کسب مدارک دانشگاهی معلولین بافق/ضرورت مناسب سازی دانشگاه ها

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 22 آبان 1392
ابوالفضل شاهپورزاده در گفتگو با خبرنگار ما، عنوان کرد: تعداد 30 تن از معلولین بافقی توانسته اند با همت، تلاش، صبر و تحمل سختی های موجود به دانشگاه راه یافته و مدارک تحصیلی مختلفی کسب را کنند.
رئیس هیئت مدیره جامعه معلولین بافق، ادامه داد: تعداد 4نفر کاردانی، 25نفر  کارشناسی و یک نفر نیز موفق به کسب کارشناسی ارشد شده است.
IMG_100006208
 وی افزود: بعضی از این عزیزان هنوز در حال ادامه تحصیل بوده و قصد کسب مدارج علمی بالاتری را دارند.
وی در این خصوص که چرا معلولین رغبت کمتری نسبت به افراد سالم برای تحصیل دارند، عنوان کرد: متأسفانه مشکلات متعدد موجود از جمله نقص جسمی معلولین،  دغدغه ذهنی و کمرنگ بودن امید در معلولین از جهات مختلفی مثل پیدا کردن شغل مناسب بعد از فراغت از تحصیل، و نگاه ترحم آمیز به معلولین از سوی مردم در سطح جامعه که مانع جدی برای بیرون آمدن این عزیزان از خانه و شرکت در فعالیت های اجتماعی، تحصیل و دیگر زمینه هاست را می توان از برخی دلایل دانست.
وی با اشاره به ضرورت مناسب سازی محیط دانشگاه ها برای تردد معلولین، خاطرنشان کرد: نبود امکانات مناسب و مشکلات تردد معلولین در سطح شهر و بسیاری از دانشگاه ها و وجود پله های متعدد و نبود رمپ مناسب و سایر امکانات مرتبط از دیگر دلایل است.
شاهپورزاده یادآورشد: نبود مربی ویژه ناشنوایان در دانشگاه ها و دوری و در دسترس نبودن دانشگاه های ویژه ناشنوایان که در بسیاری از اوقات دور از محل زندگی  عزیزان ناشنوا بوده و امکان حضور در این دانشگاه ها میسر نیست.
 وی تصریح کرد: مشکلات و بعضا غیر ممکن شدن تهیه امکانات مورد نیاز برای عزیزان نابینا از جمله کتابهای بریل و کتابهای صوتی و بسیاری دیگر مشکلات، همه و همه دست به دست هم می دهند تا مانع از حضور معلولین در دانشگاه شوند.
 رئیس هیئت مدیره جامعه معلولین بافق خاطرنشان کرد: البته همانطور که بیان شد با همه این مشکلات معلولین ناامید نشده و در این حوزه هم حضور خوب و پررنگی دارند و امید داریم با توجه و عنایت مسئولین و روسای دانشگاه ها و رفع مشکلات معلولین، این حضور پررنگ تر از گذشته گردد

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page