حکم اخراج نماینده صنفی کارگران تغییر نکرد/ ادامه اعتراضات در معدن چادرملو

دسته: عمومی
۳ دیدگاه
یکشنبه - 17 آذر 1392

رئیس انجمن صنفی کارگران شرکت آسفالت طوس (مستقر در معدن چادرملو) از اعتراض صنفی بیش از ۲ هزار کارگر معدن چادرملو در واکنش به اخراج «بهرام حسنی‌نژاد» دبیر تشکل کارگری این شرکت پیمانکاری خبر داد.

«حسین جناحی» در این باره به ایلنا گفت: از ساعت ۷ صبح روز گذشته (۱۵ آذر ماه) کارگران معدن چادرملو که عمدتا در بخش استخراج و بارگیری مشغول به کارند با بهره‌گیری از ماده ۱۴۲ قانون کار که حق کاهش عمدی تولید را برای کارگران به رسمیت شناخته است، در تمام شیفت‌ها دست از کار کشیده‌اند.

وی تصریح کرد: این اقدام صنفی در اعتراض به اخراج غیر قانونی دبیر انجمن صنفی کارگران شرکت آسفالت طوس صورت گرفته و خواسته کارگران، صدور حکم بازگشت به کار آقای حسنی‌نژاد است.

گفتنی است طبق وعده قبلی مسئولان دولتی، مقرر شده بود فرماندار اردکان روز پنج شنبه هفته گذشته (۱۴ آذر ماه) به منظور بررسی این حکم اخراج با آقای حسنی‌نژاد ملاقات کند.

این فعال صنفی با بیان اینکه این ملاقات ساعت ۳۰: ۷ صبح پنج شنبه هفته گذشته صورت گرفته است، افزود: فرماندار اردکان در ابتدای جلسه از اقای حسنی‌نژاد خواسته است سوابق کاری‌اش در معدن را تشریح کند و در ‌‌نهایت تاکید کرده است شورای تامین اردکان در خصوص حکم بازگشت به کار وی تصمیم گیری می کند.

به گفته جناحی، فرماندار تاکید کرده است شورای تأمین «مصلحت» را تشخیص می‌دهد و باید از هر حکمی که صادر می‌کند تمکین شود.

وی در ادامه بیان کرد: این در حالی است که حکم اخراج آقای حسنی نژاد بر خلاف ماده ۲۵ و ۲۷ قانون کار صادر شده است و ارتباطی با شورای تامین ندارد.

این فعال صنفی با اشاره به ماده ۲۵ قانون کار که صراحت دارد «هیچ یک از طرفین (کارگر و کارفرما) به تنهایی حق فسخ قرارداد موقت را ندارند»، گفت: قرارداد آقای حسنی‌نژاد تا ۲۹ اسفند سال جاری اعتبار دارد و کارفرما نمی‌تواند به صورت یک جانبه این قرارداد را فسخ کند.

رئیس انجمن صنفی کارگران شرکت آسفالت طوس (معدن چادرملو) در پایان با اشاره به ماده ۲۷ قانون کار که اخراج کارگر را به نظر مثبت نهاد صنفی کارگاه مربوطه منوط کرده است، تصریح کرد: برای صدور حکم اخراج آقای حسنی‌نژاد از انجمن صنفی کارگران شرکت آسفالت طوس (که تنها نهاد صنفی این شرکت پیمانکاری است) نظرخواهی نشده است.

پیشینه اعتراضات و مطالبات کارگران

پیش از این، در تاریخ ۶ آذر ماه حدود ۸۰۰ کارگر معدن چادرملو در اعتراض به دستمزدهای ناعادلانه و همچنین اخراج دبیر نهاد کارگری این معدن بیش از یک ساعت دست از کار کشیده و تجمع کرده بودند.

شورای تامین اردکان در واکنش به این اعتراض روز دوشنبه هفته گذشته (۱۱ آذر ماه) تشکیل جلسه داد و با حضور نمایندگان کارگران و مدیران شرکت پیمانکاری آسفالت طوس، خواسته های صنفی کارگران را بررسی کرد.

مطالبات صنفی کارگران مبنی بر  پیروی شرکت آسفالت طوس (پیمانکار) از طرح طبقه بندی مشاغل شرکت سنگ آهن چادرملو (پیمان دهنده) و لحاظ پاداش تولید در محاسبه حق بیمه شان در نهایت توسط شورای تامین اردکان پذیرفته شد؛ هر چند نمایندگان کارگران تاکید کردند صورتجلسه شورای تامین در اختیار آنها قرار نگرفته است.

همچنین در جلسه شورای تامین مقرر شده بود دبیر انجمن صنفی کارگران شرکت آسفالت طوس روز پنج شنبه هفته گذشته برای بررسی صدور حکم بازگشت به کارش با فرماندار اردکان ملاقات کند که از نتیجه این جلسه اطلاع موثقی در دست نیست، اما با توجه به اعتراض دو روز گذشته کارگران احتمال می‌رود با مطالبه بازگشت به کار نماینده صنفی کارگران مخالفت شده باشد.

[ تصاویر اعتراض صنفی ]


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
یه بنده خدا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 17 آذر 1392 - 5:57 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

از آقای فرماندار و اعضای شورای شهر خواهش میکنم بطور جد این مسله را پیگیری کنند و دلیل اینکه کارگر همیشه حرف حق میزند و جزء حقش چیز دیگری نمیخواهد برای چی باید اخراج گردد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!/؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این از نماینده کارگران در معدن چادرملو که اخراج شده !!!!
آقای هادی ترک دهجی از نماینده های پرسنل کارخانجات تعمیرات لکوموتیوسازی (نماینده پانصد نفر کارگز!!!!!!!!!!!
آقای عباس یزدانی نماینده کارگران سنگ آهن !!!!!!!!!!
آخر این اخراج ها به چه دلیل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقای سلیمانی به چه دلیل !!!!!!!!!!!!!
اقای خاوری و مسولین شهر به چه دلیل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شماها که قرار نیست از حق کارگر دفاع کنید لااقل بگذارید نماینده ای که براساس قانون با رای خود کارگران آن مجموعه ها انتخاب میشوند بر اساس قانون بگذارید کارشان را بکنند
بخداقسم فردای قیامت باید جوابگو باشید آی مسولین؟؟؟؟؟!!!!!
به امید روزی که عدالت برقرار شود

اخوان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 17 آذر 1392 - 9:34 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

این هم طرز برخورد آقایان اصلاح طلب که در راس آنان آقای تابش که دایه دموکراسی دارند. و به دنبال آن برخورد بسیار بد آنان بامردم بهاباد در چند ماه قبل.

fgbd این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 17 آذر 1392 - 11:01 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

به سال نکشیده بحران دیگر چادرملو را فرا گرفته. اگر گارگران سرخورده شوند چادر ملو هر گز دیگر چادرملو نخواهد شد

You cannot copy content of this page