آینده از منظر ثقلین

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی , مقالات
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 23 مرداد 1392

خلاصه قسمت اول :

بسم الله الرحمن الرحیم و توکلت علی الله

آینده از منظر ثقلین – (1)

–         آینده ای كه مد نظر ماست و باید آن را بشناسیم آینده تصویرشده توسط قرآن و اهلبیت(ع) است.

–         ابلیس(لع)، صهیونیسم،ادیان غیر الهی ، غرب و هالیوود نیز به زعم خود آینده ای را به تصویر كشیده اند و دنباله روی می كنند.

–         آینده تشیع ،آینده اسلام ، آینده بشریت و آینده همه پاك طینتان عالم با مهدویت عجین شده است.

–         جایگاه مهدویت و ظهور در تفكر ، اعتقاد و زندگی ما كجاست؟ اعتقاد و ایمان به ظهور در اصول دین ما جایگاه پیدا می كند یا فروع؟

–         اعمال ما محصول ایمانیات ماست . نگاه و ایمان ما نسبت به ظهور ، رفتارهای ما در قبال ظهور امام زمان(عج) را جهت دهی می كند.

–         آیا جایگاه و شأن ظهور در تفكر و رفتار ما با جایگاه مقوله ظهور در نگاه قرآن و  ائمه اطهار(ع) مطابقت دارد و یا فاصله دار و غیر قابل تطبیق است؟

چرایی بحث ظهور؟ (امام زمان(عج)- زمینه سازی ظهور – آخرالزمان و رفتار در قبال آن و …)

1 –  به لحاظ فطرت

–    ما شیعیان شعاعی از  نور اهل بیت(ع) هستیم. شعاعهای ساطع شده از خورشید ، میل برگشت به سمت خورشید را دارند. بشریت بر اساس فطرت خدای اش می خواهد كه به منبع نورش بازگردد و رفتار درست در قبال آن داشته باشد. متصل است خلق شده ایم.

2 – به لحاظ ماجرای عهد و میثاق

–    به لحاظ قولی كه خداوند متعال در عالم ذر ، قبل از خلقت مادی انسانها از آنان گرفته است ، باید به خلفای الهی ایمان آورد و آنان را نصرت نمود . ما نمی توانیم در قبال عهدمان و میثاقی كه خداوند از ما گرفته است بی تفاوت باشیم ولو اینكه غفلتهایی سراغمان می آید .

3 – به لحاظ ماجرای اولوالعزمی

–    خداوند مخلوقات زیادی دارد. بهترین آنها انسانها و بهترین انسانها، انبیاء و بهترین انبیاء رسل(ع) هستند و بهترین رسل ؛ اولوالعزم من الرسل (علیهم السلام) هستند. این نوع دسته بندی که از جانب خداوند به لحاظ چیست؟

–    اولوالعزم یعنی صاحبان عزم نسبت به ….! در حالیكه به ما آموخته اند ؛اولوالعزم یعنی صاحبان كتاب و شریعت!

–    بهترین های عالم – بعد از اهلبیت(ع) – به این خاطر اولوالعزم خطاب شدند  که اینها در راستای حرکت به سمت حضرت مهدی (عج) و زمینه سازی و برپایی ظهور مهدی (عج) بسیار با همت بودند. “فثبتت العزیمه لهولاء الخسمه فی المهدی علیه السلام”

–    خداوند انسانها را بر اساس “عزم نسبت به مهدی ( عج )” رتبه بندی نموده است. شأن و منزلت ها در دنیای ما بر اساس چیست؟

ادامه دارد…

محمد حسین فیاض


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page