مرتعداران شهرستان بافق مراتع تابستانه خود را بیمه کردند

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
دوشنبه - 11 شهریور 1392
سرپرست اداره منابع طبیعی بافق:
مرتعداران شهرستان بافق مراتع تابستانه خود را بیمه کردند

سرپرست اداره منابع طبیعی بافق گفت: در مرداد ماه سال جاری 13 فقره از مراتع تابستانه این شهرستان زیر پوشش بیمه خشکسالی قرار گرفت.

خبرگزاری فارس: مرتعداران شهرستان بافق مراتع تابستانه خود را بیمه کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، ابوالفضل دلاوری‌پور، ‌پیش از ظهر امروز در باردید از مراتع بافق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مناطق خشک و نیمه خشک یکی از مهم‌ترین عوامل محدود کننده در مشارکت فعال بهره‌برداران و سرمایه گذاری در اجرای طرح‌های مرتع‌داری، وقوع پدیده‌هایی همچون خشکسالی و سیل است.

وی افزود: بیمه مراتع یکی از راهکارهای اصولی برای کاهش ریسک و افزایش اطمینان خاطر بهره‌برداران در سرمایه گذاری برای مدیریت مرتع محسوب می‌شود.

دلاوری‌پور ادامه داد: این اداره با هدایت دفتر فنی اداره کل و همکاری صندوق بیمه محصولات کشاورزی و بانک کشاورزی، حرکت مؤثر و قابل توجهی در این زمینه انجام داده و هر سال قرارداد بیمه برای مراتع دارای طرح مرتع‌داری بین بیمه و مرتع‌داران به مدت یک‌سال منعقد می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه کمبود بارندگی و پراکنش زمانی و مکانی نامناسب آن به پوشش گیاهی مراتع شهرستان بافق آسیب فراوان وارد می‌کند، اضافه کرد: در سال جاری 13 فقره مرتع تابستانه دارای طرح مرتعداری زیر پوشش مزایای بیمه مرتعداری قرار گرفته است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق در پاسخ به مرتعدارنی که سال گذشته مراتع خود را بیمه و درخواست پرداخت خسارت کردند، گفت: در سال قبل 32 فقره مرتع دارای طرح مرتعداری به وسعت 107 هزار و 265 هکتار زیر پوشش بیمه خشکسالی قرار گرفت که با توجه به بارندگی مناسب و بررسی کارشناسان بیمه، نتیجه عدم خسارت به مراتع اعلام شد.

دلاوری‌پور با بیان اینکه مساحت مراتع ممیزی شده این شهرستان 216 هزار و 934 هکتار با 60 سامانه عرفی (28 سامانه مرتع تابستانه و 32 سامانه مرتع زمستانه) است، تصریح کرد: طرح مرتعداری برای 38 سامانه با مساحت 144 هزار و 847 هکتار تهیه شده است که تاکنون سند مرتعداری 30 ساله 21 سامانه در دفترخانه تنظیم شده است.

وی در مورد تنظیم سند بقیه مراتع اذعان داشت: اخذ سند مرتع‌داری 30 ساله برای بقیه طرح‌ها پس از رفع برخی از مشکلات و بررسی طرح توسط کارشناسان و تصویب کمیته فنی اداره کل، برای مرتع‌داران آنها تنظیم می‌شود.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق متذکر شد: در آینده نزدیک برای آشنایی بیشتر مرتع‌داران با نحوه تهیه طرح مرتع‌داری، بیمه مراتع و دیگر موضوعات در زمینه منابع طبیعی، کلاس‌های آموزشی علمی و عملی با استفاده از کارشناسان و اساتید برگزار می‌شود.

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page