ارسال بیش از 400 مقاله به کنگره وحشی بافقی نشان از عمق حضور این شاعر بافقی در دل ادیبان ایران دارد

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
یک دیدگاه
دوشنبه - 8 مهر 1392

مهدی دهقان خاوری فرماندار بافق در نشست مطبوعاتی اصحاب رسانه استان با مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ارسال بیش از 400 مقاله به کنگره ملی وحشی بافقی را نشان از عمق حضور این شاعر بافقی در دل ادیبان ایران برشمرد و افزود:مردم بافق لطافت روح و احساس را از وحشی بافقی و شجاعت را از آیت الله شیخ محمد تقی بافقی به ارث برده اند.

خاوری با معرفی بافق به عنوان شهری با برندهای زیارتی ،سیاحتی و معدنی از اصحاب رسانه استان خواست به یمن برگزاری کنگره ملی وحشی بافقی این شاعر دلسوخته و زادگاهش یعنی بافق را بیش از پیش به ایران و جهان بشناسانند و در تامین اعتبار برای اتمام پروژه دوبانده سازی جاده بافق – یزد به بافق کمک کنند.

فرماندار بافق وجود امامزاده عبدالله به عنوان یک برند عظیم زیارتی ،تلماسه های روان صادق آباد به عنوان یک برند سیاحتی و معادن بافق به عنوان برند اقتصادی را یادآور و تفاوت محرز آب و هوای بافق و روستاههای اطراف آنرا از جاذبه هایی دانست که باید بیش از پیش به مردم ایران شناسانده شود.

خاوری در بخشی از سخنان خود از اعضای شورای اسلامی شهر یزد خواست تا با در اختیار نهادن پارک وحشی بافقی در یزد به فرمانداری بافق فضا را برای ایجاد پاتوق ادیبان استان فراهم کنند.

فرماندار بافق با اعلام اینکه متاسفانه مقبره وحشی بافقی در یزد تخریب و در طرح خیابان قرار گرفته از شورای اسلامی شهر یزد خواست خانه ای در نزدیکی مقبره قبلی را به عنوان بنای بادبود وحشی بافقی در نظر گیرند.

خاوری در پایان سخنان خود با تشکر از مساعت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق در برگزاری کنگره وحشی بافقی از محمد جواد عسکری مدیر عامل این شرکت به عنوان معدود مدیران معدنی که نگاه بسیار مناسب به مسائل فرهنگی دارند یاد و از همه کسانی که در به هر نحوی در هر چه باشکوه تر برگزار شدن این کنگره نقش داشته و دارند تشکر کرد.

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
شهاب این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 8 مهر 1392 - 4:39 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب آقای فرماندار گرامی :
مسئولین یزد که به وحشی بافقی هم رحم نکردند و او را زیر خیابان دفن کردند آیا به مردم بافق وفا خواهند کرد .
بیایید مقبره ای در یکی از نقاط شهر بافق درست نمائید و اطراف آنرا هم آماده نمائید .
یکی از مناطق قابل توجه می توان به باغ بزرگ (جنب رستوران وحشی بافق) که زمینهای آن کلا وقف بوده و آماده برای ایجاد پارک و بنای یادبود

You cannot copy content of this page