ثبت‌‌نام200 نفر برای تسهیلات نوسازی کامیون/فعلا محدویت نداریم

دسته: اخبار ایران , اقتصادی
بدون دیدگاه
شنبه - 16 شهریور 1392

رئیس سازمان راهداری با اشاره به ارائه تسهیلات نوسازی ناوگان عمومی جاده‌ای از محل وجوه اداره شده این سازمان، از ثبت‌نام 200 مالک کامیون فرسوده برای دریافت تسهیلات نوسازی ناوگان کامیونی خبر داد و گفت: فعلاً محدودیت ثبت‌نام نداریم.

خبرگزاری فارس: ثبت‌‌نام200 نفر برای تسهیلات نوسازی کامیون/فعلا محدویت نداریم

شهریار افندی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: نوسازی ناوگان مینی‌بوسی، کامیونی، اتوبوسی و سواری کرایه از محل وجوه اداره ‌شده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم‌اکنون در حال انجام است.

وی ادامه داد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت تلاش به سزایی داشته است، تا بتوان در این زمینه با ایجاد تسهیلات مناسب نسبت به نوسازی ناوگان اقدام کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در حال حاضر ارائه تسهیلات نوسازی ناوگان آغاز شده است و متقاضیان می‌توانند، به ادارات کل حمل و نقل و پایانه‌های استان مراجعه کرده و برای نوسازی انواع ناوگان با این ادارات کل در ارتباط باشند.

* ثبت‌نام 200 مالک کامیون فرسوده برای دریافت تسهیلات نوسازی ناوگان کامیونی ‌

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در حال حاضر بانک‌ها ارائه این تسهیلات را انجام می‌دهند، گفت: در ارتباط با نوسازی ناوگان کامیونی مبلغ 100 میلیون تومان تسهیلات از طریق بانک مسکن، در مدت زمان هفت ساله با نرخ سود 15 درصد ارائه می‌شود.

افندی‌زاده افزود: همچنین از طریق ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، رقمی به عنوان یارانه نقدی و ارزش اسقاطی کامیون‌ها پرداخت می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای نوسازی ناوگان کامیونی با چند شرکت داخلی تولید کامیون قرارداد منعقد شده است، تصریح کرد: متقاضیان با انتخاب کارخانه مورد نظر مراحل دریافت تسهیلات و اسقاط و دریافت کامیون جدید را می‌گذرانند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: تاکنون بیش از 200 نفر برای نوسازی ناوگان کامیونی ثبت نام کرده‌اند.

* ارائه تسهیلات برای نوسازی ناوگان سواری کرایه با نرخ سود چهار درصد

افندی‌زاده اظهار داشت: در بخش سواری‌های برون‌شهری 10 میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود چهار درصد پرداخت می‌شود که علاقمندان می‌توانند از این تسهیلات از بانک استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین مبلغ 40 میلیون تومان با نرخ سود چهار درصد در مدت زمان پنج سال به متقاضیان ارائه می‌شود که بانک حامی، بانک مهر اقتصاد ایران است.

* ارائه 100 میلیون تومان تسهیلات نوسازی ناوگان اتوبوسی با همکاری بانک مسکن

افندی‌زاده اضافه کرد: همچنین برای نوسازی ناوگان اتوبوسی نیز مبلغ 100 میلیون تومان تسهیلات از طریق بانک مسکن و از محل وجوه اداره شده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه این موارد با توجه به قانون برنامه پنجم عملیاتی شده است، ادامه داد: این وجوه اداره‌شده می‌تواند افزایش یابد، بنابراین فعلاً محدودیت خاصی نداریم و ثبت‌نام همچنان انجام می‌شود.

به گزارش فارس در بحث نوسازی ناوگان کامیونی و تریلی‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طی تفاهم‌نامه‌ای با بانک مسکن مبلغ 100 میلیون تومان تسهیلات نوسازی ناوگان پرداخت می‌کند.

‌علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به ادارات کل حمل و نقل و پایانه‌های هر استان برای دریافت تسهیلات و نوسازی ناوگان ثبت نام کنند.

‌مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات هفت ساله با نرخ سود 15 درصد است که با توجه به مدت بازپرداخت طولانی آن امکان مناسبی را برای نوسازی ناوگان در بخش حمل و نقل کالا فراهم کرده است.

‌برای نوسازی ناوگان کامیونی تفاهم‌نامه‌ای هم با خودروسازها منعقد شده است که شامل شرکت‌های سایپا، ایران‌خودرو، ارس‌خودرو، باران خودرو پرشیا است؛ علاقه‌مندان می‌توانند با انتخاب نوع وسیله نقلیه از کارخانه‌های مذکور، برای نوسازی ناوگان خود اقدام کنند.

مبلغی نیز توسط ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت به عنوان ارزش اسقاطی خودرو‌ در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد که این رقم متناسب با نوع وسیله نقلیه است.

‌برای نوسازی اتوبوس‌های برون‌شهری نیز مبلغ 100 میلیون تومان تسهیلات از طریق بانک مسکن با شرایط بازپرداخت هفت ساله و نرخ سود 15 درصد پرداخت می‌شود.

‌طی قرارداد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت عقاب‌افشان و سایر شرکت های خودروساز بسته به انتخاب متقاضی، آماده هستند، تا اتوبوس برای نوسازی ناوگان اختصاص دهند.

‌تمامی ادارات کل حمل و نقل و پایانه‌های استان‌ها آماده هستند، تا با کمک انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی نسبت به ثبت‌نام متقاضیان اقدام کنند.

همچنین مبلغ 40 میلیون تومان برای نوسازی ناوگان مینی‌بوسی از طریق بانک مهر اقتصاد ایران با نرخ سود چهار درصد و مدت زمان بازپرداخت چهار ساله پرداخت می‌شود.

‌سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای دریافت مینی‌بوس، با برخی خودروسازها قرارداد منعقد کرده و با برخی دیگر از آنها در حال انعقاد قرارداد است؛ البته در این میان مبلغی توسط ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت به عنوان ارزش اسقاطی خودروها در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد که این رقم متناسب با نوع وسیله نقلیه است.

برای نوسازی سواری‌های کرایه برون‌شهری مبلغ 10 میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود چهار درصد و بازپرداخت چهار ساله در نظر گرفته شده است؛ متقاضیان نوسازی ناوگان سواری کرایه نیز می‌توانند با مراجعه به ادارات کل حمل و نقل و پایانه‌های استان، نسبت به ثبت نام برای دریافت تسهیلات و خرید سواری‌ها اقدام کنند.

‌بابت نوسازی ناوگان سواری کرایه و دریافت خودرو‌های اسقاطی، مبلغی نیز توسط ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت به عنوان ارزش اسقاطی خودرو در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page