ارتباط مراکز پژوهشی با جهاد کشاورزی توسعه پایدار یزد را رقم می‌زند

دسته: اقتصادی , عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 25 دی 1392

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ؛ “عباسعلی رضایی” در پنجمین نشست کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان یزد به میزبانی مرکز تحقیقات ملی آبزیان آب‌های شور شهرستان بافق در بازدید از سالن‌های پرورش ماهی اظهار داشت: فعالیت‌های این مرکز در پژوهش و پرورش ماهی تیلاپیا و خاویاری بسیار خوب و ارزشمند است.

وی بیان کرد: ارتباط خوب این مرکز با مراکز خصوصی برای فعالیت‌های پژوهشی نیز قابل تقدیر است.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث تجاری سازی و منبع درآمدی و اشتغال در حوزه خصوصی این مرکز اظهار داشت: همکاری این مرکز با جهاد کشاورزی استان با توجه به کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه پرورش ماهی، می‌تواند شکل‌گیری هر چه بهتر استخرهای پرورش ماهی از سوی جهاد کشاورزی را به دنبال داشته باشد.

وی به برگزاری جلسات این کارگروه به مناسبت‌های مختلف در ارگان‌های پژوهشی و تحقیقاتی استان یزد در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: مصوبات این کارگروه بیشتر حول پژوهش و فن‌آوری و تحول اداری بوده است و امروز جلسه در زمینه پژوهش و کمیته‌های فرعی برگزار شده که با توجه به وظایف در حوزه پژوهش و فن‌آوری و تحول اداری، پیشنهادهای خوبی از طرف اعضا شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد، تشکیل چهار کمیته جدید نیروی انسانی، پژوهش، فن‌آوری و بهره‌وری را نتیجه این جلسه اعلام کرد و عنوان داشت: در بحث بهره‌وری خصوصی و شیوه شکل‌گیری و اعضا و شرح وظایف آن پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

رضایی، در اختیار قرار دادن اعتبارات دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه پژوهش در سامانه که از سوی شورایعالی تحقیقات اعلام شده را از دیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این کارگروه زیر مجموعه شورای برنامه‌ریزی استان است، اعتبارات در اختیار قرار گرفته با همکاری دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری و متولی دفتر آموزش و پژوهش در فعالیت‌های تحقیقاتی برنامه‌ریزی می‌شود.

گفتنی است در مجموع اعتبارات استان که در قانون پیش‌بینی شده، یک تا سه درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به کارهای پژوهشی و طرح پژوهشی اختصاص داده شده است.

در ادامه این نشست سایر اعضا به ارائه نظرات و پیشنهادها پرداخته و پس از اتمام جلسه از مراحل پرورش و تکثیر ماهیان خاویار و تیلاپیا در مرکز بازدید کردند.

بنا بر این گزارش پنجمین نشست کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان یزد با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد ، فرماندار بافق ، مدیر کل جهاد کشاورزی و برخی از مسئولان ارشد استان و شهستان بافق در مرکز تحقیقات ملی آبزیان آب‌های شور شهرستان بافق برگزار شد.

IMG_3506 IMG_3485 IMG_3488 IMG_3547

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page