«حبیب الله عسگر اولادی» درگذشت+شرح حال از زبان رفیق دوست

دسته: اخبار ایران
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 14 آبان 1392

حمیدرضا ترقی» عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی امروز (سه شنبه) در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، درگذشت حبیب الله عسگر اولادی را تایید کرد و گفت: از دو روز گذشته، وضعیت بیماری عفونت ریه وی رو به وخامت گذاشته بود و حتی در مقطعی دچار ایست قلبی شد که با تلاش پزشکان علائم حیات وی دوباره بازگشت.

به گفته ترقی، حال عسگر اولادی صبح امروز نیز رو به وخامت بود.

یکی از نزدیکان خانواده عسگر اولادی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: آثار ناشی از عفونت ریوی مزمن در دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی و جراحی قلب باز منجر به درگذشت آقای عسگر اولادی شد.

حبیب الله عسگراولادی از چندی قبل به علت وخامت بیماری در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان دی بستری شده بود.

حبیب الله عسگراولادی که از اعضای بنیانگذار حزب موتلفه اسلامی بوده است با حکم امام خمینی به عنوان نماینده ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی منصوب شد. او علاوه بر ریاست شورای مرکزی کمیته امداد و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز بود.

اسدالله عسگراولادی در گفت‌وگو با فارس، خبر درگذشت اخوی بزرگتر خود حاج حبیب‌الله عسگر اولادی مسلمان را تائید کرد.

در همین حال، محسن رفیق دوست در گفت‌وگو با تسنیم، گفت: بیش از ۶۰ روز از عمل جراحی عمل قلب باز حبیب الله عسگراولادی می‌گذشت که دچار ناراحتی در قسمت ریه‌ها شد و علی‌رغم اظهار رضایت از عمل باز وی، اما به دلیل مشکلات ریوی امروز در بیمارستان درگذشت.

حبیب‌الله عسگر اولادی در دولت سازندگی وزیر بازرگانی بوده است و همچنین وی از فعالان بازار تهران نیز به شمار می‌آید.

بنابراین گزارش، حبیب‌الله عسگر اولادی متولد ۱۳۱۲، نماینده مقام معظم رهبری در بازار تهران، نماینده مقام معظم رهبری در شورای مرکزی کمیته امداد، عضو هیئت منصفه مطبوعات و از مبارزان انقلاب اسلامی بوده است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page