اختتاميه اولين همايش ملي وحشي بافقي برگزار شد

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
یک دیدگاه
پنج‌شنبه - 18 مهر 1392
اختتاميه  اولین همایش کمال الدین وحشی بافقی با حضور امام جمعه بافق ، استاندار و چند تن از  مديران کل استان یزد ، نماينده مردم بافق در مجلس و ميهمان ويژه اختتامیه دکتر محمد مهدي مظاهري مشاور و قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامي و مدعوین همایش و ارائه کنندگان مقالات علمی ویژه وحشی بافقی و جمعی از فرهیختگان و هنرمندان بافقی برگزار شد .
 امام جمعه بافق در سخنان خود در ابتدای این مراسم به معرفي ساير بزرگان بافق از جمله محمد حسين بافقي ، مستوفي بافقي ، آيت الله شيخ محمد تقي بافقي و وحشي بافقي پرداخت و سپس با نقل قولي از آيت الله بهاء الديني به شرح ذيل بيان خود را پايان داد :
اگر حاج شيخ (آيت الله حائري ) موفق بود به خاطر پشتيبان چون شيخ محمد تقي بافقي بود .
در ادامه این مراسم فلاح زاده استاندار يزد و دخیل عباس زارع زاده نماينده مردم بافق در مجلس شوراي اسلامي نیز به ايراد سخن پرداختند . زارعزاده در حين سخنان خود به خاطره ای از دو سفر خود به کشورهاي تاجيکستان و اندونزي اشاره کرد و گفت: دراين دو سفر با فارسي داناني آشنا شدم که وحشي بافقي را مي شناختند و حتي اشعار وي را روي موبايلهايشان داشتند .
دکتر مظاهري سخنران بعدي اختتاميه بود که شرکت خودش در اين جلسه را مايه مباهاتش خواند و گفت :از اين که وحشي بافقي ، آنچنانکه بايد به نسل جوان و مردم شناسانده نشده است ،که این مهم بايد جبران شود و البته که وظيفه دانشگاهيان سنگين تر است .
دکتر مظاهري در ادامه سخنانش دليل وادار شدن ناخودآگاه ما در احترام به وحشي بافقي اين گونه بيان کرد : برداشتم اين است که اصالت و رسالتي که در اشعار وحشي است دليل اين احترام است چرا که وحشي هيچگاه شعر و شاعري را براي رزق وروزي انتخاب نکرد .
وي در ادامه سخنانش رويکرد فرهنگي دو لت تدبير و اميد را اشاعه و انتشار تصوير صحيح ، واقعي ، درست و بجا از شکوه و عظمت ايران اسلامي دانست و افزود : دولت و ملت هر دو در برابر هجوم فرهنگي بيگانه قرار دارند وظيفه ما در حوزه فرهنگ برگشت به خويشتن خويش است . بازگشت به هويت اسلامي ايراني . ما با دو پرچم مذهب و مليت در جهان فرهنگ ادبيات و هنر بر مشکلات پيروز شديم و قطعا اين نوع همایشها بايد بيشتر اجرا شود .
مشاورو قائم مقام وزرات ارشاد دو لت تدبير و اميد در پايان سخنانش با اشاره به سخن امام جمعه بافق ، آمادگي وزارت خانه فرهنگ و ارشاد اسلامي براي برگزاري همايش ملي آيت الله شيخ محمد تقي بافقي را براي بار ديگر در شهرستان بافق اعلام کرد و خواست که ين همايش با همکاري حوزه هاي علميه کشور برگزار شود .
لازم بذکر است آخرين برنامه هاي اختتاميه نخستين همايش ملي وحشي بافقي ، رونمايي از 5 کتاب در رابطه با وحشي بافقي و همچنين تقدير و تشکر از مسئولين اجرايي اين همايش و سپس رونمایی و امضاء ماندگار آنها بر تمبر يادبود وحشي بافقي بود .
محمد مهدی علیزاده فلاح
IMG_10006020IMG_10006002

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
شمع بي زبان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 19 مهر 1392 - 12:42 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اگر بزرگداشت حضرت ايت الله شيخ محمد تقي هم برگزار شود خيلي عالي است

You cannot copy content of this page