طرح ها وبرنامه های شبکه بهداشت و درمان بافق

دسته: علمی - پزشکی
بدون دیدگاه
شنبه - 26 فروردین 1391

مدیرشبکه بهداشت و درمان بافق ازاجرای طرح پزشک خانواده در مراکز شهری، خرید تجهیزات پزشکی، تعمیر مراکز درمانی، اقدام مناسب برای مبارزه با بیماریهای غیر واگیر و سایر موارد به عنوان اولویت های کاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافق در سال 91 خبرداد.
دکتر سیدمحمدجوادمیرجلیلی  با اشاره به نامگذاری هفته سلامت و شعار روز جهانی بهداشت امسال « زندگی سالم، طول عمربیشتر» به خبرنگار ما گفت: هرساله سازمان جهانی بهداشت یکی از اولویت های مهم جهان را به عنوان شعار سال اعلام می کند و شعار سال 2012 نیز «سالمندی و سلامت» نام گذاری شد و یکی از علل نامگذاری بخاطرافزایش تعداد سالمندان در دنیا بوده است.
وی ادامه داد: در کشور ما نیز در 2 تا 3 دهه قبل حدود 3 تا 4 درصد جمعیت سالمند بودند و در حال حاضر 7 درصد و شهرستان بافق نیز از این قائده مستثنی نیست و این موضوع بخاطر واکسیناسیون، خدمات بهداشتی وپیشرفت های پزشکی است.
وی با اشاره به افزایش میانگین سنی افراد درکشور، اضافه کرد: کاهش مرگ و میر فرزندان و پیشرفت های پزشکی و درمانی باعث شده طول عمر و امید به زندگی در کشور ما افزایش یابد.
مدیرشبکه بهداشت بافق، در خصوص برنامه های هفته سلامت شهرستان به همایش ویژه سالمندان، تشکیل شورای سلامت شهرستان، برنامه های متعددآموزشی در مدارس، کنترل و سنجش فشارخون در بین نمازگزاران درنمازجمعه شهرستان در اولین روز هفته سلامت و دیدار کارکنان با امام جمعه و گلباران گلزارشهدای شهرستان اشاره کرد.
وی در زمینه برنامه های مدنظر برای ارتقای بهداشت و درمان شهرستان بافق، گفت: از اولویت های سال 91اجرای طرح پزشک خانواده در مراکز شهری، تعمیرات اساسی برخی مراکز بهداشتی درمانی، خرید تجهیزات پزشکی و تعمیرات اساسی بعضی بخش های بیمارستان، اقدام لازم در خصوص مبارزه با بیماریهای غیر واگیر مثل بیماری های قلبی _عروقی؛ که یکی از مهمترین علت های مرگ و میر در شهرستان است  رامی توان نام برد
وی افزود: توجه خاص به اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و بهداشت محیط، ادامه برنامه های لازم جهت کنترل بیماری سالک در شهرستان و پیگیری برنامه های بهداشت حرفه ای جهت معادن و کارگاه های شهری از دیگر برنامه های در دستورکار است.
میرجلیلی، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات بهداشت شهرستان بیماری سالک بود که از 300 تا 400 مورد در سالهای 83 و 84 با روند نزولی به 7 مورد در سال 89 و 5 مورد در سال 90 کاهش یافته است.
وی افزود: در خصوص رفع مشکلات گشتارگاه دام نیز اقدام های خوبی صورت گرفت .
وی یادآورشد: موضوع جلوگیری از نگهداری دام در محدوده شهر از برنامه هایی است که هنوز بطور کامل تحقق نیافته و در سال 91 جدی تر دنبال می کنیم و همچنین تقویت کمیته اتلاف سگ های ولگرد نیز از دیگر برنامه های در دستور کار است.
میرجلیلی در زمینه آموزشی با تقدیر و همکاری از مردم و ادارت شهرستان، گفت: برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی بویژه در مناسبت ها و روزهای خاصی چون روز جهانی بیماریهای ایدز، سل، قلب و سایر موارد و کارگاه های مهارت های زندگی و فرزندپروری وغیره را برای کارکنان، رابطین بهداشتی، کارمندان ادارات، بسیجیان، دانش آموزان و سایر مردم را نیز داریم.
مدیرشبکه بهداشت و درمان بافق در زمینه مشارکت مردمی در بخش بهداشت و درمان، بیان کرد: این موضوع در دو بخش تحقق می یابد که بخش اول، فعالیت های خیرین در اهدای تجهیزات و دستگاه ها که سال 90 خیلی پررنگ نبود و از مردم دعوت به عمل می آورم توجه و عنایت خاصی  به بخش بهداشت و درمان داشته باشند.
 وی اضافه کرد: در بخش دوم، در 4 مرکز بهداشتی ما 120 نفر به عنوان رابط بهداشتی در بحث های آموزشی، مراقبت از بیماران دیابتی، و غیره به صورت افتخاری و داوطلبانه با این شبکه همکاری دارند که جای تشکر دارد.
مدیرشبکه بهداشت و درمان بافق گفت: از طرح های پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه بهداشت و درمان شهرستان استقبال می کنیم
میرجلیلی ادامه داد: بحث های پژوهشی از اولویت های دانشگاه و شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافق است و قطعااز طرحهای تحقیقاتی و پژوهشی دانشجویان و دانش پژوهان استقبال می کنیم.
مدیرشبکه بهداشت  و درمان بافق در خصوص فاضلاب بیمارستان بافق، گفت: طی چندماه اخیر کارهای خوبی انجام گرفت و تجهیزات و دستگاه هایی تهیه و خریداری شده و تا حدود زیادی مشکلات در این خصوص مرتفع شد. وی اضافه کرد: البته هنوز بطور کامل مورد تائید ما نیست و امیدواریم با برنامه های توسعه ای که درآینده نزدیک پیش رو داریم برای رفع کامل این مشکل اقدام اساسی صورت گیرد.
وی یادآورشد: در سفر سوم ریاست جمهوری و هیئت همراه اعتباراتی برای توسعه عمرانی بیمارستان بافق مصوب گردید.
سیدمحمدجوادمیرجلیلی گفت: در جلسه اخیر با حضور دکتر میرمحمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، فرماندار ونماینده بافق مباحث مختلفی مطرح گردید و  در خصوص مطالبات معوق بیمارستان، اعتبار جهت تعمیر اتاق عمل و آشپزخانه بیمارستان،اعتبار لازم جهت احداث ساختمان شبکه بهداشت و درمان و سایر موارد، قول مساعد داده شد.

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page