هفتمین یادواره شهدای گمنام و هشت شهید دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بافق برگزار شد

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
۵ دیدگاه
جمعه - 1 اردیبهشت 1391
طی مراسمی باشکوه ؛
هفتمین یادواره شهدای گمنام و هشت شهید دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بافق برگزار شد
در مراسمی باشکوه مراسم با حضور مسئولین و خانواده معظم شهدا  هفتمین یادواره شهدای گمنام و هشت شهید دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بافق برگزار شد.
 حجت الاسلام مهدی فلاح از راویان سیره تفحص شهدای قم با تاکید بر ضرورت گرامیداشت ایام فاطمیه و یاد و خاطره شهدای والامقام اظهار داشت : به بركت خون شهدا عزت، شوكت و سربلندی نصیب كشور شده و ملت با تبعیت از ولایت فقیه اجازه نخواهد داد كه دشمنان خدشه ای به نظام و انقلاب وارد كنند.
وی با اشاره به مقام شفاعت شهدا افزود: این مقام هدیه ای است برای ما انسانها که باید قدردان آن باشیم و هیچ گاه یادوخاطره و حماسه های شهدا را فراموش نکنیم .
فلاح وظیفه همگان را در قبال شهدا مهم عنوان کرد و ادامه داد: امروز نسل جوان و دانشجو با بصیرت و شناخت دشمنان دین و نظام باید الگویی ناب برای آیندگان رقم بزنند .
این راوی تفحص شهدا تصریح کرد: شهدا پروژه های معنوی قابل تکراری هستند که رمز موفقیت آنان اخلاص و اعتقاد به ارزشهای اسلامی و دینی بود.
فلاح گفت: اگر نسل جوان و دانشجو شهادت و شهدا را الگو و سرمشق خود قرار دهند به‌طور قطع و یقین همه توطئه‌های فرهنگی دشمنان را خنثی خواهند کرد.
وی دشمن شناسی شهدا را از دیگر موارد موفقیت شهدا عنوان کرد و گفت : شهدا انسان هایی بودند که افلاکی شدند و هنر آنها این بود که به باورهای خود اعتقاد راستین داشتند و دشمن را به خوبی شناخته بودند.
فلاح در بخش دیگری از سخنان خود به حرکت فرهنگی راهیان نور اشاره کرد و اظهار داشت : راهیان نور تداوم بخش حیات واقعی فرهنگ موثر و كارآمد ایثار و شهادت است که در انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل حاضر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار موثر است.
وی با بیان خاطراتی از دوران تفحص شهدا افزود: آنچه که در دوران تفحص شهدا و بیان خاطرات آنان بدست می آید نشانگر معنویتی که شهدا با آن به مبارزه با دشمنان پرداخته اند و هیچ قدرتی نتوانست در مقابل این معنویت بایستد.
چند نفر از دانشجویان شرکت کننده در این مراسم نیز که از غرفه های نمایشگاه جانبی یادمان بازدید می کردند در گفتگو با خبرنگار ما وظیفه خود را در قبال شهدا مهم عنوان کردند.
محمود ملکی دانشجوی رشته مهندسی سیالات در این رابطه گفت: درک ما از شهدا بعلت اینکه در آن دوران نبودیم خیلی کم است و با برپایی این گونه یادوارها موجب شناخت هرچه بیشتر ما از شهدا می شود .
وی افزود:ما جوانان دانشجو با تبعیت از ولایت فقیه و درس خواندن و پیشرفت های علمی در راه خدمت به کشورمان می توانیم راه شهدا را به بهترین روش ادامه دهیم .
یکی دیگر از دانشجویان با اشاره به جنگ نرم دشمنان و وظیفه دانشجویان در قبال آن خاطر نشان کرد: دشمن می خواهد با ایجاد تفرقه و تردید در دلهای مردم به اهداف شوم خود برسد که ما دانشجویان باید با هوشیاری و الگو پذیری از شهدا این توطئه ها  را خنثی کنیم .
ستاره محمود نیا دانشجوی رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی بافق با طرح این سوال که ما برای شهدا چه کرده ایم بیان داشت : شهدا رفتند که ما راحت و آسوده  و در کمال آرامش زندگی کنیم و به خاطر ما قدم در راه ایثار و فداکاری گذاشتند که این موضوع مسئولیت خطیر ما را دوچندان می کند.
فضای بیرونی محل برگزاری این یادمان نمایشگاهی با  غرفه هایی در زمینه ی دفاع مقدس، ایستگاه بلوتوث،پوستر شهدا ، حجاب ، ما ترورویست نیستیم ، نقاشی کودکان ، تهاجم فرهنگی ، نشریات دانشگاه ، اعتیاد و … برپا شده بود.
اجرای چند برنامه فرهنگی و هنری حوزه دفاع مقدس و مداحی و نوحه خوانی پیرامون سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از دیگر برنامه های این یادمان بود.

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۳
برچسب ها:
دیدگاه ها
شهاب این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 2 اردیبهشت 1391 - 9:40 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با توجه به اینکه 4 اردیبهشت 90 قیام مردم بافق آغاز شد خواهشمندیم مطالبی در این زمینه اطلاع رسانی کنید و بنویسید آیا به اهداف خود رسیدیم

محمد هادی سمتی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 2 اردیبهشت 1391 - 1:07 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام
از دیدن جمعیت کم شرکت کننده ( آن چه در تصویر قابل دیدن است) در مراسم تأسف خوردم

يار شهدا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 2 اردیبهشت 1391 - 3:04 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام اين تصوير جمعيت واقعي را نشان نمي دهد بنده خودم در آنجا بودم وجمعيت در نمايشگاه و محوطه را نيز در اين تصوير نمي بينيد

محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 3 اردیبهشت 1391 - 12:40 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

روحتان شاد ویادتان گرامی شهدای گمنام

رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 3 اردیبهشت 1391 - 1:26 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

کاش آن آقایانیکه برنامه ریز بودند یه کم بیشتر فکر به خرج داده بودند وزمان مراسم را روزی به غیر از پنجشنبه می گذاشتند مثلا سه شنبه شب(شب شهادت حضرت زهرا (س)) چرا که روز پنج شنبه اکثر مردم بافق یا به امامزاده رفته ویا در هیأتهای مذهبی مراسم دارند.

You cannot copy content of this page