افزایش سطح زیر کشت زعفران به 200 هزار هکتار در بافق

دسته: اقتصادی
بدون دیدگاه
جمعه - 25 مرداد 1392

برای بهره‌برداری از منابع موجود با توجه به شرایط آب و هوایی، کشت زعفران در دستور کار بخش کشاورزی قرار دارد که با کاشت 40 هزار هکتار گام‌های اولیه برای آن برداشته شده و دارای افق 200 هزار هکتار در سال‌های آینده است.

 

فرماندار شهرستان بافق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: در این منطقه بر خلاف آب و هوای گرمی که دارد، دوهزار هکتار نخیلات خرما وجود دارد که 800 هکتار آن در سال‌های جاری اصلاح شده است.

مهدی دهقان خاوری افزود: برای بهره‌برداری از منابع موجود با توجه به شرایط آب و هوایی، کشت زعفران در دستور کار بخش کشاورزی قرار دارد که با کاشت 40 هزار هکتار گام‌های اولیه برای آن برداشته شده و دارای افق 200 هزار هکتار در سال‌های آینده است.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش تولید، شرایط فرآوری این محصول در خود بافق فراهم شده است و به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

 

احداث تنها مرکز تحقیقات آبزیان شور ایران در بافق

فرماندار شهرستان بافق ادامه داد: تنها مرکز تحقیقات آبزیان شور ایران در شهرستان بافق ایجاد شد که در آن برنامه تبدیل ماهی تیلاپیا به شرایطی که بتواند در آب شور زندگی کند، وجود دارد و با توجه به افق چشم‌انداز برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه این مرکز به محل تکثیر بچه‌ماهی تیلاپیا تبدیل می‌شود و به تمام نقاط کشور عرضه می‌شود.

دهقان خاوری تصریح کرد: این نوع آبزی با توجه به ارزش افزوده بالایی که دارد، در صورت ورود به چرخه تولید، کار بزرگی در کشور انجام می‌دهد.

وی در پایان یادآور شد: یک‌هزار و 300 هکتار باغ پسته نیز در این استان وجود دارد که از طریق شیرین کردن زمین‌های موجود، آب با EC بالا به پای درختان ریخته می‌شود./


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page