و 1374 اربعین گذشت

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
۳ دیدگاه
دوشنبه - 2 دی 1392
و 1374 اربعین گذشت
اسلام را عاشورا بیمه کرد و عاشورا را اربعین.
چند روزی است که شبکه های سیمای جمهوی اسلامی ایران بطور زنده آئین عظیم پیاده روی اربعین حسینی را برای دلباختاگان وعاشقان کوی حسینی پخش می نماید آئینی که بزرگترین اجتماع جهانی است که توسط شیعیان و برای عزای حضرت سید الشهدا(ع)و یاران باوفایش بعد از 1374 سال از اربعین شهادت آن حضرت برگزار میگردد چه آئین بسیار زیبائی که از زن و مرد، پیر و جوان و کودک، فقیر و غنی و عرب و عجم با هر زبان و نژادی از سراسر گیتی با طی کردن کیلومترها با پای پیاده طی سفر کرده و در راه رسیدن به معشوق خود می باشند همان معشوقی که کشتی نجات و چراغ هدایت است همان معشوقی که هرچه داریم ونداریم از آن اوست در این مسیر دلدادگی، فقط عشق میبینی و زیبائی
پیرمردی با عصا ،پیر زنی با ویلچر ،نوزادانی در کالسکه ،کودکانی با در دست داشتن پرچم های لبیک یا حسین ،جوانانی پر نشاط و سینه زن و لبیک گویان که با جان خریدن تمام سختی ها و مشکلات قدم در وادی عشق نهاده و برای رسیدن به معشوق خود جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و صحنه های زیبای بندگی را خلق می کنند.
جالب است که در این مسیر عشق و بندگی همه کس پیر وجوانان  و کودک خود را خادم الحسین (ع) نموده و از زوار حضرت حتی با زور هم که شده پذیرائی می کنند چه صحنه های عجیبی دارد این مسیر عشق و بندگی که در هیچ کجای جهان نمیشود این عشق و صفا و اخلاص و بندگی را پیدا نمود.
 آری پیاده روی اربعین نشانه عشق به ثارا.. است که هنوز هم بعد از 1374 سال پس از اربعین شهادت امام حسین (ع)و اصحاب با وفایش خاموش نگردیده است
آری پیاده روی عظیم اربعین حسینی مانور وحدت و اقتدار شیعه و تولی و تبری در میدان عمل است.
و اربعین فرصتی برای اعلام همبستگی با عاشوراست اربعین یک واژه نیست، کتابی قطور و پرماجراست. کتابی که گذر زمان و حادثه‏های زمین، هرگز نمی‏تواند نوشته‏های آن را محو کند و البته کهنگی در آن راه ندارد.
اربعین، صدای عدالت و صداقت، و شاخه‏های درخت آزادگی است که از خاک کربلا روییده و تا ژرفای روزها و روزگاران ریشه دوانیده است.
و اربعین، تمرین سوختن، تمرین شعله‏ ور شدن، مشق ققنوسی بودن، مشق سوختن در آتش عشق، مشق فداکاری و ایثار، تمرین پرواز با بال‏های شکسته
و اربعین جویبار همیشه جاری و سرخ تاریخ،
السلام علي الباکين علي الحسين
التماس دعا
هادی فتاحی بافقی

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 3 دی 1392 - 7:49 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

عالی بود خسته نباشید آقای فتاحی

ebrahem این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 3 دی 1392 - 8:38 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام.از مطالب زیبا وبجا که منتشر میکنید سپاسگذارم.

روح الله این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 3 دی 1392 - 8:43 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

خوب بود.متشکرم هادی جان .اماباپای پیاده رفتن خوب است انشاا لله کارهاواعمالمان هم مثل پیاده روی محکم وقوی باشد وظاهری نباشد….

You cannot copy content of this page