960 طرح معدنی در یزد فعال است

دسته: اقتصادی
یک دیدگاه
پنج‌شنبه - 17 فروردین 1391
960 طرح معدنی در یزد فعال است/ شرایط ویژه برای سرمایه ‌گذاران داخلی
 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: بالغ بر 960 طرح صنعتی در حال کار بالای 20 درصد تا 90 درصد پیشرفت کار فیزیکی در استان وجود دارد که نقش مهمی در ایجاد تولید ملی دارد.
محمدمهدی زارع در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به نامگذاری سال 91 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال “تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی” اظهار داشت: با پیام بسیار مهم مقام معظم رهبری در این رابطه در واقع مسیر توسعه و پیشرفت در زمینه صنعت و معدن روشن و آشکار شد و باید بیش از پیش به بحث تولید و سرمایه گذاری داخلی توجه کنیم.
وی با تاکید بر ضرورت فراهم کردن زیرساخت ها برای تولید سرمایه گذاران داخلی عنوان کرد: به منظور ایجاد بستر مناسب برای سرمایه گذاران داخلی باید با برنامه ریزی مناسب این امکان فراهم شود تا سرمایه گذارانی که توانمند و کارآفرین هستند بتوانند در استان و شهر خود فعالیتهای اقتصادی را در دست گرفته و آن را به بهترین روش انجام دهند.
توجه ویژه به واحدهای صنعتی و معدنی فعال رویکرد اصلی سال 91 است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به رویکرد این سازمان در سال 91 بیان داشت: مهمترین رویکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت در سال جاری توجه ویژه به واحدهای صنعتی و معدنی فعال در سطح استان یزد است.
زارع بیان داشت: برای تحقق این امر باید مشکلات این واحدها به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و موانعی که بر سر راه فعالیت واحدهای معدنی و صنعتی در حال کار و نیمه فعال وجود دارد با حمایت قانونی رفع شود.
وی با اشاره به مشکلات نقدینگی واحدهای معدنی و صنعتی استان یزد یادآور شد: حمایت از واحدهای صنعتی و معدنی که به صورت نیمه تمام یک پیشرفت فیزیکی ایجاد کرده اند نیز در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد قرار دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره واحدهای در حال کار استان یزد گفت: بالغ بر 960 طرح صنعتی در حال کار بالای 20 درصد تا 90 درصد پیشرفت کار فیزیکی در استان وجود دارد که این آمار بسیار خوبی برای استان یزد است.
طرحهای دارای پیشرفت بیش از 60 درصدی در اولویت استفاده از تسهیلات قرار دارند
وی در زمینه اولویت طرح های صنعتی اظهار داشت: در سال جاری با هماهنگی و تعامل با دستگاه های مربوطه درصدد فراهم کردن شرایطی هستیم تا افرادی که در زمینه طرحهای صنعتی و معدنی بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند در اولویت حمایت و تسهیلات قرار گیرند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد تصریح کرد: در بخش سرمایه گذاری جدید نیز اگر سرمایه گذاری در مسیر اولویت های استان حرکت کند و فعالیتی انجام گیرد مورد حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار می گیرد.
3180 واحد صنعتی و معدنی در یزد فعال هستند
زارع همچنین با اشاره به طرح های بهره برداری شده استان یزد بیان داشت: در حال حاضر بیش از سه هزار و 180 پروژه صنعتی و معدنی در استان یزد بهره برداری شده است که باید به این طرح ها نیز نگاه ویژه ای شود.
وی در مورد بخش معدن استان یزد نیز ادامه داد: با توجه به اینکه استان یزد یک منطقه معدنی است و رتبه دوم کشور در بخش معدن را داراست، ضروری است برای فراهم کردن زمینه حضور سرمایه گذاران داخلی در بخش جوار معدنی، شرایطی فراهم شود تا این بخش فعال شده تا ارزش افزوده ای که از بخش معدن حاصل می شود مستقیما به خود استان برگردد.
برای رسیدن ارزش افزوده فرآورده های معدنی به شهرهای معدن خیز برنامه ریزی می شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، مهمترین مزایای ارزش افزوده در بخش معادن را ایجاد اشتغال عنوان کرد و افزود: هرچه بیشتر مراحل انجام این ارزش افزوده در خود استان یا شهرستان هایی که معدن خیز هستند انجام گیرد در واقع هم هزینه کمتری ایجاد شده و هم بهره وری بالاتری در این زمینه خواهیم داشت که نتیجه آن عاید همان شهرستان خواهد شد.
زارع همچنین با بیان اینکه پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها به بخش صنعت و معدن در سال گذشته رضایت بخش نبوده است، گفت: امیدواریم در سال جاری با برنامه ریزی بهتر بانکها در زمینه پرداخت تسهیلات و فعالیت صندوق توسعه ملی برخی از مشکلات ارزی و ریالی سرمایه گذاران رفع شود.
سرمایه گذاری در مناطق دور از مرکز استان یزد حمایت ویژه می شود
وی در زمینه توزیع متعادل صنایع در شهرستانهای استان یزد اظهار داشت: با توجه به اینکه سرمایه گذاریها در صنعت و معدن توسط بخش خصوصی انجام می شود در هر نقطه ای از استان که سرمایه گذار تمایل داشته باشد و اعلام آمادگی نماید، سازمان صنعت، معدن و تجارت موظف است آن را حمایت کند.
زارع عنوان کرد: قانونگذار این بخش نیز در قانون پیش بینی کرده است که اگر سرمایه گذاری در مناطق دور از مرکز استان اقدام به فعالیت کند از طریق این سازمان در زمینه معافیت مالیاتی، تسهیلات ویژه بانکی مورد حمایت قرار می گیرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد یادآور شد: شناساندن پتانسیل ها و مزیت های هر منطقه به سرمایه گذاران نقش مهمی در ایجاد سرمایه گذاری بخش خصوصی در هر منطقه دارد زیرا هر سرمایه گذار مکانی را انتخاب می کند که قطعا سود بیشتری دارد/ عبداللهی

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۵
برچسب ها:
دیدگاه ها
سهیل این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 18 فروردین 1391 - 12:38 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

فکر کنم واسه همینه که فولاد رو بردن ابرکوه و گمرک رو بردند مهریز برای اینکه بهره وری بره بالا!

You cannot copy content of this page