دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق در تدارک یادمان شهدا

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
شنبه - 26 فروردین 1391

از بیست و هشتم فروردین 84 تا امروز که دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق میزبان سه شهید گمنام شده است عطر حضورشان به دانشگاه صفایی دیگر داده است و به شکرانه این نعمت هر سال در این ایام یادمان شهدای دانشجوی شهرستان و شهدای گمنام با حال و هوایی خاص برگزار می شود.

آری شهدای گمنام همانها که خمینی کبیر (ره) در وصفشان فرمود:«سلام بر مفقودین و بدنهای مطهرشان که همدمی جز نسیم صحرا و پناهی غیر از مادرشان حضرت زهرا (س) ندارند.

شهدای گمنامی که اولین رییس دانشگاه جواد تشکری می گفت: هرگاه مشکلی پیدا می کردم لحظاتی کنار قبرشان می نشستم و با آنها درد و دل می کردم و محال بود مشکل حل نشود . علیرضا فرجامی مسول دفتر فرهنگ اسلامی سابق که سالیانی معاون دانشجویی واحد هم بود در مراسم تودیعش از این پست نیز گفت: بهترین خاطره از زمان مسولیت و حضورم در دانشگاه آزاد اسلامی بافق پی گیری و اعلام موافت با حضور این کبوتران خونین بال در دانشگاه بود.

و امروز در هفتمین سالگرد تشییع و تدفینشان این دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق است که تدارک برپایی یادمانی به یادمانی و متفاوت را در دستور کار قرار داده لذا بر آن شدیم گفتگوی کوتاه از حجت الاسلام احمد علیزاده فلاح مسول دفتر فرهنگ اسلامی و دبیر برگزاری این یادمان را در اختیار خوانندگان قرار دهیم:

رئیس دفترفرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی بافق، در گفتگو با خبرنگار بافق فردا به مناسبت برگزاری یادمان شهدای گمنام دراین واحد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق، چند سالی است افتخار میهمانی شهدایی را دارد که در اصل میزبان هستند.

وی با اشاره به برگزاری هفتمین یادمان شهدای گمنام این دانشگاه در فروردین ماه، اضافه کرد: میزبانی از میهمانانی که برای زیارت قبور این عزیزان تشریف می آورند افتخار ماست و امیدواریم قدری از آن همه همت و بلندنظری و فداکاری شهدا را برای جوانان بازگو کنیم و پیوندی بزنیم بین نسل قدیم و جدید تا زمینه ای برای انتقال این فرهنگ به نسل های آینده میسر شود، تا یاد شهدا که افتخار ماهستند همیشه زنده بماند.

حجت الاسلام احمدعلیزاده فلاح، گفت: در بخش سخنرانی از چهره هایی چون حجت الاسلام فلاح از سیره تفحص شهدای قم و حاج محمود تاری شاعر و مداح، از هیئت رزمندگان دعوت نمودیم.

وی ادامه داد: در این یادمان علاوه بر دعوت از سخنرانان کشوری، ابتکار جدیدی نیز در بخش نمایشگاه جانبی ایجاد می شود و آن بخش مربوط به نوجوانان و کودکان است

علیزاده فلاح افزود: در کنار بخش های نمایشگاه کتاب، ماکت صحنه هایی از جبهه و جنگ، پوستر و غیره، بخش جدیدی برای نوجوانان و کودکان ایجاد می شود تا تصور خود رااز شهدا، جبهه و جنگ و موضوعات مرتبط به تصویر بکشند و ضمنا به نقاشی های برتر دراین زمینه، هدایایی نیز داده می شود.

وی تصریح کرد: بطور معمول در یادمان ها و یادواره ها فضایی برای بچه ها متصور نیست و در نتیجه برداشت شان مشخص نمی شود

مسئول برگزاری یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی بافق، یادآورشد: بخشی از نمایشگاهی نیز با عنوان «ما تروریست نیستم» شامل اسناد تصویری، فیلم و کلیپ هایی در این زمینه به نمایش گذاشته می شود.

وی افزود: حربه های جدید دشمن و نحوه بهره از آنها، مبحث جنگ نرم، و سایر موارد نیز در قالب های مختلف پوستر، سخنان اساتید و نمایش رایانه ای در معرض دیدعموم قرار می گیرد.

وی یادآورشد: شاید یک نمایشگاه موقت بطورکامل تاثیرگذار نباشد ولی می تواند تلنگر و پیش زمینه ای برای حرکت جدیتر و برنامه ریزی بیشتر در این راستا باشد.

رئیس دفترفرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد بافق در خصوص مشارکت دانشجویان، بیان کرد: البته ما فقط سمت و سو و شروع برنامه را کلید می زنیم و عمده فعالیت ها با مشارکت دانشجویان  صورت می پذیرد و از همکاری و همفکریشان بهره می بریم. وی افزود: در انجام برنامه های فرهنگی همیشه دانشجویان پیش قدم بوده و همکاری خوبی می کنند.

وی با خوب توصیف نمودن بازخورد سالهای قبل گفت: سعی داریم در آینده نظرسنجی دقیق تری از نحوه و کیفیت برگزاری یادمان داشته باشیم.

حجت الاسلام علیزاده فلاح در زمینه سایر برنامه های فرهنگی، گفت: بسیج دانشجویی دوشنبه های هرهفته برنامه هایی را تدارک دیده که در مسجد واحد در کنار تربت این شهدای والامقام برگزار می کند و در روز ها و مناسبت های خاص، مثل هفته دفاع مقدس، بسیج، نیز برنامه غبار روبی و عطرافشانی این گلزار از سوی مسئولین مرکز و شهرستان صورت می پذیرد.

مسئول دفترفرهنگ  اسلامی دانشگاه آزادبافق در انتها گفت: از همراهی و همکاری مردم و مسئولین شهرستان در سالهای گذشته برای برگزاری این یادمان تقدیر و تشکر می کینم و دعوت مینمایم امسال نیز دراین یادمان حضور یابند.

شایا ذکر است هفتمین یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق پنجشنبه 91/01/31 در مسجد این دانشگاه برگزار می شود


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page