ضرورت ایجاد منابع مالی پایدار برای شهرداری

دسته: اقتصادی , عمومی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 5 دی 1392

شهردار بافق درنشست خبری اظهارکرد:

ضرورت ایجاد منابع مالی پایدار برای شهرداری

IMG_18773

رحمت الله عفتی،  درباره خرید املاک در مسیر طرح ها، ، تصریح کرد: قصد نداریم حقی از شهروندان یا شهرداری تضییع گردد البته گاهی مواقع با یکسری زیاده خواهی ها مواجه می شویم که مجبور به برخورد هستیم.

شهردار بافق، با اشاره به روند طولانی کارشناسی و تملک  املاک در مسیر طرح ها، ادامه داد: اگر خرید با روش های معمول با مالک به نتیجه نرسید، پرونده به دادگاه ارجاع و  3 کارشناس از طرف فروشنده ملک، شهرداری و یک نفر مورد رضایت طرفین معین و اقدام به تعیین بها می نمایند که ما برای اطمینان بیشتر تعیین فرد سوم را نیز به عهده دادگاه قرار دادیم.

 وی افزود: پس از اعلام قیمت وجه ملک به حساب صندوق واریز و سند توسط ثبت بنام شهرداری می گردد.

شهردار بافق درباره خیابان مهدیه و مسجد جامع، عنوان کرد: در این  خیابان ها 2 پارکینیگ در نظر گرفته شده که پس از تصویب طرح مکان آن برای شهروندان اعلام می گردد.

این مسئول به خرید املاک ابتدای خیابان شهدا برای تکمیل اجرای این بلوار نیز اشاره داشت.

 وی همچنین به ایجاد یک معبر جدید اشاره و عنوان کرد: خیابان جدیدی از میدان امام حسین(ع) فعلی تا میدان وسط خیابان شهدا را در دست اقدام داریم.

وی احداث این خیابان را بخش نخست این طرح دانست و افزود: با اجرای کامل این طرح شهروندانی که قصد تردد از ورودی شهر به سمت بالا را دارند ضرورتی برای تردد در مسیر بلوار وحشی بافقی ندارند.

وی افزود: ایجاد کوچه ای حدفاصل بلوار کشاورز تا محله کیش خیر آباد را برای کاهش تخلف موتورسیکلت سواران برای رسیدن به میدان  فاطمیه در برنامه داریم.

وی در زمینه ایجاد بریدگی و احداث پل عابر پیاده، بیان کرد: باید فرهنگ استفاده از این امکانات را جا انداخت و گرنه احداث پل های جدید در حالیکه هنوز شاهد عدم استفاده از پل فعلی هستیم چندان کاربردی نیست.

وی خاطرنشان کرد: بخش هایی از اطراف محوطه این پل عابر پیاده بزودی نرده کشی تا دانش آموزان ملزم به استفاده از پل شوند.

نصب نیمکت در وسط میدان های شهر نادرست است

شهردار بافق روند نصب نیمکت در وسط میدان های شهر را نادرست دانست و افزود: نصب نیمکت در میدان ها با توجه به تردد وسایل نقلیه به استقبال خطر رفتن است و این رویه ادامه نمی یابد.

عفتی، افزود: تعریض قسمت ابتدای جاده باقر آباد در محدوده شهری و طراحی و بهسازی میدان بهارستان، از دیگر  برنامه است.

وی ادامه داد: فضای کنار این میدان یک چهار دیواری تحت عنوان پارک بانوان ایجاد شده بود و باید کل فضا خریداری و پارکی برای عموم و بخشی نیز بصورت اختصاصی برای بانوان طراحی و اجرا  گردد.

شهردار بافق با اشاره به ضرورت ایجاد منابع مالی پایدار برای این نهاد، عنوان کرد: تاسیس یک شرکت سرمایه گذاری برای شهرداری به منظور وارد شدن در عرصه های اقتصادی مختلف مانند احداث معادن و کارخانه ها و غیره تا با ایجاد درآمد در صورت حذف برخی منابع مالی شهرداری متضرر نشود.

افزایش فضای سبز شهر تا نزدیک به 2 برابر فضای فعلی

رحمت الله عفتی، با اشاره به افزایش فضای سبز شهر تا نزدیک به 2 برابر فضای فعلی، خاطرنشان کرد: برنامه ایجاد فضای سبز در محل های تعیین شده قبلی که رها شده در بخش های مختلف خیابان ها و شهرک های جدید را داریم.

وی افزود: کاشت درختان و گیاهان جدید و مناسب با آب و هوای مشابه شهر را در دستور کار داریم.

شهردار بافق با اشاره به ضرورت ایجاد فضای مناسب تفریح گاه برای خانواده ها، گفت: یکی از مکان های تفریحی پروژه پارک تفریحی شهرداری هست که امکان گسترش آن وجود دارد.

وی با اشاره به تفاهم نامه با راه آهن برای ایجاد 3 معبر مختلف رفت و برگشت سواری و پیاده در آینده، ادامه داد: ایجاد 3 آبشار مصنوعی، رستوران، مسیرهای رفت وآمد، برکه آب با سبک طبیعی، فضاهای تفریحی و ورزشی برای کودکان و خانواده ها و فضاهای سبز مناسب از برخی امکانات این پارک است.

وی با اشاره به ضرورت کار کارشناسی و با صبر و تحمل، افزود:این پروژه بزرگ در بخش بندی های مختلف تقسیم بندی و تلاش داریم حداقل یک بخش آن را برای استفاده مردم آماده کنیم.

متاسفانه  پیمان کاران توانمند در سطح شهر نداریم و در بخش تامین کارگر نیز با مشکل روبرو هستیم

شهردار بافق با اشاره به ممنوعیت استفاده از نیروهای افاغنه توسط شهرداری، تصریح کرد: متاسفانه خیلی پیمان کاران توانمند در سطح شهر نداریم و در بخش تامین کارگر نیز با مشکل روبرو هستیم و این یکی از دلایل اتلاف زمان در پروژه ها هست.

وی همکاری کارکنان شهرداری را بسیار خوب و قابل تقدیر دانست و افزود: تمام موفقیت ها در کار و برنامه هایی که نتیجه آن در آینده نزدیک برای مردم مشهود می گردد مرهون تلاش های پرسنل شهرداری است.

رحمت الله عفتی، درباره ساخت و نصب تندیس وحشی بافقی، با اشاره به انتصاب معاون فرهنگی در آینده، بیان کرد: پس از انتخاب معاون فرهنگی در این زمینه اقدام و برنامه ریزی می گردد.

شهردار بافق درباره بلوار وحشی بافقی، عنوان کرد: طرح رها شده بلوار وحشی بزودی شروع و امیدواریم بتوانیم به سرعت در زمینه تملک این بخش اقدام و امید دارم با برآوردهای انجام شده و معوض املاک هزینه چندانی به شهرداری تحمیل نشود.

نخستین نشست خبری شهردار بافق پس از گذشت نزدیک به 2 ماه و نیم از آغاز فعالیت کاریش  با خبرنگاران شهرستان برگزار شد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page