مبارزه با مواد مخدر نیازمند کار علمی ، دقیق و بسیج همگانی است

دسته: عمومی
یک دیدگاه
یکشنبه - 5 آبان 1392

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ، جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بافق با حضور فرماندار و اعضای این شورا در محل فرمانداری بافق برگزار شد.

“مهدی خاوری” در این نشست ضمن تبریک هفته ولایت و اعیاد قربان و غدیر، از اعتیاد به عنوان بلای خانمان سوز یادکرد و اظهار داشت: تاکنون تلاشهای فراوانی برای مبارزه با اعتیاد صورت گرفته است اما هنوز نتوانسته ایم به صورت کامل از این پدیده شوم جلوگیری و پیشگیری کنیم.

فرماندار بافق گفت: واقعیت مسله این است که پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر نیازمند کار علمی و دقیق بوده و همت و بسیج همگانی را می طلبد.

وی با بیان اینکه مصرف مواد مخدر نوعی فرار از واقعیت تلقی می‌شود، گفت: در جامعه، برخی جوانان و حتی والدین در زمینه مضرات و مشکلات اعتیاد آگاهی کافی پیدا نکرده و به همین دلیل ما شاهد گرایش جوانان به این موضوع هستیم.

خاوری افزود: مواد مخدر یك مساله تهدید كننده جامعه است و باید با توجه خاص به مقوله پیشگیری، آحاد جامعه من جمله نسل جوان و خانواده های آنان را با تبعات آن آشنا كرد.

فرماندار بافق نقش رسانه های ارتباط جمعی در فرهنگ سازی و افزایش هوشیاری جامعه را در این ارتباط را بسیار مهم توصیف كرد.

رئیس دایره مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی بافق در ادامه با هشدار نسبت به تغییر گرایش مصرف از مواد مخدر سنتی به مواد مخدر صنعتی و یا روان گردان گفت: مواد مخدر صنعتی تركیب مواد مخدر سنتی و شیمیایی و مخلوطی از صدها ماده اعتیاد آور است كه آثار بسیار مخرب و وابستگی به چند ماده مخدر را در اشخاص ایجاد می كند.

سروان “مهدی رعیت” با تاکید بر اینکه مبارزه بی‌امان با قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر در این شهرستان با جدیت هر چه تمام ادامه دارد، افزود: در این راستا اخیراً طی اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی چندین قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر شدند.

وی با اشاره به حجم مصرف مواد مخدر در بافق همچنین تردد کاروان های مواد مخدر خاطر نشان کرد: جهت جلوگیری از ورود مواد مخدر به شهرستان و کاهش تردد کاروانهای حمل مواد باید کنترل ورودی و خروجی شهر را بالا برد و از طرق مختلف زمینی و هوایی سایر دسترسی های متصل به شهر را شناسایی کرده و تحت نظارت و کنترل قرار گیرد.

در ادامه این نشست هر یک از اعضاء به بیان نظرات خود در خصوص مواردی همچون وضعیت ابتلای شهرستان و خطر افزایش آلودگی اقشار مختلف مردم از قبیل کارکنان اداری، آموزشی، دانشجویان، کارگران به مواد مخدر سنتی و صنعتی – ضرورت وجود و افزایش تعداد کلاس های آموزشی ، مشاوره و نقش فرهنگ سازی در این امر – مجازات پیش بینی شده برای کارکنان دولت درخصوص نگهداری ، فروش و مصرف مواد مخدر – نقش مسئولان حراست ادارات در همکاری با مراجع ذیصلاح جهت انجام تست های مربوطه – نقش حساس روحانیت معزز در تبیین اثرات سوء ماهواره ها –  آمار بالای طلاق هایی که بر اثر اعتیاد صورت می پذیرد و تبعات منفی بعد از آن پرداختند.

IMG_1220


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۵
برچسب ها:
دیدگاه ها
عباس ابراهیمی خوسفی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 5 آبان 1392 - 11:29 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

قصه هاتون تکراری هست ای کاش می دونیستیدیک سال از قول آقای فرمانداربرای واگذاری مکان بابت برگزاری جلسات بهبودی آن هم دو ماهی یکبار می گذارد واقعا متاسفم از این که معتاد خم نون دونی شما شده…..

You cannot copy content of this page