آمریکا در صحرای طبس مقهور اراده الهی شد .

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
جمعه - 1 اردیبهشت 1391
امام جمعه بافق :
آمریکا در صحرای طبس مقهور اراده الهی شد .
 امام جمعه بافق گفت : تنها قدرتی که موجب شد آمریکا در صحرای طبس زمینگیر شود اراده الهی و معنویت بود.
حجه الاسلام سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته بافق با گرامیداشت پنجم اردیبهشت سالروز شکست نظامی آمریکا و شهادت محمد منتظر القائم فرمانده سپاه یزد در صحرای طبس اظهار داشت : قدرت معنوی و اعتقادی که د رجامعه حاکم است ایجاد وحشت در اردوگاه دشمنان نظام انداخته و آنان را زمینگیر کرده است .
امام جمعه بافق با اشاره به برنامه ریزی  که آمریکا برای حمله نظامی به ایران در سال 1359 افزود: دشمنان ایران برای طراحی این حمله هزینه های گزافی را متحمل شدند ولی با لطف و عنایت خداند شکست سختی خوردند و این تجاوز با اراده الهی شکست خورد.
سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران یک نیروی مردمی است که در دو زمینه معنوی و مادی جهت استحکام قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش های زیادی کرده است .
وی پیشرفت های علمی و تخصصی سپاه را یادآور شد و افزود:قدرت معنوی و جهادی که همواره در نیروهای سپاه پاسداران بعنوان الگوی برتر است را باید همچنان در راس امور قرار داد.
امام جمعه بافق با تاکید بر ضرورت نقش ارزنده بازنشستگان سپاه در امور این نهاد تصریح کرد: استفاده از تجربیات گرانبهای دوران جنگ بازنشستگان سپاه در توسعه و پیشرفت جامعه امری ضروری است چرا که این تجربیات در دوران دفاع مقدس توانست بر دشمنان میهن اسلامی ضربه های سنگینی وارد کند.
سلیمانی در ادامه همچنین به دیدار وزیر کشور و فرماندهان و جمعی از کارکنان نیروی انتظامی کشور با مقام مظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت : رهنمود های صریح و شفاف مقام معظم رهبری در این دیدار باید در الویت نیروی انتظامی قرار گیرد تا این نهاد با سرعت و تلاش بیشتر در جهت بهبود فرایندها و رفع مشکلات گام بردارد.
وی به تحلیل سخنان مقام معظم رهبری در این دیدار پرداخت و افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند جلب رضایت مردم زمینه ساز جلب رضایت الهی است و نیروی انتظامی بر این مبنا جهت ایجاد آرامش و امنیت مردم خدمت رسانی کند.
امام جمعه بافق با تاکید بر اینکه هرمتخلفی باید به سزای عمل خود برسد بیان داشت : نیروی انتظامی باید منافع م مصالح ملی نظام را بر منافع شخصی ترجیح داده تا مردم در جامعه احساس امنیت کنند ضمن اینکه خدمات این نهاد نیز باید مورد تقدیر مادی و معنوی قرار گیرد.
سلیمانی همچنی در خطبه اول نماز جمعه این هفته نیز با تسلیت فرار رسیدن ایام شهادت صدیقه طاهره  فاطمه زهرا(س) به جلوه هایی از سخنان این بانوی بزرگ اسلام پرداخت و گفت : اگر در زندگانی حضرت زهرا(س) مطالعه ایا داشته باشیم به توجه ایشان به برخی از مکارم اسلامی از قبیل صله ارحام ، مسائل اجتماعی و عبادی ، اهمیت برپایی نماز و … پی می بریم .
امام جمعه بافق همگان را به انجام وظائف دینی و اسلامی دعوت کرد و افزود: آنچه بانوی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا در بیانات خود به آن تاکید دارد الگویی است برای اینکه جامعه در مسیر صحیح خود به تکامل برسد.

گرامیداشت زوز زمین پاک ، دعوت به تقوای الهی و پرهیز از گناه ، نارضایتی از گرانی های اخیر ، تحلیل اجلاس اخیر استانبول و تاثیر آن در تحریم ایران ، تحولات دنیای اسلام و محکوم نمودن جنایات آل سعود در عربستان و بحرین و … از دیگر موضوعاتی بود که امام جمعه بافق در خطبه های این هفته نماز جمعه به آن اشاره کرد.            محمد علی عبداللهی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page