جامعه‌ای عاشورایی است که به پیام عاشورا عمل کند/ نمی توانیم به آمریکا اعتماد کنیم

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 25 آبان 1392

امام جمعه بافق:
جامعه‌ای عاشورایی است که به پیام عاشورا عمل کند/ نمی توانیم به آمریکا اعتماد کنیم
امام جمعه بافق گفت: جامعه‌ای عاشورایی است که به پیام عاشورا عمل کند.
حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بافق با تسلیت شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش در کربلا، به بیان ویژگی‌های یاران آن حضرت پرداخت و اظهار داشت: ولایت‌مداری، مطیع امام بودن و وفاداری، مهم‌ترین ویژگی یاران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بود.
وی به بیان درس‌های عاشورا و قیام امام حسین (ع) پرداخت و ادامه داد: عاشورا درس آزادگی و ایثارگری به ما می‌آموزد.
امام جمعه بافق، وظایف پیروان حضرت اباعبدالله (ع) را مهم عنوان کرد و بیان داشت: جامعه عاشورایی، جامعه‌ای است که بر اساس قیام امام حسین (ع) گام بردارد و نماز را اقامه کند.
سلیمانی، برپایی نماز، کمک به نیازمندان و مستمندان، امر به معروف و نهی از منکر را مهم‌ترین پیام قیام عاشورا خواند و تصریح کرد: اگر در جامعه این چهار پیام عاشورا اجرا شود، می‌توانیم بگوییم که امام حسینی و عاشورایی هستیم .
امام جمعه بافق، محبت و دوستی با اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) را مهم عنوان کرد و متذکر شد: بقای اسلام و دین به حب حسین (ع) و عشق به اوست.
سلیمانی، یازدهم محرم؛ حرکت کاروان اسرا از کربلا به شام را گرامی داشت و به تحلیل نقش آنان در افشاگری‌های قیام کربلا و انتقال واقعه عاشورا پرداخت.
نسل جوان اجازه ندهند کتاب‌ها در کتابخانه‌ها گرد و خاک بگیرند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، آغاز هفته کتاب را گرامی داشت و عنوان داشت: بالندگی و توسعه و رشد یک جامعه به مطالعه و توجه به کتاب است.
سلیمانی در پایان کتاب را ابزاری برای انتقال علم و دانش به نسل آینده عنوان کرد و با تأکید بر ضرورت نسل جوان به مطالعه و کتابخوانی، افزود: همگان به ویژه قشر جوان جامعه، اوقات خود را به مطالعه و کتابخوانی بگذرانند و اجازه ندهند کتاب‌ها در کتابخانه‌ها گرد و خاک بگیرند.
مذاکرات هسته ای؛ بهانه ای برای رسیدن به تاخت و تاز قبل از انقلاب به ایران است
حجت الاسلام سلیمانی اظهار داشت: درد آمریکا این است که استعمار کند و منافع خودش را در نظر می گیرد. ما نمی توانیم به هیچ وجه به آمریکا اعتماد کنیم. از ۲۸ مرداد سال ۳۲ تا اکنون، آمریکا چنگالش را به طرف ایران دراز کرده است. مسئله هسته ای و مذاکرات، بهانه است چون آن ها می خواهند ما را به طرف خود جذب کنند تا به آن تاخت و تازی که قبل از انقلاب در ایران داشتند، دست یابند.
گفتنی است امام جمعه بافق در پایان آئین عبادی سیاسی این هفته لحظاتی را به روضه خوانی در سوگ شهادت سید و سالار شهیدان پرداخت.
بافق- عبداللهی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page