لزوم تسریع اجرای مصوبات دولت در صنعت ریلی بافق

دسته: اقتصادی
یک دیدگاه
دوشنبه - 12 دی 1390

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی در دیدار با معاون امور ناوگان راه آهن کشور و هیئت همراه، بر ضرورت تسریع در اجرایی شدن مصوبات هیئت دولت در صنعت ریلی این شهرستان تاکید کرد.
وی افزود: اجرای سریع مصوبات هیئت دولت ضمن رفع دغدغه‌های مردم و عمران و آبادانی منطقه، باعث افزایش اعتماد مردم نسبت به خدمتگزاران خود خواهد شد.
امام جمعه بافق با اشاره به محرومیت‌ها و ظرفیت‌های شهرستان بافق بیان کرد: با وجود اینکه شهرستان بافق مهم‌ترین شهر معدنی استان یزد و یکی از قطب‌های معدنی کشور محسوب می‌شود، اما هیچ‌گونه کارخانه جوار معدنی در این منطقه ایجاد نشده است.
وی ادامه داد: اگر استان یزد به عنوان یک قطب معدنی شناخته می‌شود، 80 تا 90 درصد معادن آن در این شهر کویری نهفته شده است.
سلیمانی همچنین توجه جدی مسئولان راه آهن به دغدغه‌ها ی مردم منطقه و حل و فصل مسائل و مشکلات کارگران شاغل در کارخانجات لکوموتیوهای راه آهن بافق را خواستار شد.
معاون امور ناوگان راه آهن کشور نیز در این دیدار ابراز داشت: طرح‌های مختلفی در شبکه راه آهن در حال ساخت و بهره‌برداری است و با توجه به اعتباراتی که دولت در اختیار ما قرار داده، نمی‌توانیم به همه اهداف برسیم و تحقق کامل اهداف به مشارکت بخش غیردولتی نیازمند است.
بابک احمدی طرح‌های جاری راه آهن را بیش از 50 طرح عنوان کرد و گفت: علاوه بر طرح‌های جاری 400 تا 500 طرح نیز برای اجرا در نوبت است، اما منابع مالی آن مشخص نیست.
وی اعتبارات عمرانی راه آهن کشور در سال جاری را 5 میلیارد و 700 میلیون تومان اعلام کرد و یادآور شد: این منابع پیش‌بینی شده، هیچگاه تکاپوی کل برنامه‌هایی را که برای راه آهن تکلیف شده، نخواهد کرد.
احمدی عنوان کرد: اگر بخواهیم فقط بر روی منابع دولت اکتفا کنیم، برای اجرای طرح‌های عمرانی که پیش‌بینی می‌شود و حتی مصوبات عمرانی که توسط هیئت دولت به تصویب می‌رسد، هیچ وقت این منابع دولت به تنهایی کفایت این برنامه‌ها را نخواهد کرد.
وی ضمن تشکر از مسئولان شهرستان بافق و مجموعه راه آهن و اعلام رضایت کامل از این شهرستان متذکر شد: در شهرستان بافق روند اجرایی بسیار خوب بوده و در بحث کارگری و فعالیت‌های بالقوه بسیار تلاش شده و به دنبال این موضوع و رضایت‌مندی از مجموعه به هیچ وجه قصد کوچک کردن کارخانجات تعمیرات لکوموتیو و کاهش نیرو در سایر قسمت‌ها در دستور کار راه آهن نیست و نخواهد بود زیرا ما بافق را به عنوان دروازه ریلی و مرکز خورشیدی کشور می‌شناسیم.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
رخصت این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 12 دی 1390 - 1:52 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام
سوالی از جناب آقای احمدی داشتم وآن این است که چگونه برای دوخطه کردن راه آهن بافق به اردکان بودجه کافی موجود است و کار با سرعت تمام درحال انجام میباشد ( چون قراره با منابع سنگ اهن بافق مجتمع فولاد در اردکان تاسیس شود) ولی برای تاسیس کارخانه اساس دولت با کمبودبودجه مواجه است. مگر دو مصوبه چه فرقی با هم دارند. من مطمئنم که اگر این مصوبه مال اردکان بود دور زمانی بود که به نتیجه هم رسیده بود. خداوند به همه ما صدق در گفتار و رفتار عنایت فرماید.

You cannot copy content of this page