مصوبه افزایش مرخصی زایمان زنان لغو نشده است/ بررسی مجدد مصوبه

دسته: اخبار ایران , بانوان، کودکان
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 30 مرداد 1392

خبرگزاری پانا: معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: اجرای مصوبه افزایش مرخصی زایمان مادران از 6 ماه به 9 ماه و مرخصی تشویقی پدران لغو نشده است.

پروین هدایتی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درخصوص انتشار خبری مبنی بر لغو مصوبه افزایش مرخصی زایمان زنان اظهار داشت: با توجه به روی کار آمدن دولت یازدهم با دستور معاون اول رئیس جمهور قرار شد که آخرین مصوباتی که در دولت دهم به تصویب رسیده است، مورد بازنگری و بررسی مجدد قرار گیرد.

معاون سرمایه های اجتماعی مرکز امور زنان ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه مصوبه افزایش مرخصی زایمان زنان لغو نشده است، تصریح کرد: تنها بر اساس دستور دولت جدید آخرین مصوبات دولت مورد بررسی قرار می گیرد که اگر این مصوبات مثبت بود، اجرایی می شود و اگر هم نبود که اجرا نخواهد شد. لذا مصوبه افزایش مرخصی زایمان زنان نیز شامل حال این موضوع می شود.
به گزارش پانا، در اسفند سال 91 افزایش مرخصی زایمان زنان در مجلس تصویب شد و پس از آن در شورای نگهبان به دلیل بار مالی مورد تایید قرار نگرفت، اما این لایحه در سال جدید و در خردادماه در مجلس شورای اسلامی مجددا برای تامین نظر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مجددا به این شورا ارسال شد و مورد تایید قرار گرفت.
در نهایت طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، مرخصی زایمان مادران از شش ماه به 9 ماه افزایش یافت و برای پدران هم مرخصی دو هفته‌ای در نظر گرفت که غیرقابل خرید و غیرقابل ذخیره است.
بر این اساس، به دنبال دستور معاون اول رئیس جمهور مبنی بر لغو مصوبات دولت دهم از اول خردادماه سال جاری، آخرین مصوبات دولت مورد بررسی مجدد قرار گرفته است.

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page