خصوص رقبای جدی این تیم در مسابقات لیگ برتر کشور، خاطرنشان کرد:  یک سری از تیمها پیشینه و قدمت خوبی در هندبال دارند و به همین خاطر بازیکنان خوب و ثابتی را در اختیار دارند و در واقع رشته هندبال رشته ایست که نیاز به هماهنگی، همراهی و همدلی اعضای تیم دارد و این تیم ها بدلیل برخورداری از بازیکنان ثابت این شاخص ها را دارند.

DSC1000000409

وی در زمینه جدی ترین رقبای تیم هندبال بافق، افزود: تیم هایی چون؛ نیک اندیش شهرداری اصفهان(سپاهان سابق)، ثامن الحجج مشهد و سبزوار،  هپکواراک، نیروی زمینی، از مهمترین رقبای تیم سنگ آهن بافق هستند.

این مربی ملی هندبال، در خصوص مهمترین فاکتورها برای این ورزش، گفت: هماهنگی، همدلی و همراهی از شاخص های مهم این ورزش است و در 10 فاکتور مهم این ورزش مهمترین فاکتور اخلاق است و سعی نمودیم این مهم در انتخاب بازیکنان تیم لحاظ شود.

 تیم هندبال سنگ آهن بافق، امسال در چهارچوب لیگ برتر هندبال کشور و به نمایندگی از استان یزد با 12 تیم به صورت رفت و برگشت به رقابت می پردازد.

10000000005


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۷۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page