فشارخون بالا سبب فرسوده شدن و نارسایی عمل قلب می‌شود

دسته: اخبار ایران , علمی - پزشکی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 3 مهر 1392

ارشناس تغذيه مركز بهداشت استان يزد به مناسبت روز جهاني قلب با اشاره به عوامل مستعد كننده بيماري هاي قلبي و عروقي گفت: فشارخون بالا کار قلب را زیاد می‌کند و سبب فرسوده شدن و نارسایی عمل و کارکرد قلب می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه یزد، مهديه سادات حاجي ميرزاده گفت: عواملی در ابتلا به بیماری‌های قلبی دخیل‌اند که مي توان با کنترل آنها به طریق طبیعی یا دارویی، خطر ابتلا را کاهش داد.

وي مصرف سیگار را از جمله عوامل مستعد كننده بروز بيماري هاي قلب و عروقي دانست و گفت: افراد سیگاری بیشتر از افراد غیرسیگاری در معرض ابتلا به بیماری‌های عروقی و قلبی است.

وي با بيان اين كه سیگار یکی از عوامل اصلی مرگ بر اثر ایست ناگهانی قلب هستند افزود:  این مقدار در سیگاری‌ها دو برابر افراد غیرسیگاری است. استعمال دخانیات با مشارکت با سایر عوامل موجب تشدید تاثیرات این عوامل هم می‌شوند. استنشاق دود سیگار از محیط حتی خطر ابتلا را در افراد غیرسیگاری بالا می‌برد.

اين كارشناس تغذيه عنوان كرد: هنگامی که کلسترول خون افزایش می‌یابد، میزان خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هم افزوده می‌شود. زمانی که کلسترول بالای خون با عوامل دیگر مانند مصرف سیگار و فشارخون در فردی وجود داشته باشد، احتمال خطر ابتلا افزایش می‌یابد.

حاجي ميرزاده با بيان اين مطلب كه فشارخون بالا کار قلب را زیاد می‌کند و سبب فرسوده شدن و نارسایی عمل و کارکرد قلب می‌شود گفت: این عامل موجب بالا رفتن خطر سکته و یا نارسایی قلبی و نارسایی کلیوی می‌شود.

اين كارشناس تغذيه يادآور شد: افزوده شدن عامل فشارخون بالا به عواملی مانند چاقی، مصرف سیگار، دیابت و کلسترول بالای خون موجب می‌شود که احتمال بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی چند برابر بیشتر شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page