اميـدوارم که مـسئـولان اين مطلب را بـخوانند و توجه کـنند

دسته: عمومی
۷ دیدگاه
پنج‌شنبه - 7 شهریور 1392

Laleh Tashakori

هفته نامه افق کویر در شماره 606 به تاریخ 03/06/92 گفتگویی با یک پژوهشگر انجام داده است که می خوانیم.

ارزش و بها دادن به استعدادها و تلاش و کوشش از مهمترين زمينه هايي بوده است که باعث رشد و پيشرفت افراد و جامعه مي شود وچه بسا اين استعداد ها که در اطراف ما هستند و ناشناخته مانده و از آنها هيچگونه حمايتي نشده است.

لاله تشکري جواني که توانسته است در زمينه علمي و پژوهشي بدرخشد هرچند او  در ديار خود ناشناخته است اما مقالات بين المللي او که در مجله هاي تخصصي و علمي خارج از کشور به چاپ رسيده است جاي ارج نهادن دارد. در همين خصوص خبرنگار هفته نامه افق کوير با وي گفتگويي تر تيب داده است که مي خوانيم.

افق کوير: لطفاً خودتان را معرفي کنيد؟(تحصيلات و سوابق کاري)

لاله تشکري هستم. ليسانس نرم افزار کامپيوتر و فوق ليسانس فن آوري اطلاعات (IT) دارم.

در مورد سوابق کاري هم از سال 83 وارد بازار کار شدم. در ابتدا در کارخانه کاشي و سراميک زمرد مشغول به کار شدم و بعد از آن در سال 84 به عنوان کارآموز به دانشگاه آزاد بافق آمدم و بعد از آن  در دانشگاه علمي کاربردي و دانشگاه پيام نور بافق حضور داشتم و در استان هم به عنوان مدرس و محقق در دانشگاه هاي  آزادهم کار کردم، در جهاد دانشگاهي هم کار کردم و در حال حاضر در دانشگاهي که فارغ التحصيل شدم به عنوان دستيار استاد در حيطه تدريس و تحقيق مشغولم . از کارهاي صنعتي هم به جز کارخانه کاشي زمرد در اداره صنايع يزد هم در بخش فناوري اطلاعات کار مي کنم.

افق کوير: در رابطه با مقالاتي که به چاپ رسانده ايد و موضوعات اين مقالات توضيحاتي ارائه نماييد؟از سال 84 که وارد دانشگاه شدم در واقع وارد يک بخش تحقيقاتي شدم و از سال 85 گروهي از بچه هاي دانشگاه يزد که دو نفر از اين دوستان مدرس دانشگاه و استاد خودم هم بودند کار پژوهشي انجام مي داديم.در دانشگاه يزد که مشخصاً کاري که طي دوسال انجام داديم يک طرح پژوهشي بود تحت عنوان مطالعه شبيه سازي و عملکرد توربين ها و کمپرس ها، ايستگاه تقويت گازاصفهان که کار من در اين پژوهش طراحي يک نرم افزار بود و کارپژوهشي خودم را با اين کار شروع کردم و بعد از آن در دانشگاه آزاد بافق و دانشگاه يزد هم با همين گروه طرح هاي پژوهشي کار کرديم که آخرين بار در سال 90 بود  يعني زماني که در مقطع فوق ليسانس قبول شدم. در سال 88 براي فوق به تهران رفتم در آن جا در واقع ادامه همين کاري که در يزد انجام مي داديم را ادامه دادم البته از سال 88 به طراحي الگوريتم هاي صنعتي پرداختم.

بهترين مقاله اي که داشتم و اتفاقاً با همان مقاله هم شروع  به کار کردم مقاله اي بود با عنوان (انتخاب تأمين کننده ها)که در يکي از مجله هاي اشبرينگر چاپ شد.

افق کویر: می توانید فهرستی از این مقالات و کنفرانس ها را عنوان کنید؟

بله؛  شرکت در دو کنفرانس بین المللی زیر:
1-InternationalConference on Digital Enterprise and Information Systems (DEIS2011), London, United Kington ,Jul. 2011.
2-International Conference on supply chain and lagestic
engineering, Amsterdam, the Netherlands, May, 2012.

همچنین همکاری با مجلات بین المللی به عنوان داور که شاخص ترین آنها مجله
European Journal & Oprational Research
از انتشارات الزویر می باشد

افق کوير: هدف شما از نگارش مقالات چه بوده است؟کارهاي تحقيقي را خيلي دوست داشتم و هميشه اين سوال برايم پيش مي آمد که الگوريتم هايي که مي خوانيم کجا مورد استفاده قرار مي گيرد تا اين که ارشد قبول شدم و به شکل اتفاقي به مقاله ها و الگوريتم هاي کاربردي برخوردم و وقتي بيشتر مطالعه کردم متوجه شدم که کاربرد اين الگوريتم ها کجا است به خاطر همين سعي کردم بيشتر به اين قضيه وارد شوم تا بتوانم از آن چيزي که بلد هستم حداقل استفاده را کنم چون که برداشت عموم مردم که از فردي که کامپيوتر و فناوري اطلاعات خوانده است  اين است که فکر مي کنند در حوزه کامپيوتر تنها کار کردن با چند نرم افزار خاص  مد نظر است  در حالي که با مطالعه اين مقاله ها افق پيش رويم باز شد و  تازه فهميدم که چه دنياي بزرگي در پشت رشته اي که خوانده ام نهفته است و ديگر اين که يقيناً براي ادامه تحصيل در يک دانشگاه بهتر و با يک شرايط بهتر نياز است که فردي رزومة قوي تري داشته باشد.

افق کوير:آيا مقالات شما در مجلات خارجي هم چاپ شده است ؟همه مقاله هايم در مجلات خارجي چاپ شده است و با نشريات داخلي اصلاً کار نکرده ام و يکي از دلايل آن اين بوده است که نشريات داخلي چندان در خارج از کشور شناخته شده نيستند و دليل ديگر اين است که نشريات داخلي دير جواب مردم را مي دهند و تمام افرادي که در گروه پژوهشي با هم کار مي کرديم از ايران خارج شد ه اند و فقط من ماندم. خاطرم هست مقاله اي براي مجله هاي داخلي فرستاديم و بعد از يک سال پيگيري که کرديم حتي سردبير مجله به ما جواب نداد که آيا اين مقاله را براي داوري فرستاده يا خير، و زماني که با وي مکاتبه کرديم خيلي بد با ما برخورد کرد شايد خود اين موضوع پيش زمينه بدي بود تا ديگر مقاله هايم را براي مجلات داخلي نفرستم با اين حال دانشجوهاي خودم با نشريات داخلي کار کرده اند.

افق کوير: چه توصيه اي براي کساني که مي خواهند وارد مسائل علمي و تحقيقاتي شوند داريد؟به نظر من اولين فاکتور در موفقيت اين است که ما بدانيم چه هدفي داريم و مي خواهيم به چه چيزي در زندگي برسيم و تا موقعي که هدف مشخصي در زندگي نداشته باشيم هيچ وقت نمي توانيم در زندگي موفق باشيم. بايد هدف خود را مشخص کنيم حالا در هر زمينه اي که مي خواهد باشد.

يکي از دوستانم حرفي به من زد  و هميشه از آن استفاده کردم. او مي گفت:« حواست باشد که موفق ترين انسان ها افرادي نيستند که باهوش ترين آدمها هستند و استعداد ذاتي دارند بلکه افرادي  موفق هستند که پشتکار ذاتي داشته باشند» به عقيده من فردي که تلاش  مي کند به هر آنچه که بخواهد مي رسد و هيچ چيز دور از دسترس نيست.

افق کوير: حرف پاياني:خيلي از دوستانم و افرادي که مي شناختم از ايران رفتند و به اين دليل هم نبوده که بخواهند خارج از کشور زندگي کنند بلکه به خاطر بي توجه بودن به آن ها بود ه است . آدم هايي اين جا بودند که آرزويشان اين بود که شغل موقت داشته باشند تا بتوانند خرج زندگي روزمره شان را دربياورند ولي همين الان که آن ها در خارج از کشور زندگي مي کنند در بهترين دانشگاه ها به ان ها شغل داده اند و در حال تحصيل مي باشند و اين در حالي است که در همين کشور و استان با تمام ظرفيت هاي که وجود دارد هيچکس اين امتياز را به اين افراد نمي داد .شايد اگر ما براي بقيه افرادي که هنوز هستند و تصميم بر رفتن ندارند اين ارزش را قائل شويم و امتياز به آن ها بدهيم هم آن افراد موفق مي شوند و هم جامعه و هم کشورمان. اميدوارم که مسئولان اين مطلب را بخوانند و توجه کنند.

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۳۷
برچسب ها:
دیدگاه ها
همشهری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 7 شهریور 1392 - 6:06 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آفرین به اهتمام وتلاش خانم تشکری

منتقد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 7 شهریور 1392 - 7:42 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

احسنت به همت و تلاش خانم تشکری و امثال این ها هرچند که انگشت شمارند که مایه مباهات و سربلندی شهرمان هستند.
این دردی که گفتید درد تمام کسانی است که می فهمند و مجبورند با کسانی زندگی کنند که نمی فهمند.
متاسفانه مسئولان ما در حدی نیستند که به این مسائل اهمیت دهند.
مطمئن باشید از نبود امثال شما ککشان هم نمی گزد.چون ماها بیشتر برایشان دست و پا گیریم .
درددارد وقتی همه چیز را می دانی و فکر می کنند نمی دانی.
غصه می خوری که می دانی ومی خندند که نمی دانی

ماشاالله شمس الديني این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 7 شهریور 1392 - 7:48 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام
بافق به داشتن چنين نخبگان ارزشمندي افتخار ميكند احسنت بر شما خانم تشكري

رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 8 شهریور 1392 - 3:25 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام
سرکار خانم تشکری این مشکل همه کسانی است که در س می خونن
می گن یه دانش آموز بافقی مدال برنز از مسابقه بین المللی پایا در رشته زیست شناسی کسب کرده ولی هیچکس نمی دونه واین بی توجهی چه معنی میده………

محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 9 شهریور 1392 - 6:04 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

باسلام تبریک تبریک

amin این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 3 آبان 1392 - 5:04 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

bravo

ذ.زارع این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 1 فروردین 1394 - 5:45 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

استاد تشکری انشاالله باتوکل به خدا موفقیت شما در زمینه علمی وپژوهشی در عرصه جهادی و کشور عزیزمون روز افزون باشد.

You cannot copy content of this page