استقبال مردم يزد از رهبر معظم انقلاب بي نطير بود

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 12 دی 1390

 فلاح زاده با گراميداشت حماسه حضور مردم يزد در استقبال از سفر رهبر معظم انقلاب به استان يزد در سال 86، استقبال مردم ديار دارالعباده و دار العلم يزد از معظم له را بي نظير و بي بديل توصيف كرد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور؛  “محمد رضا فلاح زاده استاندار يزد ” در برنامه “روز از نو” اظهار داشت : 12 ديماه در شوراي فرهنگ عمومي استان به نام روز يزد، نامگذاري شده است.
وي به بركات و اثرات سفر رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي) به استان يزد اشاره كرد و اظهار داشت: در جريان اين سفر پر خير و بركت، 721 پروژه در سطح استان يزد مصوب شد كه الحمد لله مجموع پروژه ها 90 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
استاندار يزد با اشاره به مشكلات كم آبي و محدوديت منابع آبي در استان يزد، مهم ترين مصوبه سفر رهبر عظيم الشأن انقلاب به اين استان را مصوبات مربوط به حوزه آب عنوان كرد و افزود:عمليات اجرائي خط دوم آبرساني كه از بركات سفر رهبر معظم انقلاب است شروع شده و همچنين پروژه راه آهن يزد- اقليد در دست اجراست.
وي در ادامه به فعاليتهاي اجرائي در طول دولت نهم و دهم اشاره كرد و افزود: پروژه هاي آب رساني به 9 شهر استان واحداث 13 مجتمع آب رساني و مخزن 100 هزار متر مكعبي يزد هم به اتمام رسيده است.
استاندار خاطر نشان ساخت: پروژه هاي احداث سدهاي هرات و مروست و فاضلاب 5 شهر استان در دست اجرا مي باشد.
فلاح زاده در ادامه پروژه هاي در دست اجرا در حوزه حمل و نقل را بزرگراه هاي يزد- سورمق ، يزد- بافق، يزد- طبس ، ديهوك- راور كرمان و راه آهن يزد – اقليد از مهم ترين پروژه هاي مورد اشاره وي بود.
استاندار يزد تعداد واحدهاي در حال ساخت مسكن مهر در استان يزد را 22هزار و 600 واحد عنوان كرد.
فلاح زاده همچنين به تشريح پروژه هاي مرتبط با حوزه برق رساني پرداخت و گفت: عمليات احداث 3 نيروگاه 500 مگاواتي اتمام يافته ، پست انتقال بافق، فهرج و دو پست در شهر يزد مورد بهره برداري قرار گرفته و پستهاي انتقال طبس و رستاق نيز رو به اتمام است.
استاندار در خصوص پروژه هاي گاز رساني عنوان كرد: گاز رساني به شهرهاي هرات ، مروست،طبس و مهر دشت در حال انجام است و پيشرفت خيلي خوبي همه داشته، علاوه بر اين، گاز رساني به شهر هاي بافق و نير هم اخيرا آغاز شده است.
وي همچنين از اتمام پروژه گاز رساني به 90 روستا در سطح استان خبر داد و سرعت گاز رساني به واحدهاي صنعتي و گلخانه ها را بعد از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها خوب ارزيابي كرد.
فلاح زاده در ادامه سخنان خود، از احداث 23 سالن ورزشي و استخر و تكميل 22 سالن ورزشي و استخر نيمه تمام خبر داد و خاطرنشان ساخت: پروژه ورزشگاه بزرگ يزد كه 126 هكتار زمين به آن اختصاص يافته، چندي است كه كار خود را آغاز كرده و تاكنون كارهاي بسيار خوبي در اين راستا انجام شده است.
استاندار يزد گريزي هم به حوزه صنعت زد و گفت: در حوزه صنعت حدود 2 هزار واحدصنعتي ، پروانه بهره برداري گرفته اند و بيش از 800 واحد صنعتي بين 20 تا 90 درصد پيشرفت فيزيكي داشته اند كه در اين راستا 500 ميليارد تومان اعتبار بنگاه هاي زود بازده اقتصادي و 200 ميليارد تومان اعتبار آمايش تزريق شده است و واحدهاي بزرگ صنعتي مثل فولادها و تسهيلات ارزي و ريالي تأمين شده است.
وي به پتانسيل استان يزد در توليد كاشي و سراميك اشاره و تعداد واحدهاي در دست احداث توليد كاشي و سراميك را بالغ بر 40 واحد اعلام كرد.
فلاح زاده با بيان اينكه قبلا چيزي حدود 500 تن فولاد در استان يزد توليد مي شده است، از زمينه سازي و ايجاد ظرفيت براي توليد 7 ميليون تن فولاد در استان خبر داد.
استاندار سهم بخش صنعت در اشتغال را 43 درصد عنوان كرد و گفت:44 درصد از جمعيت شاغل استان در بخش خدمات و 13 درصد در بخش كشاورزي فعاليت دارند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page