بندرخشک اصفهان سرعت انتقال کالا را افزایش می دهد

دسته: اخبار ایران , اقتصادی
بدون دیدگاه
جمعه - 20 دی 1392

اصفهان- ایرنا- رییس کمیسیون تجارت،خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان گفت: بندرخشک اصفهان سرعت انتقال کالا به داخل و خارج کشور را افزایش می دهد.

به گزارش روز چهارشنبه اتاق بازرگانی اصفهان، جعفر ذره بینی در جمع اعضای کمیسیون تجارت این اتاق افزود: این بندر با بهره گیری از خطوط راه آهن دو خطه اصفهان و بندرعباس می تواند سرعت حمل و نقل کالا از بندرعباس با مرکز کشور را دو برابر کند.

وی با اشاره به پیگیریهای سه ساله برای راه اندازی بندر خشک در اصفهان گفت: مرکزیت استان اصفهان و وجود واحدهای متوسط و بزرگ صنعتی متعدد از ویژگی های این استان برای راه اندازی این بندر است .

ذره بینی اظهار کرد: وظایف و برنامه های این بندر به کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان بعنوان مسوول اجرایی واگذار شد.

عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان تصریح کرد: بازدید از زمین پیشنهادی این پروژه، تعیین مشاورهای مربوطه جهت طراحی پروژه و شروع پذیره نویسی و اجرای آن بر اساس برنامه مدون از سوی هیات موسس اعلام می شود.

وی با اشاره به سخنان نماینده راه آهن درباره اصرار و تاکید نمایندگان اصفهان برای دو خطه کردن شبکه ریلی اصفهان گفت: ایجاد خط راه آهن با تجمیع سرمایه های کوچک امکان پذیر است.

کارشناس اقتصادی استانداری اصفهان نیز در این جلسه گفت: لازم است که عملیات اجرایی بندر خشک اصفهان و دو ریلی شدن خطوط راه آهن همزمان انجام شود.

محمدرضا لعلی افزود: مسیر راه آهن اصفهان تا بندرعباس یکهزار و 18 کیلومتر است که 400 کیلومتر این مسیر یک خطه و مابقی مسیر دو خطه است.

این عضو کمیسیون تجارت اتاق اصفهان با اشاره به سخنان معاون راه آهن اصفهان اظهار کرد: دو ریلی شدن خط اصفهان – بافق هزینه ای بالغ بر 20 تا 30 میلیارد ریال برای هر کیلومتر احداث راه آهن در مسافتی حدود 400کیلومتر به همراه دارد.

وی افزود:با توجه به مصوبات استان یزد برای اجرای این طرح در 175 کیلومتر از این مسیر، دو خطه کردن بیش از 200 کیلومتر باقی مانده با کمک نمایندگان مجلس تحقق می پذیرد.

دبیر کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان همچنین در این جلسه گفت: مناطق ویژه دارای قوانین تصویب شده و بندرخشک نیز نیازمند آیین نامه اجرایی است .

وی دلیل برپایی بندر خشک اصفهان را گنجایش کم بار در بندر شهید رجایی دانست و گفت: برای نهایی کردن این پروژه باید سه نهاد بانک مرکزی، وزارت دارایی و وزارت راه و شهرسازی همکاری کنند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page