با تربیت امروز، فردایی روشن برایت می­سازم

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
۲ دیدگاه
یکشنبه - 1 دی 1392

سیزدهمین جلسه از سلسله مباحث مرتبط با بهبود کیفیت زندگی کارکنان شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق، شنبه سی­ام آذرماه 1392، رأس ساعت شش عصر در سالن همایش­های آهن­شهر با بیان عرض خیرمقدم توسط محمد حسین میرزایی، معاونت شرکت به حضار و مدعو و همچنین ایراد سخنرانی توسط دکتر محمد حسین فلاح برگزار گردید. در ابتدای این جلسه که با استقبال چشمگیر و بی­سابقه کارکنان شرکت سنگ آهن و اعضاء خانواده آن­ها روبه­رو شده بود، دکتر فلاح به­صورت اجمالی به مباحث مطرح­شده در جلسه قبل پرداخت.

MTB_0058

وی بیان نمود برای داشتن زندگی مناسب و پرنشاط، باید دارای 1- سواد مدرسه­ای و 2- سواد زندگی بود. دکتر فلاح همچنین گوشزد نمود تنها سواد مدرسه­ای، ضامن داشتن سواد زندگی نمی­باشد. در ادامه فلاح، 1- محبوبیت و مقبولیت، 2- اقتدار، 3- کمال­گرا نبودن، 4- آزاد گذاشتن فرزندان در مجالس عمومی و 5- دادن استقلال به آن­ها را پنج اصل مهم و اساسی برای سواد زندگی برشمرد و به توضیحاتی مفصل در مورد آن­ها پرداخت.

MTB_0060

دکتر فلاح در تشریح این اصول، سخن حضرت علی (ع) که می­فرمایند: با غضب تربیت امکان­پذیر نیست، داستان نصیحت پیامبر اسلام (ص) به نوجوان­ها، بعد از کشتی­گرفتن و دوستی با آن­ها، که فرمودند: پهلوان پهلوان کسی است که خشم و شهوتش را زمین بزند، ابراز احساسات، بوسیدن، لمس کردن، نرمی، رفیق و دوست­بودن با فرزندان،  و … را در باب اصل محبوبیت و مقبولیت، برآوردن نساختن تمام درخواست­های فرزندان و … را از تماثیل اقتدار، سخت­نگرفتن به بچه­ها و … را در باب کمال­گرا نبودن، جرأت نداشتن فرزندان و یاد نگرفتن آن­ها در گفتن ” نه ” به درخواست اضافی آشنایان، همچنین همیشه مهم­تر بودن کارهای دیگران از کارهای خود را از مضرات آزاد نگذاشتن فرزندان در مجالس عمومی و نیز دخالت دادن فرزندان در کارهای روزمره و آزاد گذاشتن آن­ها به­منظور انجام فعالیت­ها و بازی­های کودکانه­اشان را از موارد یاد دادن مستقل بودن به فرزندان، بیان نمود. جلسه مذکور در ساعت نوزده و پانزده دقیقه به پایان رسید.

MTB_0002

لازم و ضروری است از تمام افرادی که در برگزاری این جلسات، خالصانه تلاش می­کنند، بالاخص معاون توسعه منابع انسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق، سرپرست محترم شهرک سنگ آهن، پرسنل محترم آموزش و انتظامات سخت­کوش شرکت، تقدیر و تشکر ویژه نمود.

تهیه و تنظیم: احسان فتوحی بافقی

عکس:محمود تقی زاده بافقی

پست الکترونیک: ehsansytif@gmail.com

MTB_0007

MTB_0017

MTB_0018


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۵۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
دانشجو این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 1 دی 1392 - 11:32 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

باسلام وخسته نباشید.مطالب خوب واموزنده ای دراین همایش مطرح شدامیدوارم این جلسات همچنان ادامه داشته باشد.ازدست اندرکاران این همایش سپاسگزارم. همچنین ازنویسنده محترم اقای فتوحی بابت گذاشتن این مطلب تشکرمیکنم

معلم این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 2 دی 1392 - 1:56 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام خواهشمندم اگر امکان دارد از قبل در همین سایت قبل از برگزاری این جلسات اطلاع رسانی شود تا ما بافقیها یی که مقیم استان یا شهرستان های دیگر استان هستیم فرصت شرکت در این جلسات را داشته باشیم .البته اگر محدودیتی در این زمینه وجود نداشته باشد.با تشکر

You cannot copy content of this page