امام جمعه يزد بر حفاظت و احياي منابع طبيعي تاكيد كرد

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 10 بهمن 1392

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد با برشمردن اهميت حفاظت از منابع طبيعي بر احيا و توسعه اين منابع تاكيد كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) – منطقه يزد، آيت الله “محمدرضا ناصري” در ديدار با مسئول حوزه نماينده ولي فقيه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري كشور، افزود: همت براي احياي مراتع و جنگل‌ها و توسعه آنها  بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي در اين ديدار خاطرنشان كرد: خوشبختانه امروز در مجموعه منابع طبيعي افرادي حضور دارند كه به دنبال منافع مردم هستند.

امام جمعه يزد تلاش براي مقابله با خشكسالي‌ها را نيازمند برنامه‌ريزي دانست و افزود: براي مقابله با اين پديده بايستي راهكارهاي مناسب و آماده پيش‌بيني شده باشد.

حجت الاسلام “سيد مصطفي طباطبايي ن‍ژاد” مسئول حوزه نماينده ولي فقيه در سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري كشور هم منابع طبيعي را جزء انفال دانست كه حفاظت و حراست از آن به لحاظ شرعي و قانوني واجب است.

وي افزود: منابع طبيعي از اولويت‌هاي توسعه پايدار در كشور محسوب مي‌شود كه مورد تاكيد مقام معظم رهبري نيز هست.

اين مسئول خاطرنشان كرد: براي تحقق اين هدف در استان‌ها هماهنگي ائمه جمعه‌، استانداران  و نيز اداره كل منابع طبيعي ضروري است.

طباطبايي‌نژاد همچنين خواستار ترويج و تبين فرهنگ منابع طبيعي از طريق ائمه جمعه و تريبون‌هاي نماز جمعه شد.

مسئول حوزه نماينده ولي فقيه در سازمان جنگلها ، مراتع و آبخيزداري كشور در سفر به استان يزد با روحانيون طرح هجرت در محل مركز مديريت حوزه عليمه يزد نيز ديدار كرد.

وي در اين ديدار منابع طبيعي را از نشانه‌هاي خداوند دانست كه آدمي را به تفكر و تامل وا مي‌دارد.

طباطبايي‌نژاد به فتواي مراجع عظام اشاره و اظهار كرد: با توجه به فتاوي موجود، حفاظت از منابع طبيعي به استناد ادله اربعه، ضروري است.

“سيد ابوالفضل وكيلي” مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان يزد نيز از روحانيون داوطلب براي شركت در طرح همياران طبيعت درخواست كرد تا در حفاظت از عرصه‌هاي منابع طبيعي با اين اداره كل همكاري كنند.

وي مشاركت را محور تحول در منابع طبيعي دانست و بر نقش ائمه جمعه و جماعات در اطلاع رساني و فرهنگ سازي در بخش منابع طبيعي و آبخيزداري تاكيد كرد.

گفتني است؛ مسئول حوزه نماينده ولي فقيه در سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري در سفر دو روزه خود به استان يزد همچنين با مديران و كاركنان سازمان جهادكشاورزي و نيز اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان ديدار و گفتگو كرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page