درآمدهای شش ماهه دور از دسترس بافق

دسته: اقتصادی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 13 آبان 1392

در ارسال نامه ای جمعی از سهامداران شرکت معادن بافق جهت اعتراض پیرامون نحوه تسعیر درآمدهای ارزی این شرکت در دوره شش ماهه ابتدایی سال جاری در صدد برآمدیم تا از دلایل چنین عملکردی مطلع شویم.
مدیر مالی شرکت معادن بافق در خصوص چگونگی تسعیر درآمدهای ارزی این شرکت عنوان کرد: بیش از 7 میلیون دلار درآمد ارزی طی نیمه نخست سال جاری در “کبافق” محقق شده که مبالغ ارزی حاصل از آن هنوز به دست این شرکت و شرکت حق العمل آن یعنی شرکت نوین آلیاژ سمنان نرسیده است.
از همین رو شرکت معادن بافق حداقل نرخ ممکن برای تسعیر این درآمدها در صورت های مالی را در نظر گرفته است.
بیات ادامه داد: دلیل اصلی در نظر گرفتن نرخ مبادله ای برای تسعیر درآمدهای مذکور، عدم قطعیت در خصوص فروش ارز حاصل از آنها در بازار آزاد است. بنابراین در صورت دریافت درآمدهای ارزی مذکور و تسعیر آنها به نرخ بالاتر از اتاق مبادلاتی به طور قطع اثرات حاصل از افزایش آن در صورت های مالی “کبافق” نمایان خواهد شد.
وی در خصوص روند فروش محصولات شرکت طی دوره شش ماهه سال جاری گفت: با توجه به موجودی 21 هزار تنی به فروش رسیده طی نیمه ابتدایی سال جاری و همچنین انعقاد قرارداد با کشور چین جهت فروش محصول روی میزان عرضه محصولات این شرکت حدود 180 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش یافته است.
این مقام مسئول پیرامون وضعیت فروش محصولات در نیمه دوم امسال اظهار داشت: با توجه به قراردادهای پیش رو به نظر می رسد طی نیمه دوم سال جاری بتوان به فروش قابل قبولی در محصول کنسانتره سرب دست پیدا کرد.
بیات در بیان وضعیت قیمت های جهانی سرب و روی گفت: قیمت در نظر گرفته شده برای فروش محصول LME روی حدود 2000 دلار بود که به دلیل رکود موجود در بازار آنها، میانگین قیمت فروش این محصول حدود 1800 دلار محقق شده است اما بهای محصول سرب معادل برآوردهای شرکت و در محدوده قیمت های 2100 دلار به فروش رسیده است.
مدیر مالی “کبافق” با اشاره به وضعیت معدن کوشک جهت استخراج سنگ کم عیار معدنی عنوان کرد: معدن کوشک ذخیره ای برای 20 سال آینده جهت تأمین خاک مورد نیاز “کبافق” دارد و در حال حاضر نیز مشکل خاصی در زمینه تأمین این ماده وجود ندارد.
وی در خاتمه پیرامون طرح توسعه ای مربوط به خطوط تولید سرب این شرکت ابراز داشت: شرکت معادن بافق در نظر دارد جهت افزایش ظرفیت تولید محصول سرب خود تا 30 هزار تن دست به اجرای طرح توسعه ای بزند که به نظر می رسد با توجه به مراحل پیشرفت آن در سال 93 بتوان به بهره برداری از خطوط مذکور امیدوار بود.

منبع:بورس نیوز


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page