آمادگی دایر نمودن نخستین دفتر شهرستانی حوزه هنری استان یزد را در بافق داریم

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
جمعه - 29 آذر 1392

سرپرست حوزه هنری استان یزد عنوان کرد:

در صورت همکاری مسئولین شهرستان آمادگی دایر نمودن نخستین دفتر شهرستانی حوزه هنری استان یزد را در بافق داریم

IMG_10008531

سرپرست حوزه هنری یزد عنوان کرد:  شهرستان بافق در زمینه هایی مانند شعر و تئاتر استعداد و ظرفیت های خوبی برای پیشرفت دارد و در صورت همکاری مسئولین شهرستان آمادگی دایر نمودن نخستین دفتر شهرستانی حوزه هنری استان یزد را در بافق داریم.

سیدناصرامامی،  با اشاره به برنامه این حوزه برای دیدار با خانواده شهدای هنرمند استان، اظهارکرد:  تا کنون  از خانواده 8 تن از شهدای هنرمند استان دیدار و  اکنون نیز با خانواده 2 تن از شهدای بافقی ملاقات داشتیم.

سرپرست حوزه هنری استان یزد، ادامه داد: قبلا نیز با خانواده شهدای شهرهای ابرکوه، میبد و مهریز دیدار و در بافق نیز با خانواده شهید سید روح الله میرغنی زاده و عباس کلانتری شادکام که در زمینه نویسندگی و خبر فعالیت داشتند ملاقات نمودیم.

IMG_10008540

وی هنر نخست شهدا را حفظ دست آوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره و تشکیل بانک اطلاعاتی شهدای هنرمند از اهداف این دیدارها است.

وی با اشاره به ظرفیت های هنری شهرستان ها، افزود: شاید قبلا این دیدگاه وجود نداشته ولی بنده پیگیر ایجاد دفاتر شهرستان ها با همکاری مسئولین محلی هستم تا بدین نحوه زمینه گسترش فعالیت های حوزه و حمایت بیشتر از هنروندان شهرستانی فراهم شود.

امامی، خاطرنشان کرد: در صورت همکاری مسئولین شهرستان آمادگی دایر نمودن نخستین دفتر شهرستانی حوزه هنری استان یزد را در بافق داریم.

وی برخی حمایت های این حوزه از هنرمندان را برشمرد و افزود: شهرستان بافق در زمینه هایی مانند شعر و تئاتر استعداد و ظرفیت های خوبی برای پیشرفت دارد.

وی گفت: متاسفانه اقبال به هنرمندان در استان زیاد مطلوب نیست و این شاید بدلیل اینکه هنر را آنچنان که باید در بین مردم نبردیم.

وی توجه به اعتقادات و فرهنگ مردم را در هنر بااهمیت دانست و بیان کرد: بطور مثال تعزیه یک هنر مردمی و از هنرهای آمیخته با باورها و اعتقادهای مردم است و لذا برایش هزینه و بدان توجه می کنند و باید در بقیه زمینه های هنری نیز اینگونه بود.

سرپرست حوزه هنری استان یزد، توجه به آموخته های دینی و باورهای اعتقادی در هنر را با بسیار با اهمیت دانست

طلبه شهید سید روح الله میرغنی زاده و عباس کلانتری شادکام 2 تن از شهدای هنرمند شهرستان بافق هستند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page