مصرف ليموترش، بدن را در برابر بیماری‌های عفونی محافظت می‌كند

دسته: اخبار ایران , علمی - پزشکی
بدون دیدگاه
جمعه - 3 آبان 1392

يك کارشناس تغذیه در يزد گفت: لیموترش غنی از ویتامین C است و این نوع ویتامین، بدن را در برابر بیماری‌های عفونی محافظت می‌كند.

یوسف نقیایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) – منطقه يزد، بيان كرد: یك عدد لیمو ترش حاوی 30 كیلو كالری انرژی، 10.5گرم كربوهیدرات، 0.7 گرم پروتئین، 0.2 گرم چربی، 0.6 گرم فیبر خوراكی،‌ 0.5 ميلی‌گرم آهن و 29.1 میلی‌گرم ویتامین C است.

وی بیشترین ماده تشكیل دهنده موجود در لیمو را كربوهیدرات‌ها عنوان كرد و ادامه داد:‌ نوع كربوهیدرات‌های ليموترش از نوع فروكتوز می‌باشد بنابراین مصرف اين ميوه برای بیماران دیابتی مشكلی ایجاد نمی‌كند و اين افراد می‌توانند به راحتی از آن استفاده كنند.

این کارشناس تغذیه با تاكید بر نقش آنتی اكسیدان و قابلیت جذب آهن در بدن توسط ویتامین C موجود در لیمو گفت:‌ از آنجا كه لیموترش ماده غذایی غنی از ویتامین C است و این نوع ویتامین، بدن را در برابر بیماری‌های عفونی محافظت می‌كند بنابراین توصیه می‌شود این ماده غذایی به همراه هر نوع غذایی اعم از خورشت و ‌سالاد مصرف شود.

نقیایی تصریح كرد:‌ از آنجا كه از لیمو ترش، آبلیموهای صنعتی و دستی تهیه و مصرف می‌شود، باید گفت آبلیموهای دستی در بطری‌های تیره یا در محل‌های تاریك از جمله كابینت و یخچال نگهداری شوند، چرا كه ویتامین C موجود در آن به نور و حرارت حساس بوده و از بین می‌روند.

وی خاطرنشان كرد: در آبلیموهای صنعتی نیز باید به كد بهداشتی، ‌پروانه ساخت و مهر استاندارد كالا توجه شود و از مصرف آبلیموهای با مارك‌های غیر معتبر اجتناب شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page